تاریخ : 19 نوامبر 2016 - 8:16 - شناسه خبر : 18819 اخبار استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد:

دمای یزد به زیر صفر می‌رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از کاهش شدید دما در استان یزد طی هفته آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در یزد به زیر صفر می‌رسد.

سیدعباس میرحسینی با اشاره به ورود موج سرما و کاهش شدید دما در یزد اظهار داشت: از شنبه دمای هوای استان تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت، به طوریکه دمای یزد به چند درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد به کشور است، ادامه داد: با شروع هفته جدید سرمای شدید و یخبندان استان یزد را در بر می‌گیرد و دمای هوا در مناطق کوهستانی به ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد پیامد این شرایط را بارش باران و برف در کشور دانست و اضافه کرد: در استان یزد نیز با افت شدید دما روبه رو خواهیم بود ضمن اینکه در شهر یزد دمای هوا به دو تا سه درجه زیر صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: مردم یزد با آغاز هفته جدید دمای یک درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد و به تدریج در روزهای میانی و پایانی هفته این دما به دو تا سه درجه زیر صفر خواهد رسید.

میرحسینی با پیش‌بینی هشت درجه بالای صفر بیشینه دمای هوا در این مدت عنوان کرد: اوایل هفته آینده در استان شاهد وزش بادهای شدید در عمده مناطق استان خواهیم بود.

وی پیش‌بینی کرد به دنبال ورود توده هوای سد به استان متاسفانه بارشی در این استان نخواهیم داشت اما سرما و یخبندان در طول هفته آینده ماندگار خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد میزان بارندگی سالانه در استان را بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیمتر دانست و اظهار داشت: استان یزد دارای شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک است که در سال‌های اخیر به واسطه کاهش بارندگی و تغییرات شرایط جوی به شدت با خشکسالی و کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در حال حاضر سردترین نقطه در استان یزد را سبزدشت و گرمترین نقطه در استان را بافق اعلام کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر