تاریخ : 20 آگوست 2016 - 13:17 - شناسه خبر : 16070 اخبار استان، اسلایدشو

توهین به دولت حرام است/حیثیت نظام بستگی به موفقیت دولت و دولت مردان دارد

بعضی خیال می کنند که اگر به دولت توهین کرده اند دائماً ضعفها و مشکلاتش را بگویند و دولت را مسخره کنند دارند به نظام کمک می کنند، نه این کمک به نظام نیست. بعضی فکر می کنند که با این کارهایی که دارند انجام می دهند دوره آینده رئیس جمهور این دولت رأی نمی آورد نه این طور هم نیست.

به گزارش صدای میبد: حجت الاسلام حاج شیخ ابوالقاسم غفوری امام جمعه تفت در خطبة دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به روز اول شهریور ماه که روز بزرگداشت ابوعلی سینا پزشک نامدار ایرانی است گفت: به مناسبت بزرگداشت آن فیلسوف حکیم و طبیب بزرگ ایرانی روز اول شهریور را روز پزشک نامیده اند. این مرد بزرگ آثار بسیار ارزشمند و نامی بلند را از خود برجای گذاشته است.

وی افزود: از دولت خدمتگذار که در مورد طرح سلامت انصافاً عالی کارکرده است تقدیر و تشکر می کنیم و انتظار داریم از پزشکان عزیز که به مساکین، فقرا، نیازمندان و بیماران بی بضاعت توجه ویژه ای داشته باشند و این قشرها را رایگان ویزیت کنند.

امام جمعه تفت با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: به مناسبت شهادت دو تن از دولتمردان مخلص شهیدان رجائی، و باهنر که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند و در راه اسلام جان و جسم و روحشان را فدا کردند خاکستر شده اند درود می فرستیم و به همه دولت مردان این روز و هفته را تبریک می گوییم و آرزوی موفقیت برای دولت داریم.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه ما هر دولتی که روی کار بیاید چون با رای مردم بر سرکار آمده و مقام معظم رهبری آن رأی را تنفیذ فرموده اند و چون آبرو و حیثیت نظام بستگی به موفقیت دولت و دولت مردان دارد خاطرنشان ساخت: بر همة ما واجب است هر دولتی که سر کار آمد آن را تأیید و تقویت کنیم. مواظب باشیم دولت را تضعیف نکنیم.

وی ادامه داد: اگر تضعیف دولت باعث تضعیف نظام شود این گناه کبیره و حرام است. ممکن است یک کسی از روی دل سوزی دائماً نیش بزند به دولت به رئیس جمهور، به فلان وزیر، خوبی هایشان را نبیند، زحماتشان و خدماتشان را نبیند، این گناه کبیره است چون منجر به تضعیف نظام و خوشحالی دشمنان می شود.

امام جمعه تفت با تاکید بر اینکه ممکن است شما به این دولت رأی نداده باشید و یا الان مورد تأیید شما نباشد گفت: آیا شما اجازه دارید بر علیه این دولت هر چه که می خواهید بگویید، بنویسید و در شبکه ها ببرید و مسخره کنید. آیا می توانید این کار را بکنید؟ اگر منجر به تضعیف نظام بشود که می شود این گناه کبیره است.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه نقد سازنده و نصیحت باید باشد اما نیش، زخم زبان، مسخره این ها حرام و گناه کبیره است ادامه داد: چرا دل آمریکا و منافقین را خوشحال می کنید. نکنید این کار را. یاد آوری می کنیم ما برای تقویت نظام باید دولتمردان را تقویت کنیم. بعضی خیال می کنند که اگر به دولت توهین کرده اند دائماً ضعفها و مشکلاتش را بگویند و دولت را مسخره کنند دارند به نظام کمک می کنند، نه این کمک به نظام نیست. بعضی فکر می کنند که با این کارهایی که دارند انجام می دهند دوره آینده رئیس جمهور این دولت رأی نمی آورد نه این طور هم نیست. شما تجربه کرده اید و دیده اید هر چه علیه یک دولتی بیشتر سم پاشی می شود از آن طرف حساسیت بیشتر می شود و رأی بالاتری می آورد. خیال می کنید علاوه بر این که گناه کردید به مقصود هم نمی رسید توصیه می کنیم برای تقویت نظام دولت را یاری کنید.

در ادامه امام جمعه تفت با اشاره به در پیش بودن روز کارمند تصریح کرد: کارمندان یک طیف و قشری زحمت کش هستند که این توفیق را پیدا کرده اند که در نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند باید به خاطر این توفیق خداوند را شاکر باشند.

حجت الاسلام غفوری کارمندان را به انجام وظیفه، جهادی کارکردن، گره از کار مردم گشودن و اکرام ارباب رجوع توصیه کرد و گفت: هر کاری که باعث خشنودی مردم بشود باعث خشنودی خداوند می شود. هر کاری که باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی باشد مورد رضای خداوند است.

امام جمعه تفت در ادامه با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن خاطرنشان ساخت: آنها از نسل یهود هستند و از یاران صهیونیست ها. چند سالی است که در عمل نشان داده اند که اصلا اعتقادی به اسلام ندارند. حدود شانزده ماه است که یک کشور مسلمان و فقیر را مورد تهاجم وحشیانه خود قرار داده اند. کاری کرده اند که هنوز صهیونیست ها آن را هنوز انجام نداده اند. نزدیک به هفت هزار نفر زن و مرد، کودک و بی پناه را با بمب باران به شهادت رسانده اند. هزاران هزار نفر را مجروح کرده اند، دو و نیم میلیون نفر را بی خانمان کرده اند در چند روز گذشته هم به حملات خود افزوده اند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین الملل و مدافعان حقوق بشر ادامه داد: آمریکایی ها اخیراً مقدار زیادی سلاح در اختیار عربستان قرار داده اند. چطور ادعا می کنند مدافع حقوق بشر هستند! این جنایات پایان خوبی را برای کسانی که این آتش را شعله ور کرده اند نخواهد داشت.

امام جمعه تفت همچنین روز صنعت دفاعی را به دست اندرکاران صنعت دفاعی کشور تبریک گفت و در پایان با خیرمقدم به دکتر دهقانی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، انتصاب ایشان به معاونت کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس را تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون را کرد.

در خطبه اول هم حاج شیخ ابوالقاسم غفوری مردم را به تقوا دوری از گناه و کسب توفیقات الهی توصیه کرده اند و با توجه به در پیش بودن روز جهانی مسجد به چند حدیث و روایت و مطلب پیرامون اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام اشاره نموده و توضیحاتی را ارائه کرده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر