تاریخ : 6 دسامبر 2016 - 13:43 - شناسه خبر : 19195 اسلایدشو، ایران و جهان

روحانی در دانشگاه تهران: هيچ قدمي در برجام بر نداشتيم جز اينكه همه موارد را با ايشان (مقام معظم رهبری) هماهنگ كرديم

– برای اولین بار بعد از ۶۰ سال گذشته صادرات غیر نفتی بر واردات غیر نفتی پیشی گرفته است

حسن روحانی رئیس جمهور امروز در دانشگاه تهران سخنرانی کرد.

به گزارش عصرایران، مهمترین بخش های سخنرانی روحانی به این شرح است:

 –  مگر مي گذاريم كه آمريكا برجام را پاره كند، مگر ملت ما مي گذارد
–  آمريكا نمي تواند تاثير گذار در اراده ما باشد
– هیچ انقلابی پشیمان نمی شناسم

– به بسیاری از اهداف انقلاب دست یافته ایم، همین که امروز دانشجویان حرف خود را می زنند نتیجه انقلاب است، کی این آزادی وجود داشت که یک دانشجو در مقابل رئیس اجرایی کشور نظر خود را با صراحت لهجه و بدون لکنت و دغدغه بیان کند؟
– در انتخابات آمریکا یک آقایی انتخاب شده است، ببینید چه تزلزلی در کشورهای مختلف پدید آمده است، تنها کشوری که می گوید نه خوشحالیم نه ناراحت ایران است
 هر برنامه ای هم که این آقا دارد بعدا معلوم می شود اما ما راه خودمان می رویم، او خیلی برنامه ها دارد، می خواهد برجام را پاره کند، مگر ملت ایران می گذارد؟ آمریکا نمی تواند در اراده و استقامت این ملت تاثیر بگذارد
– هيچ قدمي در برجام بر نداشتيم جز اينكه همه موارد را با ايشان (مقام معظم رهبری) هماهنگ كرديم

 جلسه گذاشتيم و نامه هايشان هم است
– هیچ نامه‌ای نبود که رهبری به من بنویسند و من دستور قاطع ندهم.
– تمامی تحریم ها به جز برخی موارد بانکی صد در صد بعد از برجام برداشته شده است
– در حال حاضر با بانک های کوچک و متوسط در حال همکاری هستیم
– در گذشته ما برای نقل و انتقال پولی برای نفت ۱۰ الی ۲۰ درصد باید پورسانت می دادیم اما حالا برجام این موضوع را برای ما رفع کرده است و ما دیگر مشکلی در این باره نداریم
– به دوستان انقلابی و دلواپسی میگویم نگران نباشید
– اگر روزی خطر ی این ملت را تهدید کند همه ما بسیجی هستیم
– هر موفقیتی که بدست آوردیم به خاطر اتحاد بود
– افکار و سلیقه های ما یکی نیست ولی در آرمان های ما یکی است
 – برای اولین بار بعد از ۶۰ سال گذشته صادرات غیر نفتی بر واردات غیر نفتی پیشی گرفته است

