تاریخ : 27 اکتبر 2016 - 8:02 - شناسه خبر : 18221 اخبار استان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت:

میزان رشد مالیات در یزد به نسبت کشور ناعادلانه است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به رشد جهشی و نامتعادل مالیات در استان یزد گفت: میزان رشد مالیات در یزد به نسبت کشور ناعادلانه است.

 سیدعلی‌اکبر کلانتر در نشست با فعالان اقتصادی در محل خانه صنعت، معدن و تجارت یزد اظهار داشت: در دهه گذشته میزان رشد مالیات در کشور چند برابر بوده و این در حالی است که رشد مالیات استان یزد به بیشتر از سه برابر میانگین کشوری رسیده است.

وی با بیان اینکه از دهه هفتاد تا امروز رشد مالیات در استان یزد تقریبا ۱۳۰ برابر شده است ادامه داد: سرمایه‌گذاری سالم سبب رشد و موفقیت در هر حرفه‌ای است اما در استان یزد با چنین اقدامات و فشارهایی بر تولید و صنعت استان نباید چندان انتظار سرمایه‌گذاری داشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با تشریح وضعیت اشتغال، اقتصاد و صنعت و معدن استان افزود: یزد یک استان صنعتی و معدنی در سطح کشور شناخته شده است اما بخش بزرگی از اقتصاد استان بر دوش تولید و صنعت و معدن است به طوریکه ۴۹ درصد اشتغالزایی در این استان از سوی صنایع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه باید موضوع سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان جدی گرفته شود و با نگاه متفاوت به استان یزد نگریست عنوان کرد: رویدادهای چند سال گذشته از جمله افزایش نرخ سوخت و حامل‌های انرژی، وضع تحریم‌های ظالمانه ناشی از تصمیمات سیاسی، رشد چندبرابری نرخ ارز و … موجب شد تا تولید و صنعت استان با بحران‌های جدی روبرو شده و صنعتگران یزد توان رقابت نداشته باشند.

کلانتر با گلایه از میزان افزایش ناعادلانه مالیات در استان یزد، خاطرنشان کرد: افزایش بی‌رویه مالیات از دیگر مشکلاتی است که در این سال‌ها صاحبان صنایع و بدنه تولید با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و هرچه فریاد می‌زنیم که این ظلم به صنایع برداشته شود کسی توجهی به آن ندارد.

وی با بیان اینکه در دفاتر، اخذ مالیات با فشار و تهدید، مالیات‌های علی‌الرأس و مالیات ارزش افزوده کمر تولید را شکسته اظهار داشت: توانی برای پرداخت بدهی و یا اخذ تسهیلات برای صنعت و تولید استان باقی نمانده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد به مقایسه وضعیت کشور و برخورد دستگاه‌های دولتی در زمان رکود با سایر کشورها پرداخت و عنوان کرد: انصاف مالیاتی حکم می‌کند که بسته به شرایط موجود سهم مالیاتی نیز کاهش یابد و فشار از بدنه تولید برداشته شود اما تا به امروز اینگونه نبوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدها چندبرابر سهم خود نیز مالیات می‌پردازند اظهار داشت: تولید و صنعت استان منکر پرداخت مالیات نیست بلکه پرداخت این پول را سهم مشارکت خود در عمران و آبادانی می‌داند اما معتقد است که باید متناسب با وضعیت فعلی مالیات را اخذ کرد.

کلانتر با بیان اینکه باید نتیجه این مشارکت در زندگی و رفاه مردم ملموس باشد افزود: تولیدکنندگان یزدی خواستار رعایت عدالت و توزیع سهم عادلانه مالیات از بخش‌های مختلف اقتصادی استان هستند.

وی با بیان اینکه باید به نوعی سرمایه‌ها را به بخش تولید هدایت کرد عنوان کرد: اجحاف در حق بنگاه‌های تولیدی و صنعتی و فشار به آن‌ها و شرکت‌های غیردولتی در استان و حتی سطح کشور نسبت به بخش‌های دیگر نظیر ثروت، مشاغل، مسکن، مستغلات و درآمد زیبنده نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با هشدار نسبت به کاهش سرمایه‌گذاری در استان بیان داشت: در استان یزد سرمایه‌گذاری جدید در صنعت کم شده و این زنگ خطری برای مسؤولان استان است.

منبع: فارس

 

ارسال نظر