تاریخ : 26 اکتبر 2016 - 18:05 - شناسه خبر : 18204 اخبار شهرستان1

دهقانی فیروزآبادی:

کانادا متوجه اشتباهات محاسباتی خود در قبال ایران شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کانادا متوجه شده است که محاسباتش در قبال ایران اشتباه بوده و عربستان منشاء و مبدا تروریست در خاورمیانه و جهان است.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات اولیه جهت برقراری ارتباط بین ایران و کانادا اظهار داشت: برخی کشورها بر اساس تغییراتی که در داخل آن رخ می دهد از جمله تغییر دولت، مجلس یا نخست وزیر، سیاست های خود را نیز تغییر می دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر مجموعه اتفاقاتی در عرصه بین المللی رخ می دهد که کشورهای در ارزیابی های مجدد به این تصمیم می رسند که روابطشان را با کشورها از جمله ایران افزایش دهند.

وی گفت: در مورد کانادا نیز چنین نکاتی صدق می کند، آنها که خودخواسته سفارتشان را در ایران تعطیل کردند با تغییر در دولت و مجموعه اتفاقات در سطح بین المللی تلاش دارند که روابطشان را با تهران بهبود ببخشند.

این نماینده در این باره که اختلاف نظر بین ایران و کانادا برطرف می شود یا خیر، اظهار داشت: این اختلافات همواره وجود دارد اما عاملی نمی شود که روابط بهبود بخشیده نشود، کانادایی ها در زمینه حقوق بشر انتقاد دارند و ما از نژاد پرستی و حمایت بی قید و شر ط از رژیم اشغالگر قدس.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال اختلافات مانع برقرار ارتباط نمی شود چرا که اتاوا متوجه شده است که منشاء و مبدا تروریست در خاورمیانه و دنیا عربستان است و متوجه اشتباهات محاسباتی اش در قبال ایران شده و تلاش دارد کم کم رویه اش را تغییر دهد./

اخبار مرتبط

ارسال نظر