تاریخ : 24 دسامبر 2016 - 11:56 - شناسه خبر : 19627 اخبار استان، اسلایدشو

مُهر و تسبیح، برای عبادت یا پرتاب و اهانت؟

کسانی خود را انقلابی معرفی می‌کنند اما به راحتی زشت ترین دشنام‌ها را از زبان خارج می‌کنند تنها به این جرم که طرف مقابل از نظر سیاسی با آنها متفاوت است و متفاوت فکر می‌کند.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- مهر و تسبیح شما را به یاد چه می‌اندازد؟ نماز؟ جانماز مادر بزرگ؟ عبادت؟ سجده؟ بله، همه اینها به ذهن متبادر می‌شود. چند صباحی است اما برخی باعث شدند که بفهمیم مهر و تسبیح تنها برای عبادت نیست و می‌شود از آنها برای زدن مخالفان هم استفاده کرد. نمونه بارز آن روز گذشته در نماز جمعه یزد اتفاق افتاد.

در هنگامه حضور حسینعلی امیری در نماز جمعه یزد برخی مخالفان دولت با پرتاب مهر و تسبیح به معاون پارلمان روحانی از او استقبال کردند. ماجرایی که خود امیری آن را اینگونه روایت می‌کند:« آنها شعار می‌دادند «آمارها دروغ است»، من در نمازجمعه اصلا درباره آمار حرفی نزدم. فقط روز پنجشنبه در شورای اداری استان و همچنین تلویزیون استان یزد در چند مورد آمارها را مقایسه کرده بودم. به نظر من این اعتراضات سازمان‌یافته بود و به طرف من مهر و تسبیح پرتاب شد، اما باعث به‌هم‌خوردن نمازجمعه نشد و ما بعد از خواندن نماز عصر به همراه امام جمعه یزد، محل نمازجمعه را ترک کردیم».

این افراد که خود را انقلابی نیز می‌نامند به راحتی حرمت نماز جمعه را می‌شکنند و به خود اجازه می‌دهند با اسباب عبادت مردم به یک مقام دولتی که برای دیدار با مردم به شهری سفر می‌کنند حمله کنند. اصلا حرمت آن فرد هیچ آیا این افراد نباید حرمت نماز جمعه را حفظ می‌کردند.

انقلابی گری با طعم  پرتاب مهر و تسبیح

معترضین به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۹۱ در حرم حضرت معصومه

این افراد البته نشان داده‌اند چندان اهل نگه داشتن حرمت نیستند. در ۲۲ بهمن سال ۹۱ برخی مخالفان علی لاریجانی در حرم حضرت معصومه به رییس مجلس حمله کردند و او را با مهر و البته کفش مورد نوازش قرار دادند و باعث شدند تا سخنرانی او برهم بخورد. حمله به یک شخصیت سیاسی در جایگاه رییس یک قوه و فرزند یک مرجع تقلید در حرم حصرت معصومه در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

این افراد ید طولایی هم در ناسزا گفتن دارند. نمونه بارز آن حمله به علی مطهری و فائزه هاشمی بود. علی مطهری در مورد حمله برخی افراد در شیراز می‌گوید:« ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آنها گریخت اما آنها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنام های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد.»

کسانی خود را انقلابی معرفی می‌کنند اما به راحتی زشت ترین دشنام‌ها را از زبان خارج می‌کنند تنها به این جرم که طرف مقابل از نظر سیاسی با آنها متفاوت است و متفاوت فکر می‌کند.

در مورد حمله یک فرد به فائزه هاشمی در حرم حضرت عبدالعظیم نیز دیگر احتیاجی به گفتن نیست. بسیاری از مردم فیلم فحاشی‌های این فرد به فائزه هاشمی و خاندان آیت‌الله هاشمی را دیدند. فیلمی که در جمع نمی‌شود آن را دید.

مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها مخالفت خودشان را به این رفتار اعلام کردند ولی این افراد بدون توجه به فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای به رفتار خود ادامه می‌دهند.

این افراد باعث شده‌اند بخشی از مردم نگاه بدبینانه‌ای به نام « انقلابی» داشته باشند. این افراد با نام انقلابی گری این کار را می‌کنند و این در حالی است که این رفتارها هیچ سنخیتی با انقلاب ندارد. رفتار انقلابی یعنی همان رفتاری که آیت‌الله خامنه‌ای، بهشتی، مطهری،باهنر و … در سال‌های انقلاب داشته‌اند.

