تاریخ : 7 دسامبر 2016 - 12:33 - شناسه خبر : 19210 اخبار شهرستان، اسلایدشو

اختصاصی صدای میبد:

برگزاری اولین همایش ملی قرآن و علوم انسانی در میبد

اولین همایش ملی قرآن و علوم انسانی ۲۹ آذر ماه در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار خواهد شد.

نشست خبری اولین همایش ملی قرآن و علوم انسانی در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

موسوی

اولین همایش ملی قرآن و علوم انسانی ۲۹ آذر ماه در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای میبد: این نشست خبری که با حضور موسوی رئیس دانشکده علوم قرآنی میبد، حجت الاسلام دکتر خواجه پور دبیرهمایش، دکتر محمدی مسئول اجرای همایش و خانم جهان دیده دبیر انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی و تعدادی از دست اندرکاران اجرای همایش صبح امروز در محل دانشکده برگزار شد و موضوعات، محورها و اهداف همایش در اختیار خبرنگار صدای میبد قرار گرفت.

photo_2016-12-07_12-16-17

در ابتدای این جلسه آقای موسوی با بیان اینکه از دوسال پیش پیشنهادات و نظراتی برای اجرای همایش ملی در دانشکده مطرح شده بود که تقریباً از سال گذشته برنامه ریزی برای اجرای همایش فوق قطعی شد و با همکاری آقایان حجت الاسلام دکتر خواجه پور، دکتر حیدری، دکتر محمدی وپیگیری های دانشجویان علی الخصوص خانم جهان دیده دبیر انجمن علمی دانشکده رایزنی ها و برنامه ریزی ها نهایی انجام شد که انشاا… در ۲۹ آذر ماه شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

حجت الاسلام دکتر خواجه پور دبیر همایش نیز در ادامه مهجوریت زدایی  از چهره قرآن و ترویج فرهنگ قرانی در جامعه را از ضرورت های برگزاری این همایش برشمرد.

وی با بیان به اینکه شش محور اصلی را در موضوع رابطه ی قرآن و علوم انسانی مد نظر قرار داده ایم افزود: نگاه ما به مسئله رابطه ی علوم و قرآن سه منظر، مطالب شگفت انگیز علمی قرآن، اعجاز علمی قرآن و نظریه پردازی های علمی قرآن را شامل می شود و اینکه چگونه اصول و قواعد کلی در علوم انسانی را از قرآن استخراج کنیم به عنوان مثال بحث های کنترلی و دفاعی که در روانشناسی مطرح است آیا در قرآن به آنها اشاره شده است یا خیر؟

photo_2016-12-07_12-16-35

در ادامه این نشست دکتر محمدی دبیر اجرایی همایش ،شش محوراصلی اولین همایش ملی قرآن و علوم انسانی را قرآن و روانشناسی ، قرآن و جامعه شناسی ، قرآن و اقتصاد ، قرآن و فلسفه ، قرآن و کلام و قرآن و ادبیات برشمرد و افزود: از ۱۵۱ مقاله ای که به دبیر خانه همایش ارسال شده است تعداد ۶۳ مقاله را جهت چاپ پذیرفتیم. شش مقاله و ۳ سخنرانی را نیز برای روز همایش در نظر گرفتیم که تعدادی از مقالات علمی پژوهشی در نشریه عیون وابسته به دانشکده علوم قرانی چاپ خواهد شد. دبیر اجرایی همایش با اشاره به این که ۲۴ نفر داوری مقالات دریافتی را بر عهده داشتند از همکاری دانشگاه میبد، دانشگاه آزاد، اداره اوقاف استان یزد، دانشگاه آزاد یزد در برگزاری این همایش خبر داد.

در پایان خانم جهان دیده دبیر انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی از آماده سازی بسته فرهنگی، کلیپ ها و … این همایش توسط اعضای انجمن علمی داشکده علوم قرآنی خبر داد.

photo_2016-12-07_12-16-45

اخبار مرتبط

ارسال نظر