تاریخ : 7 نوامبر 2016 - 10:59 - شناسه خبر : 18481 اخبار شهرستان، اسلایدشو

حاشیه های یک انتخاب

مهندس بهارستانی خطاب به داورپور: شورا جای حرف های خاله زنکی نیست.

صورتجلسه

به گزارش صدای میبد: قریب به بیش از یک هفته از انتخاب شهردار میبد می گذرد. مهندس بهارستانی توانست در بین کاندیداهای مطرح شده به عنوان نوزدهمین شهردار میبد انتخاب شد. با انتخاب مهندس بهارستانی به عنوان شهردار، دکتر کمال بیکی در ماه های پایانی کار شورا که کمتر از ده ماه دیگر از آن باقی است فرصت حضور در بین اعضای شورای شهر را پیدا کرد. شورای شهر فعلی در این دوره با عزل حفیظی شهردار اسبق میبد، مهندس منتظری را سرپرست شهرداری میبد کرد. سپس مهندس هدایی به عنوان شهردار میبد انتخاب شد. با استیضاح مهندس هدایی، بابائیان حراست شهرداری میبد به عنوان سرپرست انتخاب شد. پس از آن مهندس نقیبی زاده به عنوان شهردار میبد به مدت ۱۴ ماه در این پست حضور داشت که با وجود قانون منع به کارگیری بازنشستگان که احتمالا در استان یزد یا حداقل در شهرستان میبد تنها در مورد ایشان استفاده شد وی از شهرداری میبد استعفا داد و مهندس زارعی به عنوان سرپرست شهرداری میبد انتخاب شد و حالا مهندس بهارستانی نیز کمتر از ده ماه به عنوان شهردار میبد در این پست به ادامه فعالیت خواهد پرداخت. باید منتظر بود و تا انتخابات ۹۶ صبر کرد و دید که آیا مسند شهرداری میبد همچنان بی ثبات خواهد ماند و یا اتفاقات جور دیگری رقم خواهد خورد.

قسمتی هایی از حواشی جلسه هفته گذشته انتخاب شهردار برای خوانندگان گرامی در ذیل درج می شود:

dsc_1020

برای انتخاب شهردار، شورای اسلامی شهر میبد، جلسه های متعددی را برگزار کرد. در نهایت در تاریخ یکشنبه نهم آبان ماه مهندس بهارستانی علیرغم تمام برنامه ریزی هایی و رایزنی هایی که یکی از کاندیداهای مطرح انجام داده بود توانست بررقبا پیروز شودو بر کرسی ریاست شهرداری میبد تکیه بزند.

مهندس بهارستانی که در این دوره با مهندس دهقانی، بابائیان حراست شهرداری و دکتر پاک گوهر رقابت می کرد، با توجه به سابقه و برنامه های ارائه شده توانست نظر مثبت اکثریت اعضا را کسب کند و دیگر افراد را در این عرصه جا بگذارد.

نوزدهمین شهردار میبد تنها چندماهی را فرصت دارد تا با کمک همکارانش مشکلات و نابسامانی های موجود را تا حدودی حل و فصل نماید. اما فارغ از این مسئله آنچه که موجب شد تا نگارنده چند خطی را بر صفحه بنگارد حاشیه های این انتخاب بود. حاشیه هایی که مناسب شأن شورا نبوده و حاکی از اختلافات عمیقی است که در بین اعضاء شورا شهر میبد وجود دارد. مسئله ای که موجب شد مردم تاکنون برنامه ای جامع، راهبردی، بلند مدت و کلان را از شورای شهر شاهد نباشند.

بهارستانی و آتشی

به هر عنوان بعد از ظهر شنبه در جلسه ای که برای پرسش  و پاسخ از مهندس بهارستانی در شورا تشکیل شده بود شرکت نمودم. هنگام حضور در جلسه حجت الاسلام اکبر زاده مشغول سوال پرسیدن بود که پس از طرح چند سوال از بنده خواست جلسه را ترک کنم چرا که می خواست چند سوال خصوصی را مطرح کند.

پس از پایان صحبت های وی و اعلام تنفس به اعضاء قسمت دوم جلسه شروع شد. در ابتدای جلسه داورپور رو به بهارستانی کرد و به وی گفت: من به شما تبریک می گویم شما شهردار انتصابی خواهید بود نه شهردار انتخابی. که این بیان از دید برخی از اعضای شورای شهر توهین آمیزتلقی شد و حاشیه ها و اعتراض های اعضاء را در ادامه جلسه به همراه داشت.

داور پور

  • مهندس بهارستانی در جواب سوال داور پور گفت: در این مدت قصد دارم در صورت داشتن بودجه پروژه های نیمه تمام، طرح ممیزی و بایگانی و … را به پایان برسانم. از شهرداران قبلی به عنوان مشاور استفاده خواهم کرد. ابتدا باید مشکل را بفهمیم و سپس در صدد رفع مشکلات آن برآییم. اگر سوالات شما قول گرفتن از من است  هیچ قولی به آن نمی دهم.
  • مهندس میرحسینی: زمان بندی وظیفه شورا است. آقای نقیبی زاده اردیهبشت ماه برنامه هایش در سال جدید را به شورا داد که اولویت های آن را مشخص کنیم. هفت ماه از این تاریخ گذشته و هیچ کس به آن نگاه نکرده است.
  • داور پور: چون اعتماد نبود برنامه ها به نتیجه برسد به خاطر همین بررسی نکردیم.
  • میرحسینی: از این چهار صفحه برنامه هیچ کدام قابل اعتماد نبود.
  • بهارستانی: در این ده ماه اگر بتوانیم پروژه های نیمه تمام را تمام کنیم. خیلی شاهکار کرده ایم.

بارها این سوال از سوی داورپور پرسیده می شود اگر شهردار شدید چه کار می کنید؟

  • بهارستانی: ادامه کارهای مهندس نقیبی زاده را سعی می کنم به نحو احسن به اتمام برسانم.
  • برای آزادسازی میدان ابوالفضلی مهرجرد چه می کنید؟

افراد را پای میز مذاکره می کشانیم.

  • نظر شما درباره معاونین شهرداری چیست؟

رفتار من با همه دوستانه است.

  • چه برنامه هایی برای نظارت دارید. داورپور: شنیده ام در میدان آیت الله خامنه ای درخت ۱۰۰ هزارتومانی را ۴۰۰ هزارتومان فاکتور کرده اند. در این میدان چقدر هزینه شده است. کجا رفته است؟. آیاآقای داور پور برای خودش درآمد کسب می کرده است.؟ چه قدر شفافیت به خر ج می دهد.
  • بهارستانی: من برای شهر متاسفم که عضو شورا حرف ها خاله زنکی را در اینجا مطرح می کند. جای این حرف ها اینجا نیست. اینکه شنیده شده است درخت ۱۰۰ هزارتومانی را ۴۰۰ هزارتومان فاکتور کرده اند باید با سند صحبت کرد. شورا حسابرسی دارد و وظیفه اش روشن است.

داورپور: به زنگ من زده اند که درختان در حال خشک شدن است بعد دوباره درخت را از نو کاشته اند.

-بهارستانی: این را آقای جوادیان که در این زمینه تخصص دارند باید جواب بدهند. به هر صورت همه می دانیم که قرار نیست تمام نهال هایی که کاشته می شود همگی رشد کند.

-آیا برای پارک های محله ای هیچ برنامه ای دارید. بحث توریست و گردشگری و سرویس بهداشتی روبروی مهدیه میبد. چه برنامه ای دارید. سرویس بهداشتی نیست. مسیر تردد توریست هاست.

– بحث رفت و روب را به حد اعلی می رسانیم. بحث فضای سبز هم بررسی خواهم کرد.

بهارستانی

– جایگاه شورا در نزد شما کجاست؟

– شما فکر می کنید اگر کسی از بیرون شهردار شود با شورا هیچ اختلافی ندارد. آنها هم از بدنه شهرداری هستند. شما با آمدن آقای هدایی مخالف بودید. با اکثر برنامه های شورا همیشه مخالف هستید.

– من علت مخالفتم این بود که یک نفر از وزارت کشور نیاوریم. تا شخصی در آنجا برای خود داشته باشیم.

– به جز سال اول که شما رئیس بودید و در سه سالی که آقای آتشی رئیس بودند شما اکثر رای هایتان منفی بوده است.

– بحث حریم شهر چه برنامه ای دارید؟

تا جایی که امکان دارد از نظر کاربری ها طوری برنامه انجام دهیم که مردم در اطراف حریم بسازند تا حریم تثبیت شود. تنها شهردار هم نمی تواند این کار را انجام دهد. بحث کلی است. بسیاری از ارگان ها در آن باید باشند. مشاور باید باشد.

  • میرحسینی خطاب به داورپور: اگر خودت شهردار می شدی از این ۷۶ سوال چندتایش را می توانستی عمل کنی؟
  • داورپور: باید فکر کنم.
  • حاضری شهردار شوید؟
  • داورپور: صد سال سیاه با این شورا شهردار نمی شوم.
  • چندتا آن عملی است؟
  • داورپور: باید فکر کنم.
  • شما سال چهارم است که در شورای شهرستان هستید. یکی از کارهایی که در استان انجام داده اید را در حد یک دقیقه بگویید.
  • داورپور: مطمئن باشید پاسخی که می دهم که کیف کنید.

اعضا در ادامه نسبت به عملکرد شورای ترافیک که مدام در حال بسته کردن بریدگی های بلوارهاست انتقاد و اعتراض داشتند و بعضی از اقدامات شورای ترافیک را تاسف برانگیز برشمردند.

 

سید ابوالفضل دهقانی

  • در پایان جلسه سید ابوالفضل دهقانی از داورپور پرسید: گفتید شهردار انتصابی است. این توهین به اعضا است. نه هنوز رای گیری شده است. حق هر کسی است که به چه کسی رای دهد. گفتید که در این شورا شهردار نمی شوید. این شورا چه اشکالی دارد. عیب شورا آن بوده است که جلوی افزاد زیاده خواه را نگرفته است…

داورپور بعد از رای گیری توضیح خواهم داد…

برخی از صحبت های رد و بدل شده در بین یکی از شوراهای شهر میبد که تاکنون چندین شهردار و سرپرست را جابه جا کرده است را مرور کردیم.

امیدواریم اعضای شورای شهر با سعه صدر این چندماه باقی مانده را بر روی کارهای شهر تمرکز کرده و پاره ای از مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند را برطرف نمایند

در پایان این جلسه (شنبه ۸ آبان) قرار شد که در جلسه آینده برای انتخاب شهردار رای گیری شود که داور پور و ملااحمدی مخالفت خود را نسبت به زمان انتخاب شهردار در برگه صورت جلسه اعلام نمودتد.

در جلسه ای که یکشنبه نهم آبان ماه در سالن کنفرانس شورای شهر میبد برگزار شد مهندس بهارستانی با ۶ رای موافق و ۳ رای مخالف به عنوان شهردار میبد انتخاب شد.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی میبدی

dsc_0984-copy-copy

dsc_1025 dsc_1029  جوادیان      حجت الاسلام ملا احمدی dsc_0971 شورای شهر میبد آتشی و بهارستانی داور پور

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. این امضایی که در آخر صفحه وجود دارد مال کیه؟این که نوشته |”بنده هم مواقه نستم “!!!!!!!!!!مال کیه؟واقعا توی کدوم شورای شهر کشور هم چون ادم با سوادی پیدا میشه؟برای افرادی که به این شخص رای دادن متاسفم.نتیجه انتخاب این فرد همین میشه که الان وضعیت شهرمون اینجوریه امیدوارم در انتخابات سال آینده مردم از محله گرایی فاصله بگیرند وبه افرادی که در زمینه شهری تخصص دارند رای بدهند تا شهرمان آباد شود.

