تاریخ : 16 اکتبر 2016 - 17:14 - شناسه خبر : 18018 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی:

توطئه چند وجهی نجات ائتلاف سعودی توسط آمریکا آغاز شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رژیم سعودی علاوه بر تحقیر میدانی با فشارافکار عمومی در ارتباط با جنایت جنگی مواجه است و حالا برای فرار از وضعیتی که در آن گرفتار شده است تنها امید به یک منجی دارد و تلاش می کند پای آمریکا را به جنگ یمن بازکند.

خبرگزاری خانه ملت :: توطئه چند وجهی نجات ائتلاف سعودی توسط آمریکا آغاز شده است

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی در جنگ یمن به شکلی کشنده تحقیر شده است و تاکنون متحمل هزینه های گزاف مادی با تلفات سنگین انسانی شده است.

نماینده مردم میبد و تفت با تشبیه جنگ یمن به جنگ ویتنام گفت: رژیم سعودی گمان می کرد با تکیه بر زرادخانه های تسلیحات لوکس آمریکایی می تواند یمن را شکست دهد اما به نتیجه نرسید تا ناچار به تشکیل ائتلاف سعودی شود که این راهکارهم به نتیجه نرسیده است.

وی در ادامه گفت: رژیم سعودی در یمن زمین گیر شده است و متحدین خود را در این نبردنابرابر یک به یک از دست می دهد که منجر به تشدید رفتارهای جنون آمیز ریاض شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکومیت کشتار۱۰ هزار یمنی در جریان تهاجم سعودی گفت: ماجرای کشتار هفته گذشته صنعا که ۷۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشته ریاض را به عنوان جنایتکار جنگی در معرض انتقادات افکار عمومی قرار داد.

وی تصریح کرد: در ماجرای کشتار صنعا اتفاقی که افتاد این است که نیروهای سعودی در ابتدا جنایت خود را کتمان کردند اما روز گذشته جنایت خود را پذیرفتند ولی مدعی شدند که مرتکب اشتباه شده اند.

این نماینده مجلس دهم گفت: براساس برخی اسناد فاش شده ، رژیم سعودی گمان می کرد علی عبدالله صالح و رهبر نیروهای حوثی در مراسم ختم صنعا حضور داشته اند و شهادت ۱۴۰ یمنی برای ریاض توجیه پذیر بوده است اما تیر آنها به سنگ خورد.

وی گفت: رژیم سعودی علاوه بر تحقیر میدانی با فشارافکار عمومی در ارتباط با جنایت جنگی مواجه است و حالا برای فرار از وضعیتی که در آن گرفتار شده است تنها امید به یک منجی دارد و تلاش می کند پای آمریکا را به جنگ یمن بازکند.

دهقانی فیروزآبادی با مضحک خواندن ادعای شلیک نیروهای حوثی به ناوهای آمریکایی گفت: حملات صورت گرفته توسط جنگنده های آمریکایی تعرض به تمامیت ارضی یمن بوده و محکوم است.

وی تصریح کرد: براساس خبرهای درز پیدا کرده شلیک موشک به ناو آمریکایی توسط مزدوران منصورهادی صورت پذیرفته اما آمریکا از کنار این موضوع بی تفاوت عبور کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به موفقیت های ارتش یمن و نیروهای مردمی در نقطه زنی نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی و ماجرای غرق شدن ناو امارات گفت: نیروهای حوثی اگر اقدام به شلیک علیه ناو آمریکایی کرده بودند دیگر اثری از آن باقی نمانده بود.

وی در انتها تاکید کرد: مداخله آمریکا در جنگ یمن اتفاقی است که می تواند برای ارتش آمریکا در باب المندب هزینه تراش باشد و ریاض تنها به دنبال نجات با کمک آمریکا است.

گفتنی است مقام‌های آمریکایی بامداد امروز (یکشنبه) برای سومین بار طی یک هفته گذشته ادعاهای قبلی درباره حمله موشکی به «ناوشکن یواس‌اس میسون» در آبهای بین‌المللی نزدیک سواحل یمن را تکرار کردند.

واشنگتن در روزهای گذشته دو بار نیروهای انصارالله یمن را به حمله موشکی به این ناوشکن متهم کرده است. پنتاگون سپس در واکنش، سه سایت راداری مستقر در مناطق تحت کنترل انصارالله را هدف حمله قرار داد.اقدام واشنگتن در حالی صورت گرفت که ارتش یمن، قبل‌تر حمله به  «یواس‌اس میسون» را تکذیب کرده بود.

روزگذشته (شنبه) ، باراک اوباما در نامه‌ای به کنگره امریکا گفته که حمله موشکی به پایگاه‌های راداری انصارالله یمن با استفاده از اختیارات جنگی رئیس‌جمهور انجام شده، موضع‌گیری‌ای که سناریوی ورود مستقیم امریکا به جنگ یمن برای تغییر موازنه به سود سعودی‌ها را افزایش می‌دهد. با این حال، ظاهراً اقدام نظامی امریکا در یمن، معادله‌ای پیچیده‌تر است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر