تاریخ : 27 آوریل 2015 - 4:10 - شناسه خبر : 161 با دیگر رسانه ها

آیا عملکرد شورای شهر و شهرداری میبد منطبق با شعار همدلی و همزبانی است؟

هرچند رییس شورای شهر میبد در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان میبد با مردم به شایعات ایجادشده در خصوص تغییر شهردار میبد پاسخ داد، اما گویا این موضوع زوایای دیگری نیز دارد. به گزارش خبرنگار نارین نیوز، شنبه ششم مهرماه ۱۳۹۲ بود که با پیشنهاد قبلی یکی از منتخبین جوان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر […]

هرچند رییس شورای شهر میبد در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان میبد با مردم به شایعات ایجادشده در خصوص تغییر شهردار میبد پاسخ داد، اما گویا این موضوع زوایای دیگری نیز دارد.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، شنبه ششم مهرماه ۱۳۹۲ بود که با پیشنهاد قبلی یکی از منتخبین جوان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر میبد، محمدحسین هدایی با رأی اکثریت اعضای به‌عنوان شهردار این شهر تاریخی انتخاب شد.

شهرداری که برخی می‌گفتند پیشینه کار اجرایی در کارنامه خود ندارد و برخی نیز دلایلی ازجمله سابقه وزارت کشوری و موضوعات دیگر را ملاک انتخاب قرار داده بودند.

به هر صورت فرزند پایتخت‌نشین یکی از روحانیون شناخته‌شده میبدی، برای تصدی شهرداری این شهر برگزیده شد، شهرداری که در بدو انتخاب، برنامه محوری را شعار اصلی کار خود قرار داد و در جلسات اولیه خود مرتب بر آن تأکید می‌کرد؛ حال قضاوت در مورد این‌که تا چه اندازه کارهای انجام‌شده طی یک سال و نیم اخیر بر حول این محور تمرکز داشته، از این مبحث خارج است.

قریب ۲۰ ماه از انتخاب محمدحسین هُدایی به‌عنوان شهردار میبد می‌گذرد و نظرات مختلفی در خصوص وی و عملکردش وجود دارد، عده‌ای هدایی را انسانی موفق و بسیار دوست‌داشتنی می‌دانند و برخی نیز از ابتدا تاکنون بر طبل انتقاد می‌کوبند و ساز مخالفت بر عملکرد او را کوک کرده‌اند.

روحیه مردمی بودن شهردار و ارتباط مستمر وی با شهروندان، هدایی را به چهره‌ای شناخته‌شده در میان میبدی‌ها تبدیل کرده است و حضور گاه‌به‌گاه وی در فضای مجازی موبایلی و ارتباطش با جوانان نیز گویای این امر است، تا آنجا که برخی منتقدان جدی وی، به طرفداران پر و پا قرص آقای شهردار تبدیل‌شده‌اند.

از طرفی گویا این روزها اتفاقات دیگری نیز در حال شکل‌گیری است و حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر مخالفت برخی اعضای شورای شهر با شهردار و تغییر وی در صورت لزوم شایع است.

یکی از اعضای شورای شهر میبد ضمن تأیید وجود این شایعات، معتقد است که اختلافات موجود میان اعضای این شورا در کار شهرداری نیز اثرگذار بوده و نتایجی نامطلوبی به همراه داشته است.

وی برآیند این اختلافات را مصوباتی می‌داند که یا تنها از روی لجبازی و جبهه‌گیری شکل می‌گیرد، یا موارد مهمی است که به دلیل همین موضوعات اصلاً مصوّب نمی‌شود و معتقد است این مسائل در کار شهر و شهرداری اثرگذار بوده و هست.

این عضو شورای شهر می افزاید: حضور مستمر برخی اعضا در اتاق‌های شهرداری و همچنین دخالت و لحاظ نمودن برخی مسائل شخصی باعث حاشیه‌سازی شده و مشکلاتی را به وجود آورده است که باعث دل‌زدگی و به‌هم‌ریختگی تمرکز آقای شهردار و مجموعه تحت امرش می‌شود.

در این میان برخی نیز می‌گویند حبُّ و بغض‌های شخصی موجب تخریب شهردار شده است.

برخی هم این مسائل را به مرخصی‌های طولانی‌مدت جناب هدایی و سفرهای خارجی وی به ترکیه، آلمان و آمریکا و عدم حضور شهردار در روزهای عید ربط می‌دهند.

اما برخی دیگر این سخنان را بی‌دلیل عنوان می‌کنند و می‌گویند هیچ غرض و مرضی در کار نیست و شهردار در برخی موارد موفق عمل نکرده و تا زمانی که آقای هدایی به وظایفش عمل می‌کند، مورد حمایت شورا است.

عده‌ای معتقدند مصوباتی که شهردار درخواست مجوز آن را نموده، اجرایی نگردیده و کارهای انجام‌نشده در شهر زیاد است و می گویند ما راهکارهای قانونی را دنبال می‌کنیم، چراکه سؤال از شهردار حق اعضای شورای شهر می‌باشد.

برخی هم چنین عنوان می کنند که بودجه های مورد نظر برای بعضی پروژه ها، در جای خود و طبق مصوبات صورت گرفته هزینه نشده است.

افرادی از خارج از مجموعه شورای شهر هم هستند که می‌گویند، آقای شهردار با برخی کارمندانش اختلاف‌نظر زیادی دارد و مجموعه شهرداری با وی همکاری نمی‌کنند.

البته شنیده‌هایی نیز وجود دارد که آقای هدایی از ابتدا انگیزه‌ای برای ماندن بیش از یک سال در این سمت نداشته است.

برخی اطرافیان آقای هدایی هم معتقدند که فشار بر شهردار برای استعفا زیاد است؛ امری که یک بار آقای شهردار آن را به طریق دیگری و خارج از ضوابط مربوطه انجام داد و نتیجه نگرفت.

به‌هرحال همان‌طور که رییس شورای شهر میبد در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان با مردم شهرستان گفت “شهر میبد تنها یک شهردار می‌خواهد و تغییر شهردار نیز سازوکار قانونی خود را می‌طلبد” و اگر ایرادی بر عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری وجود دارد، تنها باید با همدلی و تکیه بر راهکارهای قانونی دنبال شود.

در غیر این صورت با ایجاد شایعات این‌چنینی و طولانی شدن حرف‌وحدیث‌های بی‌مورد نه‌تنها کمکی به موضوع نخواهد شد، بلکه موجب دلخوری، و تعلل در انجام وظایف محوله مسئولان می‌گردد. امری که با شعار امسال مبنی بر همدلی و هم‌زبانی تطابق ندارد.

 

نظرات ارسال شده

  1. به نظرم ميبد نياز به كار زيرساختي دارد احداث خيابان و تنظيم دسترسي هاي فرعي و كوچه ها بايد اولويت هر شهردالري باشد خط كشي و نقاشي و.. هم در جاي خود مناسب است اما اين يك كار جاري است كه شهردار و شورا نبايد به اين ظواهر زياد دلخوش كنند چون انچه مي ماند مهم است و خاطره ها از ان به نيكي ياد مي كنند نظير اقدامات جهادي در زمان اقاي انصاري

ارسال نظر