تاریخ : 22 نوامبر 2016 - 12:08 - شناسه خبر : 18990 اخبار شهرستان، اسلایدشو

امام جمعه میبد در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

مطالعه و کتاب یکی از مهمترین شاخص های توسعه فرهنگی هر کشور است+ گزارش تصویری

باید زمینه استفاده از کتابخانه های تخصصی و منابع غنی که در حال حاضر برای عموم قابل استفاده نیستند فراهم شود.

به گزارش صدای میبد: آیت الله اعرافی با بیان اینکه وضعیت کتاب و مطالعه در کشور بد نیست افزود : اما وظیفه نهادهای فرهنگی در این حوزه سنگین است و باید در راستای اعتلاف فرهنگ کتابخوانی و زمنیه دسترسی نسل نوجوان و جوان به کتابهای مفید را فراهم سازند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالعه و کتاب را یکی از مهمترین شاخص های توسعه فرهنگی هر کشور خواند و اظهار داشت : باید در کشور زیرساخت توسعه فرهنگی ، انس با کتاب و در دسترس بودن کتاب را افزایش داد .

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت : رهبر معظم انقلاب خود یکی از نمادهای کتابخوانی در کشور است و همه باید تلاش کنیم توصیه های ایشان در گسترش این فرهنگ در کشور تحقق یابد .

رئیس حوزه های علمیه کشور بر پیوند کتابخانه های عمومی و تخصصی تاکید کرد و افزود : باید زمینه استفاده از کتابخانه های تخصصی و منابع غنی که در حال حاضر برای عموم قابل استفاده نیستند فراهم شود.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروزه کتاب دستخوش بعضی از تغییرات و مفهوم شده است تصریح کرد : این تغییر را فضای مجازی و کتاب‌های دیجیتال بوجود آورده اند و باید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این فضای نو ، نقش‌های جدید ایفا و کتاب را در فضای مجازی نیز احیا کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه البته کتاب به مفهوم کهن و سنتی آن ، جایگاه خودش را دارد و در آینده نیز هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت افزود : ولی البته باید فناوری‌های نوین در خدمت کتاب قرار گیرند.

وی بر تقویت کتابخانه‌های مدارس ، مساجد ، مراکز درمانی و ادارات تاکید کرد و گفت : باید در همه مکان‌هایی که به نوعی محل حضور مردم است ، کتاب در دسترس  باشد.

امام جمعه میبد با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت : فرصت مناسبی است تا برخی مشکلات قانونی ، ساختاری و بودجه‌ای نهاد کتابخانه ها به طور ریشه‌ای مدنظر قرار گرفته و حل شود که این امر مستلزم پیگیری مدیران ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است.

امام جمعه میبد برگزاری مسابقات کتابخانی را در افزایش میزان مطالعه و انس با کتاب مهم دانست و افزود : نهاد کتابخانه باید استفاده از این ظرفیت ها را در اولویت خود قرار دهند .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم در آغاز این دیدار کتابخانه مرکزی میبد را یکی از ۵ کتابخانه مهم کشور و جنوب شرق برشمرد و افزود : سال گذشته این کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر کشوری انتخاب شد و در سال جاری نیز از رئیس پیشین کتابخانه‌های عمومی شهرستان به عنوان پیشکسوت نمونه کتابداری تجلیل شد .

رقیه دوست فاطمی با اشاره به مشکلات مالی کتابخانه های عمومی استان به نیم درصد پرداختی شهرداری ها اشاره کرد و گفت : اگر این مبلغ به طور کامل پرداخت شود ، می‌تواند برای اداره کتابخانه‌ها راه‌گشا باشد.

دوست فاطمی به کمبود نیرو در کتابخانه های استان هم اشاره کرد و افزود : کمبود نیرو یکی از مشکلات اساسی ماست که باید مورد توجه قرار گیرد .

در ابتدای این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی یک جلد کتاب نفیس با یک شاخه گل را به امام جمعه میبد اهداءکرد .

متن از میبد آدینه

dsc_2326 dsc_2303 dsc_2304 dsc_2305 dsc_2307 dsc_2311 dsc_2312 dsc_2313 dsc_2323

اخبار مرتبط

ارسال نظر