تاریخ : 20 اکتبر 2016 - 9:26 - شناسه خبر : 18091 اخبار استان

هشداری دیگر:

ازدواج در یزد روند کاهش ۷ ساله دارد

مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال یزد با بیان این که شهرستان خاتم بالاترین نرخ ازدواج و پایین ترین نرخ طلاق یزد را دارد، از روند هفت ساله کاهش ازدواج در یزد خبر داد.

مهدی مصدق در نشست ساماندهی امور جوانان استان یزد، در ارتباط با وضعیت ازدواج در استان یزد اظهار داشت: در سال ۸۰تعداد ازدواج استان یزد ۹ هزار و ۴۵ مورد بوده که در سال ۹۴ این تعداد به هشت هزار و ۸۵۸ مورد رسیده است.

مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال یزدخاطرنشان کرد: سال ۸۷ بیشترین تعداد ازدواج استان یزد به ثبت رسید و دراین سال ۱۲ هزار و ۹۲ مورد ازدواج در یزد ثبت شد و از سال ۸۷ به این طرف تعداد ازدواجها در استان یزد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال ۸۰ رتبه استان یزد در نرخ ازدواج کشور ششم بود که سال گذشته این رتبه به ۲۲ رسید و تعداد ازدواجهای استان کاهش یافته است.

مصدق ادامه داد: در سال ۸۰ استان یزد ۱٫۴۱ درصد ازدواجهای کشور را به خود اختصاص داده بود اما این آمار در سال گذشته به یک و سه دهم درصد رسیده است.

مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال یزدادامه داد: بیشترین نرخ ازدواج در سال ۹۴ متعلق به شهرستان خاتم با شاخص ۱۱ به ازای هر هزار نفر بوده و کمترین نرخ مربوط به شهرستان اشکذر با شاخص ۵٫۸ بوده است.

وی افزود: در سال ۹۴ به طور متوسط در هر ساعت یک ازدواج به ثبت رسیده و این سال هفتمین سال متوالی در استان یزد بوده که هم در تعداد و هم در نرخ ازدواج رشد منفی را شاهد بودیم.

مصدق ادامه داد: میانگین سن ازدواج استان یزد در سال گذشته ۲۷ و نیم برای مردان و ۲۲ و شش دهم درصد برای زنان بوده که در این سال حدود یازده درصد ازدواج‌ها بین زوجینی رخ داده که اختلاف سنی آنها صفر بوده است.

مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال یزد گفت: با بیان این مطلب که برآورد می‌شود امسال بیش از ۹۸ هزار مرد مجرد و ۵۳ هزار زن مجرد در استان یزد داشته باشیم، گفت: در رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال، وضعیت استان یزد بهتر از میانگین کشوری است به گونه‌ای که در بین مردان در کشور ۱۵ و ۹ و در استان ۹ و ۶ صدم درصد و در بین زنان در کشور ۱۵ و سه صدم درصد و در استان یزد شش و چهار صدم درصد است.

وی در ارتباط با وضعیت طلاق در یزد گفت: رتبه استان یزد در نرخ طلاع در سال گذشته ۲۸ کشور بوده و در طول سالهای ۸۰ تا ۹۴ استان یزد رتبه بین ۲۵ تا ۲۹ کشور را به خود اختصاص داده است.

مصدق گفت: با این وجود طلاق در استان یزد از سال ۸۰ تا به الان رشد داشته به گونه ای که در سال ۸۰ استان یزد نزدیک به شش دهم درصد طلاق های کل کشور را داشت اما در سال گذشته ۹ دهم درصد طلاق کشور را داشته است.

مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال یزد با بیان این مطلب که در شش ماهه امسال ۹۲۰ طلاق به ثبت رسید در حالیکه در شش ماهه ثبل تعداد ۶۶۷ طلاق را داشتیم، در سال گذشته رشد اول کشور را داشتیم و با رشد ۳۸ درصدی نسبت به شش ماهه نخست سال قبل روبرو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت ازدواج به طلاق در یزد به شاخص ۵ و شش رسیده در حالی که سال قبل در شش ماهه اول ۶ و ۹ دهم درصد و در پایان سال ۶ بوده است.

مصدق خاطرنشان کرد:در سال گذشته میانکین سن طلاق مردان ۳۵ و زنان ۳۰ سال بوده و ۱۸ درصد طلاق‌های این سال مربوط به زوجینی است که کمتر از یک سال و یا یک سال و اندی از زندگی مشترک آنها گذشته و ۴۲ درصد از طلاق‌ها هم در ۵ سال اول زندگی رخ داده است.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر