تاریخ : 9 دسامبر 2016 - 20:08 - شناسه خبر : 19290 اخبار شهرستان، اسلایدشو، با نماینده مجلس

بازدید دکتر دهقانی از دانشگاه میبد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه میبد با رئیس و تعدادی از مسئولان دانشگاه دیدار کرد .

در این دیدار دکتر کلانتری رئیس دانشگاه با ارائه گزارشی مسائل و مشکلات وهمین طور آخرین تغییر و تحولات دانشگاه میبد را بیان نمود.

دکتر کلانتری باتشکر از اقدامات دکتر دهقانی در زمینه توسعه نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه، بدهی و تعهدات مالی دانشگاه به پیمانکاران را دغدغه جدی مسئولان برشمرد و از کمک های بنیاد میبدی هم در این زمینه تشکر نمود.

dsc_2753

گفتنی است دانشگاه میبد در مهرماه ۱۳۷۴ با عنوان «دانشکده الهیات میبد» وابسته به دانشگاه یزد با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی در عرصه‌ی تعلیم و تربیت شروع به فعالیت نمود.
این روند تا سال ۱۳۷۶ ادامه داشت تا اینکه در سال ۷۶ رشته دبیری به رشته الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث تبدیل گردید و در سال ۱۳۷۹ علاوه بر رشته علوم قرآن و حدیث در رشته فقه و حقوق اسلامی دانشجو پذیرفت.

dsc_2743

دانشگاه میبد هم اکنون دارای سه دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشکده علوم انسانی و دانشکده فنی و مهندسی است. بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در ۴ رشته و گرایش مقطع دکتری، ۹ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی و تعداد ۴۸ نفر عضو هیات علمی در فضای آموزشی و کمک آموزشی بالغ بر ۲۰۰۰۰ مترمربع و ۱۳۰۰۰ مترمربع فضای رفاهی-خوابگاهی به تحصیل اشتغال دارند.

dsc_2788
سایت جدید این دانشگاه در زمینی به وسعت ۱۶۰ هکتار در کنار شاهراه جنوب به شمال کشور و در یک موقعیت مناسب واقع شده است.
از افتخارات این دانشگاه مردمی بودن آن است که به مدد حضرت حق و خیرمندی ایرانیان و میبدیان مقیم داخل و خارج از کشور به ویژه بنیاد میبدی در کنار حمایت‌های تشکیلاتی و مالی وزارت علوم، بسیاری از پروژههای عمرانی آن کلید خورده و یا به اتمام رسیده است.

dsc_2772
دانشگاه دارای دو باب خوابگاه ویژه برادران به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۳۰ نفر در سایت اصلی دانشگاه می‌باشد و خواهران دانشجو نیز می‌توانند از خوابگاه ویژه خواهران به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۴۵۰ نفر در مرکز شهر استفاده نمایند. ضمنا پنج باب خوابگاه برادران و خواهران نیز توسط خیرین در دست ساخت می باشد.
همچنین کتابخانه‌ای با ظرفیت ۲۵هزارجلد کتاب، مرکز رایانه، آزمایشگاه‌های زبان‌های خارجی و فیزیک، سالن آمفی‌تئاتر و سلف‌‍‌‌سرویس و فضای سبز مهیای استفاده دانش‌پژوهان است.

 

 

نظرات ارسال شده

  1. آقای موسوی دختران میبد رو دریاب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر