تاریخ : 20 اکتبر 2016 - 19:04 - شناسه خبر : 18121 ایران و جهان

روحانی: هواپیما نخریم می‌گویند برجام چه شد، بخریم می‌گویند لوکس است!/ برخی در قرن قبل زندگی می‌کنند

برخی می‌گویند “ارض الله” ایران است. از مرز که خارج می‌شویم، افکار ما را می‌دزدند…باید به قرن جدید بازگردیم. بعضی در قرن ما قبل زندگی می‌کنند.

روحانی: هواپیما نخریم می‌گویند برجام چه شد، بخریم می‌گویند لوکس است!/ برخی در قرن قبل زندگی می‌کنندحسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در تهران سخنرانی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی گفت:

– (با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور ویتنام ، مالزی و تایلند و تشریح دلایل حرکت آنها در مسیر رونق اقتصادی) اولین دلیل این بود که آنها روابط با دنیا را بر مبنای تعامل سازنده قرار دادند چرا که از دعوا با دنیا صادرات به وجود نمی‌آید.

– برخی فکر می‌کنند، تعامل سازنده به معنای این است که با غربی‌ها رو در رو لبخند بزنیم و صحبت کنیم، اما تعامل سازنده به معنای مناسب کردن روابط بین‌المللی برای صادرات کالا، اشتغال جوانان، واردات راحت‌تر کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه است.

– مگر در دنیای امروز کشوری می‌تواند بدون رابطه با دنیا به پیشرفت برسد.

– قرآن نیز به ما خاطرنشان می‌کند “ان ارض الله واسعه” که دنیا باز و زمین وسیع است و راه بیفتید و در جهان سیر کنید.

– برخی می‌گویند “ارض الله” ایران است. از مرز که خارج می‌شویم، افکار ما را می‌دزدند، ما را گول می‌زنند و برخی هنوز عظمت ملت ایران را باور نکرده اند.

– همه جوانان، ‌تجار و دانشجویان مورد اعتماد هستند و البته ممکن است در باغی سیب پوسیده هم پیدا شود، اما نمی‌توانیم درِ آن باغ را ببندیم.

–  باید به قرن جدید بازگردیم. برخی در قرن ما قبل زندگی می‌کنند.

– کشورهایی همانند تایلند، مالزی و ویتنام به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک با صنایع و شرکت‌های خدماتی بزرگ و همچنین برندهای معروف بودند. میهمان‌پذیری راه سوم این کشورها برای توسعه کالاهای صادراتی برشمرد/ برای صنعت گردشگری و همچنین تجارت باید میهمان‌پذیر باشیم و بازرگان و سرمایه‌گذار باید بتواند به آسانی به کشور رفت و آمد داشته باشد.

– تمام تلاش دولت تدبیر و امید به ویژه در برجام بر این مبنا بود که موانع از پیش پای تجار، کارآفرینان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، بخش خدماتی، روابط بانکی و همچنین ورود سرمایه برداشته شود و درعین حال مقررات زاید، غیرمفید و دست و پاگیر تولیدکنندگان نیز حذف شوند.

– با ایران‌هراسی نمی‌توان کار تجاری و اقتصادی کرد. اقتصاد زمانی می تواند برون‌نگر باشد که بتوانیم ایران‌هراسی ظالمانه‌ای را که دیگران ایجاد کرده اند، بزداییم. دولت یازدهم در این زمینه کار بزرگی انجام داده و این روند باید ادامه یابد.

– درخواست من از همه گروه‌ها و جناح‌ها این است که صدای ایران را بشنویم و دستمان را به سوی ایران عزیز پرقدرت دراز کنیم. از جواب مثبت به صدای مام میهن و به آن دست پرقدرت ایرانی که برای همکاری به ملت و فرزندان خود دراز کرده است، ضرر نمی کنیم.

– بزرگترین هدف سفرهای خارجی دولت یازدهم تسهیل در مسیر تجارت، توسعه اقتصادی، صادرات کالای ایرانی، جذب سرمایه و فناوری‌های خارجی بوده است.

– رییس‌ جمهور به روند مثبت حرکت کشور پس از اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: البته انتظار می رفت بعد از برجام رشد ۱۰ درصدی کالا ایجاد شود که در آمار ۶ درصد اعلام شد. ان‌شاء الله امیدواریم در ۶ ماهه دوم حرکت سریع‌تری داشته باشیم .

– باید حمل و نقل درست باشد. خرید هواپیما برای تقویت صنعت توریسم، عظمت ایران و تلف نشدن وقت مردم و اینکه محصولات داخلی به دنیا صادر شود، لازم است.

– اگر هواپیما نخریم، می‌گویند، نتایج برجام چه شد و اگر بخریم، می‌گویند که لوکس و ساخت جدید است. مشخص نیست برخی ها در چه وادی سیر می‌کنند و یا اینکه عمرشان خیلی طولانی است وما خبر نداریم.

– یکی از راه‌های کمک به صادرات تسهیل تبلیغات در کشور هدف است. بدون تبلیغات کالا نمی‌تواند راه خود را باز کند.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. جناب دکتر روحانی برجام شما قرار بود در معیشت مردم اثر بگذارد حالا با خرید هواپیما چه تاثیری بر معیشت آن قشر کم درآمد و متوسط میگذارد

ارسال نظر