تاریخ : 7 دسامبر 2016 - 8:30 - شناسه خبر : 19203 اخبار شهرستان

حسین فلاح فرماندار میبد:

شهرستان میبد بیش از ۲ هزار معلول دارد/معلولین در جامعه از عزت و کرامت برخوردارند

معلولین بخشی از جامعه ما با نیازهای خاص هستند که همه مسئولین در تأمین این نیازها در جامعه وظیفه‌دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح بابیان اینکه شهرستان میبد یکی از شهرهای پرجمعیت استان، برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات معلولان، با مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی به شهر بدون مانع شهرت یافته است گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد اماکن عمومی و معابر شهرستان برای تسهیل دررفت و آمد معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است.

فلاح ضمن تأکید بر آموزش‌های لازم از سوی بهزیستی و دستگاه‌های متولی بر پیشگیری از تولد نوزادان معلول افزود: معلولین در جامعه از عزت و کرامت برخوردارند و امروز تعداد زیادی از معلولان در حوزه‌های مختلف ازجمله قرآن، ورزش، تحصیلات دانشگاهی و هنر جایگاه‌های ارزشمندی را از آن خودکرده‌اند که این نشان‌دهنده این است که معلولیت نمی‌تواند مانع اراده و ایمان و پیشرفت افراد باشد.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد شرایط مساوی در جامعه برای افراد معلول در استفاده از فرصت‌ها کاری است که ما مسئولین باید آن را جدی بگیریم که به حمدالله در شهرستان میبد در این زمینه‌ها اقدامات خوبی انجام‌گرفته است.

فلاح گفت: در شهرستان میبد بیش از ۲ هزار معلول وجود دارد که درزمینهٔ تأمین مسکن، ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه‌های فعالیت‌های پویا گام‌های مؤثری انجام‌گرفته است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر