تاریخ : 27 سپتامبر 2016 - 10:03 - شناسه خبر : 17198 با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد:

پروپاگاندای حمله به کاروان هلال احمر سوریه مقدمه توطئه جدید کاخ سفید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ماجرای حمله به کاروان امدادرسانی مردم حلب که با موج رسانه ای سنگین همراه شده است می تواند مقدمه توطئه ای جدید علیه روسیه و سوریه باشد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که آمریکا با همراهی اعراب مرتجع اشتباهی که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی با ایران مرتکب شدند در سوریه تکرار کردند: حامیان منافع نامشروع رژیم صهیونیستی گمان می کردند که ظرف یک سال سوریه را غصب خواهند کرد اما این توطئه با حضور ائتلاف متحدین دمشق تاکنون ناکام مانده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با ناکامی توطئه غصب سوریه ، گروه های تروریست تکفیری با عناوینی نظیر داعش ، جبهه النصره ، جیش الفتح متولد شدند تا راهبرد آمریکا در خاورمیانه توسط ریاض دنبال شود.

وی در ادامه گفت: ظرف ۵سال جنگ داخلی سوریه که با حضور تروریست های تکفیری چند ملیتی به جنگی فرامنطقه ای تبدیل شده است ، ائتلاف متحدین دمشق به موفقیت های شگرفی دست یافتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنگ با تروریست های تکفیری و معارضین دارای افت و خیزهایی بوده اما ظرف شش ماه گذشته می توان گفت که دمشق به پیروزی های استراتژیکی دست یافته است که به نوعی با موفقیت ارتش عراق تکمیل شد.

فضای تنفس تروریست ها در آتش بس سوریه

وی تصریح کرد: باشکست های زنجیره ای تروریست های تکفیری و معارضین سوری توطئه جدیدی تحت عنوان آتش بس برای ایجاد فضای تنفس تروریست ها در دستور کار قرار گرفت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۲ مرحله آتش بس در سوریه وضع شده است اما همگی در نهایت به فرصتی برای تهاجم تروریست ها در ماجرایی نظیر خان طومان تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: در جریان آتش بس اخیر سوریه که با تهاجم جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه و شهادت ۶۲تن از رزمندگان منجر شد ؛ تروریست های تکفیری در اقدامی مشترک دست به عملیات زدند.

این نماینده مجلس دهم ضمن بازخوانی رویکرد آمریکا در جریان جنگ خلیج فارس ، تهاجم به عراق و تهاجم به افغانستان گفت: ایالات متحده برای پیشبرد اهداف کاخ سفید و توطئه های فرامرزی همواره از پروپاگاندای رسانه ای منسجمی استفاده کرده است و این موضوع تاکنون نیز در مورد جنگ سوریه اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: ماجرای حمله به کاروان امدادرسانی مردم حلب که با موج رسانه ای سنگین همراه شده است می تواند مقدمه توطئه ای جدید علیه روسیه و سوریه باشد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان حامی تروریسم تکفیری که مظنون اصلی حمله به کاروان هلال احمر سوریه است امروز در جایگاه مدعی العموم موضع گیری می کند.

وی گفت: قابل پیش بینی است با حمله مبهم رخ داده در آینده نه چندان دور آمریکایی ها با ادعای جنایت جنگی در شورای امنیت اقداماتی را پیگیری کنند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر