تاریخ : 26 سپتامبر 2016 - 10:03 - شناسه خبر : 17124 اخبار استان

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزدخبرداد:

اختصاص ۱۲ مدال المپیاد علمی به دانشجویان علوم پزشکی یزد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به رشد ۱۸ درصدی قبولی دانشجویان این دانشگاه از اختصاص ۱۲ مدال و لوح تقدیر المپیاد علمی امسال به دانشجویان علم پزشکی یزد خبر داد.

محمود نوری شادکام با اشاره به ظرفیت‌های علمی و انسانی استان یزد در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد در المپیاد علمی امسال، موفق به کسب رتبه ششم کشوری از بین ۵۹ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی شد.

وی تصریح کرد: در المپیاد علمی امسال که در چهار حیطه اصلی استدلال بالینی، علوم پایه، فلسفه و مدیریت و یک حیطه جانبی فلسفه برگزار شد، دانشجویان علوم پزشکی یزد ۱۲ مدال و لوح تقدیر را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد، پس از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، تبریز، شیراز و اصفهان، موفق به کسب جایگاه ششم کشوری در المپیاد علمی امسال شد.

نوری‌ شادکام در ادامه با اشاره به رشد ۱۸ درصدی آمار قبولی دانشجویان در امتحانات دانشنامه تخصصی گفت: امسال، ۵۵ درصد دانشجویان پزشکی در امتحانات دانشنامه تخصصی نمره قبولی کسب کردند و این در حالی است که میانگین قبولی در امتحانات بورد تخصصی در کشور، حدود ۴۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد:امسال ۷۱٫۵ درصد دانشجویان دانشکده دندانپزشکی یزد هم موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: از بین ۱۳ دانشجوی نمونه کشوری وزارت بهداشت، سه دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی یزد در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه‌ای حضور داشتند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در پایان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۸۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی تا فلوشیپ، در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشغول به تحصیل شدند.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر