تاریخ : 8 نوامبر 2016 - 12:33 - شناسه خبر : 18552 اخبار شهرستان، اسلایدشو

دومین نشست فعالین مدنی و کنشگران سیاسی شهرستان میبد برگزار شد+ گزارش تصویری

باید کار انجام شود. وقت مجلس و دولت ارزش دارد. دستگاه ها باید در تعامل هم باشد. دستگاه ها باید از مباحث غیرضروری جلوگیری کنند.

به گزارش صدای میبد: دومین جلسه فعالین مدنی و کنشگران سیاسی شهرستان میبد شب گذشته با حضور برخی از چهره های شاخص اصلاح طلب شهرستان و همچنین دکتر دهقانی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت ۸:۳۰ شب برگزار شد حضار در ابتدا پیرامون مسائل شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند. سپس دکتر دهقانی از ساعت ۹:۳۰ به این جمع وارد شد. همچنین در ساعات پایانی مراسم نیز سفید استاندار اسبق یزد نیز به این جمع پیوست.

از جمله مباحثی که در این جلسه از طرف حضار مطرح شد و خواستار پیگیری دکتر دهقانی و دیگر نمایندگان استان بودند مسئله آب بود.

دکتر محمدحسین زارعی در این مورد گفت: نمایندگان دولت در استان اصفهان باید پاسخگو باشند. اگر شرایط بالعکس بود آیا نمایندگان اصفهان ساکت می نشستند. امیدوارم در این زمینه حتماً این مسئله پیگیری شود که هرکس دلش خواست لوله انتقال آب را از بین نبرد.

همچنین دکتر هادی زارعی عضو هیأت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل زیست محیطی نیز در این جلسه گفت: در صورتی که فکری به حال محیط زیست استان و شهرستان میبد نشود آنقدر مشکل آلودگی وجود خواهد داشت که تا ده سال آینده زندگی کردن در شهرستان که به یک شهرک صنعتی تبدیل شده است امکان پذیر نیست. باید به سمت صنایع پاک به پیش برویم و مسئولین استان و شهرستان در این زمینه فکر عاجلی بکنند.

دکتر دهقانی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل مطرح شده پاسخ داد.

وی گفت: در جلسه ای که فراکسیون مستقلین با رئیس جمهور داشتیم این مسئله را مطرح کردیم. همچنین جلسه ای با مهندس میدانی معاون وزیر آب روز شنبه در استان برگزار شد که مصوبات خوبی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: مسئله آب در استان به سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی شده است. در بلندمدت آب از جنوب کشور و از دریای عمان به استان وارد خواهد شد و صنعتگران نیز باید هزینه استفاده از آب را بپردازند. در پروژه میان مدت همین انتقال آب از استان های همجوار می باشد که ادامه دارد.

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از حضار در این جلسه مطرح کردند تبعیض های مالیاتی بود که بعضا در بین شهرستان های استان وجود دارد.

نماینده مردم تفت و میبد در این زمینه نیز گفت: ۸۶ میلیارد تومان طبق جلسه ای که روز شنبه با دست اندرکاران اقتصادی استان داشیم توسط کارمندان و کارگران مالیات پرداخت می شود و سهم مشاغل آزاد ۳۲ میلیارد تومان است. ما باید تلاش کنیم کسانی که درآمدهای کلان دارند و فرار مالیاتی می کنند شناسایی شوند. در شرایط حاضر قشر کارگر، کارمند و تولید کننده بیشترین مالیات را می پردازد. مالیات باید ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد استان را تشکیل دهد و اگر از تبعیضی در کار نباشد قطعا مردم برای آبادانی شهرشان مالیات را پرداخت خواهند کرد.

وی همچنین درباره سوالی مبنی تغییر مدیران ضعیف و همچنین قانون منع به کارگیری بازنشستگان که فقط در مورد شهردار میبد محقق شده و شامل مدیران اصولگرای استان و شهرستان نشده است گفت: در صورتی که ارباب رجوع، کارمندان و … از مدیری ناراضی باشند و استنباط کنیم مدیری در شهرستان ضعیف کار می کند ابتدا به مافوقش خبر می دهیم و می خواهیم که او را جابه جا کند. در صورتی که این امر محقق نشد به وزیر مربوطه ارجاع می دهیم و اگر باز هم جوابی نگرفتیم از طریق استیضاح در مجلس پیگیر این مسئله خواهیم بود.

دکتر دهقانی همچنین گفت: مردم از بحث های سیاسی خسته شده اند. فراکسیون مستقلین تلاش دارد مباحث سیاسی به مجلس کشیده نشود. قریب به ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد که خیلی از  مباحث مطرح شده سیاسی ضروری نبوده است. بلکه باعث شده برخی با هم درگیر و از هم متنفر شوند و جایی برای همکاری وجود نداشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: باید کار انجام شود. وقت مجلس و دولت ارزش دارد. دستگاه ها باید در تعامل هم باشد. دستگاه ها باید از مباحث غیرضروری جلوگیری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه های انتخابیه استان باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

دکتر دهقانی درباره مدیریت شهری نیز گفت: متاسفانه طرح آمایش سرزمینی در کشور وجود ندارد. از اوایل انقلاب تاکنون بدون طرح آمایشی کار کرده ایم. اکثر شهرستان ها طرح تفصیلی و جامع ندارند و یا بروز نیست. طرح جامع میبد شامل بخشی از میبد است و الان که میبد گسترش پیدا کرده است شامل بخش های جدید نمی شود. در این زمینه ضعف داریم.

وی همچنین از پیگیری های متعدد فرمانداران میبد و تفت در تهران خبر داد و گفت: در تمامی جلساتی که حضور داریم می گویم که ما ۳ سال به دلیل نداشتن نماینده باید کارهای عقب مانده مان را انجام دهیم. اقای فلاح انصافا پرتلاش و پیگیر هستند.

وی همچنین درباره مسائل زیست محیطی، میراث فرهنگی و … شهرستان به سوالات حضار پاسخ گفت.

عکس: سیدمحمدنبوی میبدی

سفید استاندار یزد dsc_1444 dsc_1446 dsc_1448 dsc_1450 dsc_1453 dsc_1459 دکتر محمدحسین زارعی dsc_1465 دکتر سراج وحیدی dsc_1469 دکتر زرفتن dsc_1475 dsc_1477 dsc_1479 حسینعلی فلاح dsc_1487 dsc_1490 نقیبی زاده دکتر دهقانی فعالین سیاسی میبد dsc_1508 dsc_1510 dsc_1511 dsc_1519 dsc_1522 dsc_1527 dsc_1528 دکتر محمدحسین زارعی dsc_1538 dsc_1539 dsc_1543 dsc_1545 dsc_1547 dsc_1548 dsc_1558 dsc_1569 dsc_1576 dsc_1578 dsc_1583 dsc_1595 dsc_1619 dsc_1627

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. با سلام چرا در مورد این جلسات به عموم مردم اطلاع رسانی نمیشود .

  2. آقا شهاب! تو از کی کنشگر سیاسی شدی؟؟؟

  3. آقای دهقانی، نماینده کل مردم میبد، شما دیگه چرا رفتید توی این جمعها؟؟؟؟؟؟؟

  4. دکتر در جمع کسانی حضور داشتند که بیشترین حمایت از ایشان را بدون هیچ گونه چشمداشتی کردند. در ضمن مسائلی که مطرح شده است مربوط به کل شهرستان است.

  5. جناب اقای دکتر دهقانی آیا این جلسه هم جلسه تجلیل از نمایندگان سابق میبد بود؟

  6. جناب آقای دکتر دهقانی آیا این جلسه هم همچون جلسه قبلی برای تجلیل از نمایندگان قبلی میبد بود ؟

  7. جناب آقای نبوی شما که مدعی بی طرفی هستید چرا علی رغم اینک از جلسه دکتر عباسی در میبد گزارش تصویری تهیه کردید آن را در سایت منتشر نکردید؟

  8. چقدر کنشگران سیاسی اصلاح طلب آب رفتن!
    بهتره اقای دهقانی پاسخگوی عملکرد ضعیفشون تو مجلس باشند

  9. آقای فلاحتی خیلی دارید تند می روید. ای کاش به جای اینکه روی هوا حرف بزنید می گفتید که از کجا فهمیدید نماینده میبد علمکردشان ضعفیف است. کیلویی حرف نزنید!

  10. سلام
    متولی این فعالین مدنی نماینده است یا اینکه دیگران برگزار می کنند و نماینده دعوت می شه؟
    لطفا اگر اطلاع دارید جواب بدید؟

  11. آیا دکتر دهقانی نماینده این جمع خاص هستند
    کسانی در این جلسه حضور دارند که به راحتی به شخص اول ایران توهین می کنند
    آقای ***شده سیاسی؟؟؟؟

  12. واقعاً که
    چرا پیام ما را نگذاشتی

  13. تو رو خدا به این جمله دقت کنید:
    (…وی همچنین تصریح کرد: در حوزه های انتخابیه استان باید اصلاحاتی صورت بگیرد.).
    به نظر شما و این همه کنشگر در مقابل این همه بی عدالتی مخصوصا در حوزه انتخابیه این جمله چند کلمه ای بعد از این همه وقت کافی است…؟؟؟!!!!
    آقای دکتر!! متولی این کلمه باید چه کسیست؟!!!

  14. بسمه تعالی
    با سلام. ای کاش الان که آقای دهقانی نماینده هستند جلسه با مردم می گذاشتند خیلی بهتر بود از جلسه گذاشتن با اندکی که بعضی از آنها که من می شناسم مردمی را درک نمی کنند که بخواهند از طرف مردم صحبت کنند. ثانیاً خود شما در پیام بالا گفتید این که دکتر دهقانی به جمع این ها رفته که بدون چشم داشتی از ایشان حمایت کرده اند همین که آقای دهقانی به جمع این گروه خاص رفته نشان از حمایت با چشم داشت است.
    ثالثاً :از شما انتظار نمی رود که همه ای این افراد را فعالین مدنی و… بدانید که اگر عقل سلیمی باشد بعضی افراد را می شناسد.
    همیشه از انتقاد پذیری شما ممنونيم.

ارسال نظر