تاریخ : 19 دسامبر 2016 - 8:48 - شناسه خبر : 19551 اخبار شهرستان، فرهنگی

با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

مسجد جامع مهرجرد پس از بهسازی بازگشایی شد+ گزارش تصویری

برای مرمت و بهسازی این مسجد که به صورت خیری و مشارکت مردم مهرجرد انجام گرفت ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

به گزارش صدای میبد: با حضور آیت الله اعرافی و برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در شب میلاد حضرت محمد(ص) مسجد جامع مهرجرد پس از بهسازی مجددا بازگشایی شد.

مسجد جامع مهرجرد

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جمع نمازگزاران مهرجردی با اشاره به اینکه از این محل آیت الله العظمی حائری برخواست افزود: حائری شخصیتی است که در سیاه ترین زمان تاریخ کشور ما از ایران به عراق مهاجرت و بعد از دست یابی به قله های بلند علم، حکمت، اخلاق و معرفت به ایران بازگشت و حیات جدیدی در حوزه به وجود آورد که یکی از شاگردان ایشان حضرت امام(ره) بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کمتر از یک قرن از پایه گذاری حوزه علمیه در قم توسط این مرجع عالیقدر می گذرد که اثرات آن امروز در سراسر جهان قابل مشاهده است. تنها در یکی از کشورهای آفریقایی که هیچ نشانی از اسلام دیده نمی شد امروز به برکت حوزه قم، بیش از ۹۸ درصد مردم آن کشور شیعه شده و پیاده روی اربعین میلیونی در آن کشور شکل می گیرد که به این دلیل عربستان صعودی و اسرائیل برای از بین بردن این حرکت تلاش می کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت : شناسنامه همه ما در استان یزد ، شهرستان میبد و محله مهرجرد ، منور به نام آیت الله حائری است که عالم را متحول کرد و این قصه به مسجد ، روحانیت ، انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بر می گردد.
وی افزود : مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در قله این حرکت بزرگ علمی در قرن اخیر است .

مسجد جامع مهرجرد
حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهاب الدین وحیدی امام جماعت مسجد جامع مهرجرد  در ابتدای این مراسم گفت: مسجد جامع مهرجرد که بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد یک بار در سال ۱۳۵۷ بازسازی شده بود. امروز هم برای حضور و رونق مسجد بعد از ۴۰ سال نیاز به مرمت و بهسازی داشت .
وی افزود : برای مرمت و بهسازی این مسجد که به صورت خیری و مشارکت مردم مهرجرد انجام گرفت ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد مسجد جامع مهرجرد  مسجد جامع مهرجرد

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر