تاریخ : 7 ژوئن 2015 - 12:07 - شناسه خبر : 1709 اخبار استان، حوادث

دستگيري ۸ متهم در رابطه با اختلاس ۲۰ ميلياردي در مروست

يك مقام قضايي اعلام كرد: به دنبال تشکیل پرونده اختلاس در شرکت تعاونی مروست در دادگاه این بخش از توابع شهرستان خاتم، ۸ نفر متهم به دلیل تحصیل مال از طریق نامشروع، استفاده از سند مجعول و مشارکت در جعل، شناسایی و دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “جواد افشاری” دادرس دادگاه بخش عمومی مروست در این مورد تصريح كرد: در اوایل فروردین ماه سال جاری طی گزارش مردمی مبنی بر اختلاس در شرکت تعاونی مروست مبنی بر عدم اختصاص یارانه دولتی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریالی به باغداران این منطقه تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وي افزود: با دستور ريیس حوزه قضایی بخش و همکاری نیروی انتظامی، به دفتر شرکت تعاونی مراجعه و تمام اسناد و مدارک در خصوص یارانه ضبط و توقیف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

به گفته افشاري، با تحقیقاتی که توسط پلیس آگاهی یزد و شعبه هفتم بازپرسی یزد صورت گرفت، مشخص شد یارانه اختصاصی با همکاری مدیر عامل این شرکت به برخی از دلالان و واسطه‌گران جهت خرید محصولات پرداخت شده است.

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست افزود: طی نیابت ارسالی از شعبه هفتم بازپرسی یزد به حوزه قضایی بخش مروست، ۸ نفر به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل، استفاده از سند مجعول و مشارکت در جعل شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته وی، متهم ردیف اول با صدور قرار بازداشت موقت به زندان یزد فرستاده شد و هفت نفر دیگر نیز در حال حاضر با قید قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند.

افشاری در پايان نيز اضافه كرد: این اقدام، خوشحالی و رضایتمندی مردم و کشاورزان و همچنین مسئولین منطقه و قدردانی آنان از دستگاه قضایی را به دنبال داشته است.

ارسال نظر