باید تلاش کرد میان این افراد و تفکر انقلاب جدایی ایجاد کرد. این افراد هیچ سنخیتی با تفکر امام و انقلاب ندارند. این افراد بیشتر افراطی هستند تا انقلابی.

نظرات ارسال شده

  1. فیلم های منتشر شده از نماز جمعه یزد حرف های غیر از حرف شما را می زند. زشت است دروغ گویی. نمونه :پیر مردهای که جلو دارند شعار میدند.
    لطفاً مغالطه هم نکنید.

  2. آقای ایرانی عزیز! مگر نه این است که می خوانیم آن مرد اعرابی در بازار هزاران فحش به امام حسن مجتبی داد. امام تبسمی کردند به او لباس و مرکب دادند و آن مرد را شرمند کردند. مگر نه این است که امام محمد باقر در بازار شخص عرب به او بقر گفت. امام گفتند من باقر هستم. و او چند بار تکرار کردند و باز امام فرمود من باقر هستم. ما در کدام دسته قرار داریم. ما پیرو کدام مکتب هستیم. مگر سید بزرگوار و آقا و سرور ما رهبر عزیز چندی پیش نفرمودند بنده با کسانی که مجالس سخنرانی را برهم می زنند با این دسته از کارها مخالف هستم. این عزیزانی که در نماز جمعه هستند که البته تعدادشان اندک است و قطعا متاسفانه کاملا هم مشخص است از چه جناحی و چه اشخاصی کوک شده اند همگی می گویند ما ولایت مدار هستیم. این است به نظر شما ولایتمداری.

  3. به نظر بنده اصل این رخداد غلط است و از طرف گروهی برنامه ریزی نمیشود بلکه از مردم عوام همچون رخدادهایی سر میزند . اما جای سوال اینکه چرا دروغ و تزویر از این کشور رخت بر نمی بندد. چرا برخی دست از سیاه نمایی بر نمی دارند . چرا برخی حاضرند به سبب موجه جلوه دادن خود و دولت خویش دست بر هر اقدامی بزنند . چه کسی هست که جواب این سوالها را بدهد . مردم به تنگ اومدند از این همه دروغ . مردم ما هوشیارند .چرا ادعای پیروی از ولایت را دارند و درست برعکس آن عمل میکنند. مهمترین کارشناسان سیاسی و اقتصادی ادعا دارند که تمامی آماری (غیر از آمار سر شماری ) که دولت ارائه میدهد کذب محض است . و ضربه اش باید یک شخص ثالثی در یک جمع عمومی با قداستی مثل نماز جمعه بخورد . اگر شیوه اداره بر مبنای عدالت علوی بود نه عدالت محض عدالت و درست کاری ۶۰ درصدی مردم میپذیرفتند . چون تحقق این آرمان (علوی زیستن ) در جامعه ما از محالات است . و سخن پایانی اینکه تمامی دردهای ما دوری از قرآن و عترت پاک رسول خداست . والسلام .

  4. سلام. با نظر شما کاملا موافقم. متاسفانه در زمان انتخابات که می شود هرکسی از مرکز آمار، آماری را بیان می کند که واقعا مشخص نیست کدام درست است.

  5. صدای میبد حان، لازم نیست برای هر کامنت مردم خود را به زحمت بیندازی و جواب بدهی، بگذار خود مردم تصمیم بگیرند

  6. جناب آقای میبدی رسانه مجازی یک رسانه تعاملی است. و پرسش و پاسخ بین مخاطبین یکی از خصایص بارز این نوع از رسانه هاست.

  7. پس نتیجه میگیریم که شما رسانه بیطرف نیستی؛ چون رسالت رسانه بیطرف بعنوان مخابره کننده اخبار، تنها مخباره خبرهاست و نه جهت دادن به راه و روش فکری مردم.

  8. سخت در اشتباه هستید. رسانه های اجتماعی (فیس بوک) و رسانه های ارتباطی (تلگرام) یکی از دلایلی که مردم به سمت شان متمایل شده و رسانه های جمعی (رادیو و …) را به عقب رانده اند همین تعاملی بودن با مخاطبان است. این یک بحث تخصصی است جناب آقای میبدی عزیز. تعاملی بودن با مخاطبان یکی از دلایل حضور مخاطب در فضای مجازی است. پرسش و پاسخ. رد و بدل شدن پاسخ های گوناگون ….

ارسال نظر