تاریخ : 8 اکتبر 2016 - 18:29 - شناسه خبر : 17575 با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی:

شکایت رضاییان از ایران یادآور بدعهدی آمریکا در جریان آزادی گروگان های الجزایر است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت رضایی از ایران بهره برداری سیاسی از قانون داخلی آمریکا است، گفت: شکایت رضاییان از ایران یادآور بدعهدی آمریکا در جریان آزادی گروگان های الجزایر است. کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره […]

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت رضایی از ایران بهره برداری سیاسی از قانون داخلی آمریکا است، گفت: شکایت رضاییان از ایران یادآور بدعهدی آمریکا در جریان آزادی گروگان های الجزایر است.
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شکایت جیسون رضاییان از ایران در دادگاه فدرال آمریکا اظهار داشت: هر فردی با هر بهانه ای که از ایران به دادگاه آمریکا طی سال های گذشته شکایت کرده احکانی علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است و شکایت رضاییان نیز در همین دسته قرار می گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در قانون آمریکا تاکید شده است که اتباع آن می تواند از کشورهایی که در ترورهای جهان دست دارند و خسارتی به آنها وارد کرده است شکایت کند به همین واسطه هر انفجار تروریستی در جهان ایجاد می شود به پای ایران نوشته می شود و اتباع آمریکا بدون هیچ سند موثقی از ایران شکایت و حکمی به نفع خود دریافت می کنند.

وی گفت: بنابراین شکایت جیسون رضاییان که جاسوسی او در ایران محرز شده بود با استناد به این قانون در دادگاه های آمریکایی وجاهت قانون ندارد، بلکه بهره برداری سیاسی از قانون داخلی است، او بر اساس رأفت اسلامی بخشیده شد و انتظار نداشتیم زیر توافق بزنند.

این نماینده تاکید کرد: البته این اولین باری نیست که آمریکایی ها زیر چنین توافقی می زنند، نمونه این موضوع توافق در الجزایر برای گروگان ها بود در آن شرایط هم متعهد شده بود که شکایت نمی کند اما شکایت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا همیشه به نقض عهد شناخته می شود و تعهدات خود را انجام نداده بنابراین شکایت جیسون رضاییان جای تعجب ندارد./

اخبار مرتبط

ارسال نظر