تاریخ : 26 نوامبر 2016 - 8:32 - شناسه خبر : 19038 ایران و جهان

۴۳ کشته و ۱۰۰ زخمی در برخورد دو قطار مسافری در سمنان/ تغییر شیفت عامل حادثه (+فیلم و عکس)/ اسامی مجروحان/ خط مشهد باز شد

برخورد قطار مشهد- سمنان با قطار تبریز- مشهد در ساعت هشت صبح امروز در محدود ایستگاه هفتخوان در بین شهرستان های سمنان و دامغان رخ داد.

بامداد جمعه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان شاهرود، تعدادی کشته و مجروح برجا گذاشت.
به گزارش عصر ایران، برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ،نیروهای اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شده اند.
–  مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرگزاری میزان اظهار داشت: متاسفانه تاکنون جسد ۴۳ مسافر در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محدوده هفت خوان سمنان کشف شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۰۰ مسافر هم زخمی شدند.

– مدیرعامل راه آهن: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند

– وزیر راه: از ۱۰۳ مجروح برخورد قطارهای مسافری در ایستگاه هفتخوان در استان سمنان، اکنون هشت بیمار در بیمارستان کوثر سمنان و ۱۸ بیمار در بیمارستان ولایت دامغان بستری هستند و بقیه مجروحان با دریافت خدمات درمانی، مرخص شده اند.

– سرپرست اورژانس کشور با اعلام این که هنوز نمی توان آمار دقیق کشته شدگان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان را اعلام کرد گفت: آمار جان باختگان تا این لحظه به ۳۶ تن رسیده است.

-وی تعداد مصدومان حادثه برخورد قطار را ۸۲ تن اعلام کرد و افزود : مصدومان به بیمارستان های سمنان و دامغان اعزام شدند و حال عمومی انها وخیم نیست.

– این تصادف منجر به آتش سوزی شد و تعدادی نفر دچار سوختگی شدند.
– ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان واقع شده است.

– معاون هلال احمر استان سمنان: مجروحان سانحه قطار دامغان حدود ۱۰۰ نفر و جان باختگان ۳۰ تا ۴۰ نفر پیش بینی می شود
– اورژانس کشور: انتقال ۵۲ مصدوم به مراکز درمانی/ ۴۳ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۹ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده اند.
-۵ مأمور فنی قطار در سانحه امروز جان باختند.
– برخورد قطار مشهد- سمنان با قطار تبریز- مشهد در ساعت هشت صبح امروز در محدود ایستگاه هفتخوان در بین شهرستانهای سمنان و دامغان رخ داد.
– اسامی  مجروحان حادثه برخورد۲ قطار در هفت خوان سمنان که به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند:

۱. زینب احمدی
۲. فرشته احمدی
۳. آیت الله عالیشاه
۳. محمد بهلولی
۴. علی اصغر اصغری
۵. عطا علی پور
۶. محمد جعفر یغمائیان
۷. همت جورسی
۸. علیرضا ناجی
۹. احمد جورسی
۱۰ . احمد بهاری
۱۱. عارف نجف پور
۱۲. حسین علی پور
۱۳. داوود بیرامی
۱۴.شیدا وطن خواه
۱۵. سعید ستوده
۱۶. فاطمه یغمائیان
۱۷.داوود زمانی
۱۸. شمسی وطن خواه
۱۹. نیرنگ پران
۲۰ . غلام ارشدی
۲۱. محمد خسه جهانی
۲۲. اسدالله کاویان
۲۳. عمادالدین حسینی
۲۴. ملیکا حسینی
۲۵. محمد رسوبی
۲۶. کبری بهاری
۲۷. سجاد عزیزی
۲۸.سامان بشیری
۲۹.طیبه میصعه
۳۰. اصغر پرویزی

ارسال نظر