تاریخ : 10 اکتبر 2016 - 9:55 - شناسه خبر : 17622 با نماینده مجلس

کشتار شهروندان یمنی توسط رژیم سعودی قابل پیگرد حقوقی به عنوان جنایت جنگی است

جنایت روزگذشته می تواند مقدمه فروپاشی ائتلاف سعودی باشد و قطعا تبعات این اتفاق دردناک برای ریاض گران تمام خواهد شد زیرا این جنایت در محاکم بین المللی به عنوان جنایت جنگی قابل پیگیری است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنایت روزگذشته می تواند مقدمه فروپاشی ائتلاف سعودی باشد و قطعا تبعات این اتفاق دردناک برای ریاض گران تمام خواهد شد زیرا این جنایت در محاکم بین المللی به عنوان جنایت جنگی قابل پیگیری است.
کشتار و زخمی شدن 700 نفری شهروندان یمنی در یک مراسم توسط رژیم سعودی قابل پیگرد حقوقی به عنوان جنایت جنگی است

کمال دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت شدیدالحن اقدامات رژیم سعودی برعلیه مردم یمن گفت: عربستان روز گذشته رسما مرتکب جنایت جنگی شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم سعودی در طول حدود ۲۰ ماه مرتکب جنایات متعددی شده است تاجایی که در سازمان ملل نیز مورد پیگرد قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه دلارهای کثیف سعودی اجازه نداد نام ریاض در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرد تا امروز بان کی مون هم شریک جنایات سعودی باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشتار و زخمی شدن ۷۰۰ نفری شهروندان یمنی در مراسمی که همه از آن مطلع بوده اند نشان می دهد که رژیم سعودی هیچ مرزی برای انسانیت قائل نیست.

وی با اشاره به موضع انتقادی کاخ سفید به جنایت سعودی گفت: آمریکا همواره حامی ائتلاف تهاجم علیه مردم یمن بوده است اما اتفاق دیروز آنچنان هولناک بوده است که واشنگتن نیز پا پس کشیده است.

دهقانی فیروز آبادی گفت: جنایت روزگذشته می تواند مقدمه فروپاشی ائتلاف سعودی باشد و قطعا تبعات این اتفاق دردناک برای ریاض گران تمام خواهد شد زیرا این جنایت در محاکم بین المللی به عنوان جنایت جنگی قابل پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن مصر از عربستان در جریان تهاجم به یمن اتفاقی است که اکنون بار روانی آن روی دوش دیگر اعضا سنگینی خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدامات رژیم سعودی فاقد هرگونه منطق است و آنها با رفتار جنون آمیز با سرعت در سراشیبی مرگ حرکت می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر