تاریخ : 12 نوامبر 2016 - 12:37 - شناسه خبر : 18749 اسلایدشو، با نماینده مجلس

نماینده تفت و میبد عنوان کرد

ایران از مدت ها قبل آماده برخورد با سناریوی ترامپ علیه برجام بوده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی از مدت ها پیش از انتخابات الکترال۲۰۱۶ و حتی زمان مذاکرات خود را آماده برخورد با هرگونه بدعهدی یا حتی نقض تفاهم برجام کرده بود.

کمال دهقانی فیروزآبادی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان لنگرگاه ثبات و آرامش خاورمیانه اهداف و راهبردهای ایران در راستای افق چشم انداز ۱۴۰۴ به پیش می برد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی گمان می کردند که با تحریم های خصمانه توانایی ممانعت از پیشرفت ایران اسلامی را دارند اما در انتها مجبور شدند که در پای میز مذاکره با دیپلمات های جمهوری اسلامی به تفاهم برجام قناعت کنند.

وی در ادامه گفت: تفاهم برجام یک معاهده بین المللی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعضای گروه ۱+۵ رسیده است که هرگونه تخطی از آن تبعات حقوقی دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: غلبه دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون اگرچه به لحاظ  ظاهری رفتار آمریکا را تغییر می دهد اما در باطن جمهوری خواهان با دموکرات ها تفاوتی وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان دونالد ترامپ علیه تفاهم برجام گفت: جمهوری اسلامی از مدت ها پیش از انتخابات الکترال۲۰۱۶ و حتی زمان مذاکرات خود را آماده برخورد با هرگونه بدعهدی یا حتی نقض تفاهم برجام کرده بود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی که در سال های تحریم های خصمانه به قابلیت های با تکیه بر اقتصادی مقاومتی به قابلیت های ویژه ای دست یافته است که در آینده نیز گره گشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: تفاهم برجام یک تفاهم نامه بین المللی است که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمانت اجرایی پیدا کرده است و هرگونه نقض آن تبعات حقوقی بین المللی دارد.

این نماینده مجلس دهم با بیان این که  اروپایی ها به شدت نگران نقض تفاهم برجام توسط آمریکایی ها هستند ، گفت: اختلاف اتحادیه اروپایی با رویکرد دونالد ترامپ محدود به تفاهم برجام نیست و آنها در مسائل مختلفی دچار تنش و شکاف خواهند شد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر