تاریخ : 17 سپتامبر 2016 - 19:14 - شناسه خبر : 16832 اخبار استان

رییس دانشگاه یزد:

شرایط برای استقرار افراد تأثیرگذار در استان یزد فراهم شود

رئیس دانشگاه یزد مهم‌ترین مزیت و شاخصه‌ی‌ یزد را منابع انسانی آن خواند و با اشاره به تأثیرگذاری بالای نیروی انسانی استان به‌ویژه در دیگر استان‌ها و کشورها، خواستار فراهم شدن شرایط استقرار این نیروی توانمند در استان شد.

دکتر «محمدصالح اولیاء» در افتتاحیه اولین همایش ملی توسعه استان یزد و چشم‌انداز آن در افق ۱۴۰۴، با اشاره به سهم اندک جمعیتی استان در کشور اظهار کرد: هر چند سهم جمعیت استان در کشور تنها ۱٫۵ درصد است، اما خوشبختانه تأثیرگذاری نیروهای انسانی استان در حوزه‌های مختلف چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار بیشتر از سهم جمعیتی استان است.

وی افزود: در همین راستا نیز دور از ذهن نیست اگر نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل توسعه در نظر بگیریم، اما نکته حائز اهمیت در این رابطه حفظ این وضعیت با توجه به شرایط حکام بر استان است.

اولیاء با اشاره به وضعیت مطلوب استان در بسیاری از شاخص‌ها به‌ویژه از لحاظ توسعه نیروی انسانی، ادامه داد: علاوه‌بر حفظ این وضعیت باید توجه داشت که برای توسعه نیازمند افراد تأثیرگذار در داخل استان هستیم، هرچند که این افراد در خارج از حوزه‌ی استان نیز تأثیرگذاری لازم را دارند.

وی استقرار افراد تأثیرگذار در استان را نیازمند فراهم شدن دو عامل خواند و تصریح کرد: باید بستر و اشتغال مرتبط با نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان به‌لحاظ کمی و کیفی در استان مهیا شود و از سوی دیگر نیز شرایط محیطی استان با ایجاد جذابیت‌ها و تأمین زیرساخت‌های مطلوب شهری برای حضور آنان در استان فراهم شود.

رئیس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: استان یزد با محدودیت‌های خاصی چون کمبود آب و بدی هوا، سهم پائین در اقتصاد کشور به‌لحاظ کمی دارد و این در حالی است که از مزیت‌های قابل توجهی نیز برخوردار است.

اولیاء ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن مجموعه عوامل استقرار نخبگان در استان، افراد تأثیرگذار بیشتری در استان جذب شوند، هرچند که تحقق چنین امری نیازمند هم‌افزایی و اعتقاد تمام بخش‌ها به چشم‌انداز استان است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر