تاریخ : 21 آگوست 2016 - 20:56 - شناسه خبر : 16112 اخبار شهرستان

افتخاری دیگر برای آموزش و پرورش میبد

اولین مدال طلای المپیاد سلول های بنیادی در دستان دانش آموز نخبه میبدی+ گزارش تصویری

انتظاری دانش آموز سال سوم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید رحیمی فر میبد مدال طلای المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی باز ساختی کشور را کسب نمود.

به گزارش صدای میبد: صبح امروز در مراسم اختتامیه اولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، انتظاری دانش آموز  سال سوم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید رحیمی فر میبد مدال طلای المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی باز ساختی کشور  امروز کسب نمود.

انتظاری در گفتگو با خبرنگار صدای میبد گفت: در مرحله اول این المپیاد ۳۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد ۴۰۰ به مرحله بعد راه یافتند. سپس از این تعداد ۲۸ نفر به مرحله نهایی این المپیاد حضور پیدا کردند.

وی گفت: از این تعداد ۶ نفر موفق کسب مدال طلا، ۹ نفر موفق به کسب مدال نقره و ۱۳ نفر موفق به کسب مدال برنز این المپیاد شدند.

photo_2016-08-21_20-23-03 photo_2016-08-21_20-23-08

photo_2016-08-21_20-09-00 photo_2016-08-21_20-09-03 photo_2016-08-21_20-09-06 photo_2016-08-21_20-09-09 photo_2016-08-21_20-10-16لازم به ذکر است فرماندار، شهردار و موحدی فرد مدیریت آموزش و پرورش میبد پس از موفقیت این نخبه میبدی در مرحله اول المپیاد با حضور در خانه این نخبه میبدی از وی تقدیر به عمل آورده بودند.

دکتر امیرعلی حمیدیه شامگاه شنبه در آیین اختتامیه اولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: در حال حاضر برخی از کشورها از جمله آمریکا فعالیت روی سلول را رها کرده اند و به فعالیت در درون سلول یعنی تغییر ژن در سلول وارد شده اند.
وی گفت: فعالیت در حوزه دستکاری در ژن یک تهدید نظامی و امنیتی برای کشور ها خواهد بود، چرا که اگر قادر باشند با دستکاری ژن سربازان با نیروهای فوق العاده پرورش دهند و ما در این حوزه از فناوری روز دنیا عقب بمانیم، تهدیدی برای امنیت کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: مسوولان در یک سال و نیم گذشته حمایت های خوبی از حوزه سلول های بنیادی داشته اند، اگر پزشکی آینده علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد، نیاز به فعالیت فرزندان این مرز و بوم دارد.
حمیدیه همچنین از برگزیدگان نهایی المپیاد سلول های بنیادی خواست که در آینده سرزمین مادری خود را ترک نکنند.
وی گفت: اگر کشور نیاز به توسعه دارد، فعالیت شما جوانان موجب توسعه این کشور می شود، کار به تنهایی به جلو پیش نمی رود ، اتحاد تمام ایران نیاز است.
وی ییاآور شد: مشکل کشور نداشتن اتحاد و انجام ندادن کار تیمی است، کرد، لر، فارس، بلوچ، ترک نداریم؛ اکر می خواهیم کشور پیشرفت کند، در گرو اتحاد است.

**راه اندازی اولین پژوهش سرای دانش آموزی نانو توسط متخصصان ایرانی در چین
معاون نوآوری و توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: با حمایت ستاد ویژه نانو اولین پژوهش سرای دانش آموزی با کمک متخصصان ایرانی در پکن راه اندازی خواهد شد .
علی وطنی افزود: در نقشه جامع علمی کشور ۷۳ اولویت دیده شده که بر اساس آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۵ ستاد ویژه راه اندازی شده است که تمام آن ها جزء اولویت های الف هستند.
وی بیان کرد: اکنون در حوزه سلول های بنیادی و نانو فعالیت های خوبی در کشور در حال انجام است؛ شتاب علمی کشور از هر ۲۰۰ سال به هر ۲ سال و ۲ ماه تغییر کرده است و در آینده شاهد این خواهیم بود که شتاب توسعه علمی هر دو روز یکبار شود.
وطنی ادامه داد: لازمه این تغییر این است که از مدارس و فعالیت های دانش آموزی شروع کنیم.
وی یادآور شد: در سال ۹۲ تعداد کمی شرکت دانش بنیان داشتیم اما اکنون ۲۵۵۷ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.
وطنی گفت: در برنامه ۱۴۰۴ دیده شده است که از ۱۲۰۰ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی،۵۰ درصد، یعنی ۶۰۰ میلیارد دلار مربوط به شرکت های دانش بنیان و از محل محصولات دانش بنیان باشد، در این صورت سهم هر استان از تولید ناخالص داخلی از شرکت های دانش بنیات ۲۰ میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. درود به افتخارافرينان ميبدي.

  2. سلام.ضمن تبریک به اقای انتظاری عزیز…حیف که این المپیاد ازمایشی است.انشالله در المپیادهای علمی برتر و بالاتر نیز مدال کسب کنند…..

ارسال نظر