تاریخ : 15 اکتبر 2016 - 9:42 - شناسه خبر : 18004 با نماینده مجلس

بررسی مشکلات روستائیان دهستان دهشیر با حضور نماینده مردم تفت و میبد +تصاویر

پیش از ظهر امروز جلسه بررسی مشکلات روستائیان دهستان دهشیر با حضور نماینده مردم تفت و میبد برگزار شد.

پیش از ظهر امروز نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با حضور در دهستان دهشیر با دهیاران روستاهای دهستان دهشیر دیدار کرد.

در این دیدار دو ساعته دهیاران روستاهای دهستان دهشیر مسائل و مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.

دهیار روستای دره گازه با بی عدالتی خواندن اقدامات اداره آب و فاضلاب منطقه ای یزد در افزایش تعرفه آب روستاهای تفت گفت: آب و فاضلاب یزد به استناد اینکه روستاهای تفت حالت گردشگری و ییلاقی دارند تعرفه آب را برای روستائیان غیرساکن افزایش داده است در صورتی که تمام روستاهای تفت این گونه نیستند. روستاهای پشت کوه به دلیل نبود امکانات درگیر مهاجرت شده اند و روستائیان به شهر مهاجرت کردند اما در هر هفته به روستاهای خود بازمی گردند و هنگام بازگشت با حجم بالای قبوض گاز مواجه می شوند و این عدالت نیست.

مقداد همتی دهدار دهستان دهشیر در خصوص مشکلات این دهستان خطاب به کمال دهقانی گفت: دهشیر به عنوان مرکز دهستان در سرشماری سال ۹۰ ، یک هزار و سیصد و هفده نفر جمعیت دارد و این در صورتی است که در سرشماری سال ۱۳۸۶ بیش از ۲۰۰۰ نفر جمعیت داشته است و این خود نشان دهنده سیل مهاجرت از این روستا است.

وی با بیان اینکه مشکل دهستان دهشیر و به طور کلی بخش پشت کوه نیازمند یک طرح ملی و کشوری است زیرا یکی از اساسی ترین مشکل این مناطق نبود آب است که باید فکری اساسی برای آن کرد زیرا با ادامه این روند این منطقه از جغرافیای جمعیتی ایران حذف خواهد شد.

همتی با بیان اینکه برخی اقدامات آموزش پرورش نیز زمینه ساز مهاجرت از روستا به شهرها شده است تصریح کرد: مسئولین به جای اینکه امکانات را به روستاها رائه دهند ععی می کنند امکانات را هم از روستاها بیرون برند. آموزش و پرورش بسیاری از مدارس ما را به دلیل کم شدن جمعیت چندپایه کرده و حتی قصد دارد مدرسه دبیرستان دهشیر را هم منحل کند. مردم با وجود نبود امکانات چگونه می توانند در این روستاها زندگی کنند.

موضوع ایجاد پست برق دهشیر نیز از جمله مواردی بود که از طرف اعضای شورای اسلامی دهشیر مطرح شد. حسن حداد رئیس شوای روستای دهشیر گفت: علی رغم تصویب مجلس در سال ۹۰ مبنی بر ایجاد پست برق در دهشیر و پیگیری های مرحوم یحیی زاده، متاسفانه با تغییر برخی مدیران و فوت مرحوم یحیی زاده این مهم به حال خود رها شده و هیچ حرکتی برای این موضوع صورت نگرفته است.

در ادامه این دیدار دهیاران روستاهای دهستان دهشیر گزارشی از مشکلات خود ارائه داده و خواستار پیگیری از سوی نماینده مجلس شدند. عمده ترین مباحث مطرح شده از سوی این دهیاران را مسائل بهداشتی نظیر  نبود پزشک دائم و نبود داروخانه شبانه روزی، مشکلات آب منطقه و عدم پرداخت عوارض از سوی معادن را تشکیل می داد.

پس از پایان سخنان دهیاران منطقه، دهقانی فیروزآیادی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ضمن تسلیت شهادت امام حسین ع و یاران باوفایش اظهار داشت: در ابتدا باید یاد و خاطره مرحوم یحیی زاده را گرامی داریم که واقعا تا جایی که نفس داشت برای رفع محرومیت از مناطق مختلف شهرستان تلاش کرد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: برای حل مشکلات مناطق محروم شهرستان تفت باید سه نوع برنامه تدوین شود و بر اساس اولویت ها برای حل آن ها تصمیم گری شود. برخی از مشکلات شهرستان هستند که باید فوراً برای آن ها تصمیم گیری شکه اقعا مشکل آب این مناطق جدی است. برای گازرسانی به مناطق مختلف شهرستان از مسئولین قول گرفتم و شخصا پیگیر مسائل هستم.

وی با بحق دانستن سخنان دهیاران در خصوص هزینه کرد مالیات معادن مناطق روستایی در خود روستاها بیان داشت: این موضوع یکی از موارد مهمی است که در صورت تحقق می تواند جهشی را در این مناطق ایجاد کند چرا که با خروج حجم گشترده سنگ از این معادن، اعتبار خوبی می تواند در مناطق روستایی هزینه شود.

نماینده مردم تفت و میبد در پایان با بیان اینکه همه مشکلات مطرح شده را به مسئولین مربوطه انتقال داده و پیگیری می کنم اذعان کرد: با توجه به عمق محرومیت این منطقه و ضرورت حل معضلات اساسی دهستان دهشیر بزودی با همراهی جمعی از مسئولین شهرستان بار دیگر به این دهستان سفر می کنم تا مدیران بخش های مختلف با زوایای مختلف موضوع آشنا شوند.

انتهای پیام/ آ ۱۳۷۲

منبع: یزدرسا

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر