تاریخ : 10 دسامبر 2016 - 8:17 - شناسه خبر : 19310 بانوان

توصیه‌های طب‌سنتی برای زایمانی راحت/ چای و نوشابه در ماههای پایانی بارداری ممنوع!

یک متخصص طب سنتی گفت: مادران باردار می‌توانند با رعایت برخی نکات ساده زایمان راحتی را پشت سر بگذارند.

وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تاثیرات طب سنتی برای یک زایمان راحت, اظهار داشت: در گذشته به دلیل اینکه عمل سزارین وجود نداشت و زایمان سخت یکی از علل شایع مرگ و میر در مادران بود، از مواد غذایی و گیاهان دارویی برای کاهش درد زایمان و زایمان راحت استفاده می شد.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی در مادران باردار مشکل یبوست است و هرچه رحم بزرگتر می‌شود فشار بیشتری به اندام داخلی و لگن مادر وارد خواهد شد، در نتیجه توصیه می‌شود حتما از غذاهای مصرف وعده های غذایی سنگین پرهیز کرده و به تعداد وعده های غذایی خود بیافزایند.
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: انواع خوراکی‌های ملین از جمله آلو، خشکبار و کشمش را به عنوان میان وعده می توانند در ماههای پایان بارداری مصرف نمایند.
اسماعیلی ادامه داد: نرم کردن عضلات شکم  و ستون فقرات به راحت حرکت کردن جنین کمک شایانی می‌کند و مادران باردار می توانند برای این کار از روغنهای کنجد و یا بابونه استفاده نمایند و در ماه های آخز ناحیه کم و شکم خود را با این روغن ها ماساژ دهند.
وی تریح کرد: اگر مادران باردار مشکلات گوارشی و درد و زخم معده نداشته باشند مصرف انواع سوپ در وعده های غذایی به آنها توصیه می شود.
این متخصص طب سنتی در پاسخ به این سوال که خوردن انواع ترشی مشکلی برای خانمهای باردار ایجاد میکند یا خیر، گفت: از آن جا که در هفته های پایانی بارداری دیگر مسئله ویار مطرح نیست توصیه بنده این است که این افراد از مصرف خوراکیهای ترش و دیرهضم خوددرای کنند.
وی بیان کرد: مصرف انواع پروتئین ها از جمله شیر کم چرب و تخم مرغ آب پز و روغن بادام شیرین از مواد غذایی است که مصرف آن به مادران باردار توصیه می شود.
این متخصص طب سنتی در پایان گفت: مادران در هفته های آخر بارداری از مصرف نوشیدنی ‌های کافئین دار و گازدار مثل قهوه، چای و آب میوه های غیرطبیعی خودداری نمایند.

ارسال نظر