– در سال ۹۴ به دلیل کاهش قیمت نفت دچار تنگنای شدیدی شدیم
– تمام کشور های نفتی از ذخیره ارزی استفاده کردند! اما ما ۲۰ درصد به صندوق نیز برگرداندیم
– اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر ان تاکید دارند مگر جز این است ؟
متن خبر
رییس جمهور گفت: دانشگاهیان به همراه حوزه علمیه در کنار مردم، پشت سر امام (ره) مقابل استبداد و استکبار ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز انقلابی پشیمان نمی‌شناسم.
به گزارش ایسنا،  حسن روحانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار کرد: حرکت عظیم ضداستکباری و استبدادی در همین دانشگاه توسط عزیزانمان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا آغاز شد،  آنها پرچم مقاومت را بالا نگه داشتند و این پرچم متعلق به همه دانشجویان در ادوار گذشته و امروز است.
وی ادامه داد: درود و سلام می‌فرستیم به پیر فرزانه امام خمینی (ره)، آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، شهید مفتح، شهید باکری و شهید همت، شهید بابایی، شهید ستاری، شهید صیاد شیرازی و همه کسانی که در جبهه‌های مبارزه ایستادگی کردند.
رئیس جمهور همچنین گفت: من باید از همه دانشجویان و دانشگاهیانی که طی این سه سال از دولت تدبیر و امید حمایت کردند تشکر کنم. همچنین از همه ملت بزرگ  ایران، مقام معظم رهبری و حوزه علمیه نیز باید تشکر کرد. دستاورد ما زمانی به دست آمده که همه ما در کنار هم بودیم و دست به دست هم دادیم.
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به سخنرانی دانشجویانی که پیش از وی به ایراد سخن پرداختند ، گفت: همه سخنانی که امروز از طیف‌های مختلف دانشجویی بیان شد، زیبا بود و من از آن استقبال می‌کنم. از دانشگاه همین توقع وجود دارد که زبان باز، گویا و نقاد داشته باشد. ما هم روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و شعار استکبار و استبداد ستیزی می‌دادیم.
وی در ادامه گفت: انقلاب عظیم ما به سادگی به دست نیامده است، همه ما در سال ۴۱ کنار هم ایستادیم و پشت سر امام (ره) به مبارزه پرداختیم. مردم ما با مجاهدت خود انقلاب را به پیروزی رساندند و در مقابل متجاوزگران و تحریم‌ها ایستادگی کردند. من امروز هیچ انقلابی را نمی‌شناسم که پشیمان باشد.
روحانی همچنین با اشاره به برجام گفت: هیچ قدمی در مساله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و جلسه گذاشتیم. نامه‌های مکتوب آن هست و دستورهایی که من روی نامه های ایشان برای اجرا دادم.
پیش از سخنان رییس جمهور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود در حوزه‌های مختلف در حضور رییس جمهور پرداختند.
روحانی با اشاره به روند تغییر رویکرد شورای عالی امنیت نسبت به پرونده هسته‌ای ایران اظهار کرد:‌ ما ثابت کردیم ایران تهدید نیست. در خود سازمان ملل و همان شورای امنیتی که روزی ایران را  تهدید می‌کرد کاری کردیم که بگویند در زمینه‌ی صلح آمیز هسته‌ای باید به ایران کمک کنید.
وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری بر حل مساله‌ی هسته‌ای تاکید نکرده بودند و اگر مجلس ما به این موضوع رای نداده بودند ما نمی‌توانستیم مذاکرات را  ادامه دهیم در واقع همه ما در کنار ملت توانستیم این پرونده را جلو ببریم.ما در این حرکت بزرگ ملی که به هیچ جناح خاصی هم ربط ندارد کاری کردیم که همان هایی که روزی  برنامه‌ی هسته‌ای ایران را ممنوع و تحریم می‌خواندند مجبور شوند به ما کمک کنند.
وی همچنین گفت:‌ امروز ما داریم آب سنگین به دنیا می‌فروشیم. محموله اول را به آمریکا و محموله دوم را به روسیه فروختیم. آنهایی که می‌خواستند تحقیق و توسعه ایران را ممنوع کنند حالا می‌دانند که IR8  ایران فعال است و مراحل خود را طی می‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به  مذاکرات ایران در اوپک  خاطرنشان کرد: ما توانستیم حق خود را در زمینه نفتی  پس بگیریم . امروز حدود ۲ میلیون و خورده‌ای بشکه نفت می‌فروشیم. آیااین بد است که نظام ما هر اندازه که تصمیم بگیرد بتواند نفت را به هر کشوری که بخواهد بفروشد.
روحانی در ادامه با بیان اینکه سایر تحریم ها علیه ایران به طور صد در صد برداشته شده است اظهار کرد:‌امروز  ما با بانک‌های کوچک و متوسط دنیا مراوده مالی داریم. مقداری بانک‌های بزرگ از مراوده با ما می‌ترسند. طرف مقابل ما شش کشور است که با بعضی از آنها رابطه خوب و با بعضی‌ها دوستانه  است.آمریکا هم یکی از این شش کشور است که همواره دشمن ما بوده است. شما تردید نکنید که آمریکایی ها تا جایی که بتوانند می‌خواهند به ما فشار بیاورند آنها می‌خواهند که نسبت به ما تخلف کنند، مورد اخیرش هم همین قانون داماتو است.

نظرات ارسال شده

  1. همش و همش جناح بندی متاسفم

ارسال نظر