تاریخ : 12 دسامبر 2016 - 11:00 - شناسه خبر : 19348 اخبار استان، با نماینده مجلس

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي

مهمترين نياز امروز جهادانشگاهي يزد تامين زيرساخت‌هاست

در شهرستان ميبد به دنبال رونق سه صنعت و فرصت‌ گردشگري، سفال و زيلو هستيم.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي مهمترين نياز امروز جهادانشگاهي استان را تامين زيرساخت‌ها خواند تا اين نهاد بتواند متمركزتر از گذشته در حوزه‌هاي فعاليتي خود ورود كند.
دكتر “كمال دهقاني فيروزآبادي” در ديدار با رييس و معاونان سازمان جهاددانشگاهي استان يزد به نقش جهاددانشگاهي به عنوان پيوند دهنده دانشگاه و صنعت اشاره كرد و گفت: مديريت بين دانشگاهي يكي از رسالت‌هاي جهاددانشگاهي است كه بايد زيرساخت‌هاي آن در استان فراهم شود.
وي وجود زيرساخت‌ها و امكانات متعدد موجود در دانشگاه‌هاي استان اعم از دولتي و غيرانتفاعي را يادآور شد و گفت: متاسفانه استفاده و بهره‌برداري مناسب از اين امكانات و تجهيزات صورت نمي‌گيرد و وجود مديريت بين‌دانشگاهي در استان ضروري به نظر مي‌رسد.
دهقاني يكي از زيرساخت‌هاي مورد نياز براي اين مديريت بين دانشگاهي را قانون ذكر كرد و افزود: قطعاً اختيارات قانوني مي‌تواند به جهاددانشگاهي در اين رابطه كمك كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با ابراز خرسندي در مورد احياي هنرصنعت زيلو در شهرستان ميبد توسط جهادانشگاهي يزد، اظهار كرد: در شهرستان ميبد به دنبال رونق سه صنعت و فرصت‌ گردشگري، سفال و زيلو هستيم.
نماينده مردم تفت و ميبد گريزي نيز به مشكلات صادرات در كشور زد و گفت: متاسفانه به علل همچون پايين بودن كيفيت كالاها و نبود احساس مسئوليت در اين حوزه مشكلاتي داريم كه جهاددانشگاهي مي‌تواند در اين حوره نيز ورود كند و به توسعه صادرات كشور كمك كند.
گفتني است؛ در اين نشست “مهدي باصولي” رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يزد گزارشي مبسوط از توانمندي‌‌ها و اقدامات جهاددانشگاهي در حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي و تجاري‌سازي و همياري استغال و مشكلاتي كه سد راه توسعه فعاليت‌هاي اين نهاد انقلابي وجود دارد، ارائه كرد.

منبع: سایت جهاد دانشگاه یزد

photo_2016-12-12_08-15-11 photo_2016-12-12_08-15-06 photo_2016-12-12_08-15-02

اخبار مرتبط

ارسال نظر