تاریخ : 21 آگوست 2016 - 11:15 - شناسه خبر : 16090 اخبار شهرستان

آیا تخریب تابلوی کوچه شهید ذوالفقاری عمدی است؟

آیا اینکه در شب های عروس کشانی در سطح شهر عده ای با نارنجک های دستی تابلوها را تخریب می کنند و اگر در این بین، تابلوی با نام مفاخر این سرزمین و یا شهدا مخدوش شد می توان آن را دلیلی بر دور بودن مجموعه شهرداری از فرهنگ ایثار و شهادت دانست!

به گزارش صدای میبد: تابلوی کوچه شهید ذوالفقاری(محله یخدان) توسط عوامل شهرداری میبد صبح امروز نصب شد.

روز گذشته در خروجی یکی از رسانه ها، خبری مبنی بر بی توجهی مسئولین شهرداری میبد به تابلوی کوچه شهید ذوالفقاری که در خیابان امام خمینی و روبروی اورژانس قرارداشت بودیم.

از آنجا که چند صباحی است اتاق فکر رسانه های زنجیره ای جلسات متعددی را برای تخریب مسئولین شهرستان دنبال می کنند احتمال عمدی بودن این قضیه دور از ذهن نیست. تولید خبرهای پی در پی، هدفمند و انتشار آن در موضوعات مختلف که از قبل روی داده و ادامه نیز خواهد داشت.

اینک چه کسی و با چه نیتی تابلوی یک کوچه را آن هم تابلویی که به نام شهید مزین است را از جا درآورده و در جوی آب قرار داده است تا برای برخی رسانه ها خوراک مهیا کنند و این رسانه ها بتوانند به مقاصد اتهام زنی خود برسند، برای کسی مشخص نیست. چرا که تابلو هیچ مزاحمتی برای عبور و مرور، دید و … ایجاد نکرده است. قطعا چنین افرادی بویی از فرهنگ ایثار و شهادت نبرده اند. چرا که در هیچ وصیت نامه شهیدی نمی توانید انگ زدن، تهمت زدن به این و آن را بیابید.

همان طور که در تصاویر منتشر شده در ذیل می بینید محل نصب تابلو هیچ مشکلی نداشته و از آسیب مبرا است. هیچ گونه آثاری از تصادف و یا تعمیر کوچه و پیاده رو که باعث شده باشد تابلو تخریب شود نیز در محل هویدا نیست.

جوشکاری که برای نصب تابلو در محل حاضر بود علت بریده شدن پایه تابلو را خم و راست کردن عمدی پایه تابلو عنوان کرد. اینکه وظیفه ذاتی شهرداری نصب تابلو و حفاظت از آن است برکسی پوشیده نیست اما اگر در این بین عده ای بخواهند به هر دلیلی تابلوهای سطح شهر را مخدوش، تخریب و از بین ببرند هرگز شهرداری میبد قادر نیست با این امر مقابله کند. آیا اینکه در شب های عروس کشانی در سطح شهر عده ای با نارنجک های دستی تابلوها را تخریب می کنند و اگر در این بین، تابلوی با نام مفاخر این سرزمین و یا شهدا مخدوش شد می توان آن را دلیلی بر دور بودن مجموعه شهرداری از فرهنگ ایثار و شهادت دانست!

در پایان امیدواریم که قطع تابلو توسط عده ای نادان و بنا به دلایل پوچ صورت گرفته باشد و چنین چیزهایی بی جهت دستاویزی برای تخریب عده ای قرار نگیرد.

ضمنا جلسه ای مدتی قبل با حضور رئیس بنیاد شهید، نمایندگان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، نماینده شهرداری و اعضاء شورای شهر در سالن شورای شهر تشکیل شد تا تصمیمات لازم برای تابلوهای شهدا که در جاده سنتو نصب هستند گرفته شد. در آن جلسه مقرر شد تا با کار کارشناسی در این مورد نتیجه گیری شده و آنچه درخور شأن شهدا و خانواده هایشان است صورت گیرد. (مشروح خبر همراه با تصاویر آن بزودی روی خروجی این سایت قرار خواهد گرفت)

IMG_0270 IMG_0271 IMG_0272 IMG_0273 IMG_0274 IMG_0275

 

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. سلام اینکه تابلوهای شهدا درجاده سنتو هم حتما به خاطر دلایل پوچ شماست که تخریب شده است ؟!!چندین بار خانواده های شهدا نارضایتی خود را از این وضع اعلام نموده اند اما کو گوش شنوا باید مردم اعتراض کنند تا مسئولین دست به کار شوند و…
    کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی و…

  2. ای کاش نام چند تن از این خانواده شهدا را می بردید. ما همیشه عادت کرده ایم تومار بنویسیم و هزاران کار دیگر بکنیم و بگوییم خانواده شهدا. و به اسم این عزیزان تمام کنیم.

  3. باتشکر از صدای میبد در خصوص این روشنگری. برای کسانی که چند مدتی است اخبار میبد را از سایت های مختلف دنبال می کنند مشخص شده که ***** فقط از روی غرض نه برای رضای خدا آن هم با سوء استفاده از صحبت های رهبری ، و استثمار شهداء در حال تسویه حساب شخصی با مسئولان و ارگانهایی است که او را خوب شناخته اند می باشد.

  4. حالا تابلو از نظر شما استدلال نوبخت گونه دارید ایا تمثال شهدا در بلوار خیابان سنتو و قبور شهدا اینم …… واعا چرا همش دنبال توجیح هستید شما ….

  5. سلام چند مدت بود که این تابلو افتاده بود اگه سایت مورد نظر خبرش رو نمی ذاشت که شهرداری هیچ اقدامی نمی کرد

  6. هدف این جور سایتها که خیلی هم تابلو و قاب عکس شده فقط و فقط و فقط تخریب شهردار میبده از هر چیز کوچیکی که دم دستشون رسیده شهردار رو تخریب کردند. وگرنه چرا به ارگانهای دیگه که دنیا انتقاد برشون وارده خبر درج نمی کنند؟
    آیا وظیفه ذاتی برخی از متولیان امور شهدا که همیشه در صحنه حضور دارند این نیست که به وضعیت شهدای گمنام واقع در پارک بهاران سر و سامان بده و برایشان سه تا سنگ قبر خریداری کنه؟
    آیا واقعا این ارگانها که متولی این کار هستند توان خرید سه سنگ قبر و رسیدگی به آنجا را ندارند؟
    اگر می گوییم که توان این کار را ندارند همه می دانیم که این دروغی بیش نیست اما چرا این ارگانها دست به کار نمی شوند جای سوال است و چرا سایت های زنجیره ای میبد مرتب فشار بر روی شهردار میبد می آورند تا این ارگان این کار را انجام دهد باز هم جای سوالش باقی است.
    الله اعلم.

  7. اینکه هر کجا و چیزی رو به اسم شهید نام گذاری کنیم چیزی به مقام والای انها نمی افزاید .

ارسال نظر