  2. واقعا هم باید برای شورا شهر با این سطح سواد متاسف شد آخه مگه ازکاندیداها شناخت ندارن؟کاندیدای بی سواد چگونه تونسته تایید بشه؟آیا مبنای رد صلاحیت ها فقط به خاطر حزب گرایش سیاسی افراد هست و بی سواد بودن افراد ملاک نیست؟لطفا مسئولان رد و تایید صلاحیت کاندیداها به مردم توضیح بدن

  3. سلام
    آقای نبوی این سوالاتی که از طرف داور پور نوشته اید این درخواستهای مردمی هست پس سوالات انتخاب شهردار کو؟
    یعنی ملاک داور پور برای انتخاب قول گرفتن از کاندیدها است؟
    اعضا شورا راست میگند داورپور بگوید تو سه سال و دو ماه گذشته جه کاری برای شهر کرده است؟

  4. با سلام خدمت همه همشهريان عزيز در مورد تاييد صلاحيت كانديدا ها به اطلاع مي رساند ملاك تاييد صلاحيت افردا حزب يا گروه سياسي نيست بلكه استعلام از مراجع چهارگانه بوده ودر مورد سطح تحصيلات نيز با توجه به قانوني كه در اخرين روزهاي ثبت نام كانديداها در سال ۹۲ ابلاغ شد افرادي كه سابقه حضور در شورا ي شهر را دارند شرط مدرك تحصيلي براي انان لازم نيست فرد مورد نظر از اين قانون استفاده كرده وثبت نام نموده است. ودر پايان در بازار همه گونه سيبي وجود دارد خريدار (مردم) بايد هوشيار بوده وميوه خوب ورسيده را انتخاب كنند نه ميوه مانده وپلاسيده را

  5. سلام وقتی که نفوذ فرماندار و رییس شورا باشد شهردار از قبل معلوم شده . متاسفانه باید بگویم که شهردار جدید همان راه روزگدرانی را در پیش گرفته و برنامه ندارد. توان مدیریتی وی هم ضعیف است. میگی نه سال دیگه معلومتون میشه

  6. آقای (ح ی ف)
    شهردار جدید که هنوز نیومده تا راه روز گذرانی را پیش بگیره
    تازه اگر همچون کاری هم بکنه تازه شده مثل اکثر مدیرای شهر مثل رییس شورای شهرستان
    حالا بعضی از اونا کار نکنند مهم نیست خداکنه کار شکنی نکنند

  7. سلام
    کیک و شکلات و بیسکویت برای چه جلوی همه گذاشتند مگه بچه آروم می کردند چیزهای سالم به اعضای شورا بدهند تا خوب بتوانند تصمیم بگیرند

  8. عملکرد شورای شهر میبد در این دوره بسیار بسیار ضعیف بود ، باید جهت انتخاب اعضای شورای شهر بهتر عمل شود ، انشااله در دوره بعد مردم در این زمینه به خوبی همه چیز را ثابت خواهند کرد…شورای شهر شده مجمع باند و باند بازی ، خواهشا به فکر مردم و باز کردن گره های کور شهر باشید نه به فکر تصمیم های سلیقه ای و باندی خود ، کل شهر میبد ملاک باید واقع شود

  9. ان شاء الله سال دیگه این شورا را نمی بینیم
    و مردم دیگر محله گرا نخواهند بود
    وقتی با دادن آش رای بیارند
    نتیجه اش همين می شود

ارسال نظر