تاریخ : 25 اکتبر 2016 - 9:32 - شناسه خبر : 18187 با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اتهام کاخ سفید به سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی:

استفاده از تسلیحات شیمیایی؛ حربه آمریکا برای فشار سیاسی بر دولت سوریه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طرح اتهاماتی مانند استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی از سوی آمریکایی ها برای افزایش فشارهای سیاسی در عرصه منطقه و بین الملل بر علیه دولت دمشق است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طرح اتهاماتی مانند استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی از سوی آمریکایی ها برای افزایش فشارهای سیاسی در عرصه منطقه و بین الملل بر علیه دولت دمشق است.
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتهام زنی جدید کاخ سفید به دولت سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی دولت دمشق بر علیه غیرنظامیان، گفت: سیاست آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش از گام نخست در عرصه سوریه اشتباه بود و این مسئله روز به روز در عرصه میدانی سوریه برای این کشورها روشن و شفاف تر شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکایی ها از نخست به دنبال سرنگونی دولت قانونی بشار اسد بودند، اما با وجود تمام حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها نتوانستند به این امر دست پیدا کنند.

وی افزود: به نظر من طرح اتهاماتی مانند استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی از سوی آمریکایی ها برای افزایش فشارهای سیاسی در عرصه منطقه و بین الملل بر علیه دولت دمشق است، مقامات ایالات متحده با جنجال آفرینی و جنگ روانی به دنبال آن هستند که دست بالا را دست مذاکرات سوریه داشته باشند تا در نهایت به منافعشان در این عرصه دست پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا در عرصه سوریه در یک انزوای سیاسی قرار گرفته و برای رهایی از آن دست به هر اقدامی می زند، از این رو اگر قرار باشد که دولتی و افرادی به عنوان مسببان جنایت های جنگی در دادگاه های بین المللی معرفی شوند، قطعا مقامات آمریکایی باید باشند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: قطعا آمریکایی ها باید به خاطر حمایت از گروه های تروریستی در سوریه جوابگو باشند، البته خود مقامات واشنگتن نیز می دانند که بخشی عمده ای از تجهیزات و تسلیحات شیمیایی در دستان داعش قرار دارد و آن ها از این ابزار استفاده کرده اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای نیروهای دولت سوریه را عامل حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری اعلام و آن را محکوم کرد./

ارسال نظر