تاریخ : 18 اکتبر 2016 - 10:50 - شناسه خبر : 18051 ایران و جهان

گفت و گوی عصر ایران با علی مطهری درباره یک بند از سیاست های کلی انتخاباتی

یک نیروی مسلح نباید مانند یک حزب یا یک دستگاه اقتصادی عمل کند

یک نظامی به عنوان یک فرد آزاد است و بلکه وظیفه دارد که در سرنوشت سیاسی خود و جامعه‌اش شرکت کند، آنچه نکوهش شده فعالیت سیاسی یک نظامی به عنوان شخص حقوقی است.

عصر ایران- در بندی از سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری درباره انتخابات به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح در دسته بندی های سیاسی، جناحی و انتخاباتی اشاره شده است.

موضوعی که پیش از این نیز بارها مورد بحث و اختلاف نظر بوده و در مورد مرز بین فعالیت فردی و سیاسی و حزبی نیروهای نظامی مناقشه وجود داشته است.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصر ایران درباره اهمیت این موضوع می گوید:

امام خمینی بارها نظامیان را از ورود به سیاست برحذر داشته‌اند، ‌به خاطر این که منجر به اختلاف میان آنها و در نتیجه ضعیف و سست شدن آنها می‌شود. امروز هم یک نیروی مسلح نباید مانند یک حزب عمل کند.

فرزند ایدئولوژیک شهید جمهوری اسلامی تاکید می کند: نیروی مسلح همین طور نباید مانند یک دستگاه اقتصادی عمل کند. تمرکز قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای در یک نهاد به صلاح کشور نیست و آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:

بدیهی است که یک نظامی به عنوان یک فرد که نظر خودش را به طور خصوصی به افرادی اعلام کند آزاد است و بلکه وظیفه دارد که در سرنوشت سیاسی خود و جامعه‌اش شرکت کند. آنچه نکوهش شده فعالیت سیاسی یک نظامی به عنوان شخص حقوقی است.

ارسال نظر