تاریخ : 28 سپتامبر 2016 - 12:34 - شناسه خبر : 17210 اخبار شهرستان

پنجه‌زنی به یاد شهدا درمیبد

تعداد زیادی از شهدای میبد با ندای امام راحل، پنجه‌های زیلو را که درواقع حیات خانواده و وسیله معیشت زندگی‌شان بود رها کردند و به جبهه‌های جنگ رفتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندار و مسئولین این شهرستان با پنجه‌زنی به دارهای زیلو یاد و نام شهدای زیلوباف که در دوران ۸ سال دفاع مقدس پنجه‌های زیلو را کنار گذاشتند و به جمع رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند گرامی داشتند.

فرماندارمیبد که خود را از خانواده زیلوباف می‌داند و به آن افتخارمی کند گفت: هنر صنعت زیلو در دورهای گذشته یکی از صنایع‌دستی و اقتصادی مردم میبد بوده و مردم میبد با بافت زیلو نان حلال سر سفره‌های خود می‌بردند.

حسین فلاح بابیان اینکه امروز شهرستان میبد به‌عنوان نخستین شهر خلاق گردشگری به هنر صنعت زیلو به‌عنوان یک ارزش به‌جای مانده از پیشینیان و فرصت رونق گردشگری نگاه می‌کند گفت: علاوه بر آن هنر صنعت زیلو به‌عنوان ارزش بجای مانده از شهدا زیلوباف برای ما اهمیت خاصی دارد.

فلاح خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهدای میبد با ندای امام راحل، پنجه‌های زیلو را که درواقع حیات خانواده و وسیله معیشت زندگی‌شان بود رها کردند و به جبهه‌های جنگ رفتند.

شهرستان میبد ۱۱ شهید زیلوباف را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

untitled1 untitled-1 untitled2

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر