تاریخ : 27 دسامبر 2016 - 8:39 - شناسه خبر : 19675 خانواده

داروهای خانگی برای درمان سریع آنفلوآنزا

بیماری آنفلوآنزا مهمان ناخوانده بدن در فصل زمستان است و برای بهبود آن علاوه بر درمان‌های دارویی می‌توان از گیاهان و دمنوش‌ها نیز بهره برد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بهترین اقدام شستشوی مرتب دست‌ها، جلوگیری از تماس با فرد مبتلا به بیماری، مصرف مواد غذایی مفید حاوی انواع ویتامین […]

بیماری آنفلوآنزا مهمان ناخوانده بدن در فصل زمستان است و برای بهبود آن علاوه بر درمان‌های دارویی می‌توان از گیاهان و دمنوش‌ها نیز بهره برد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بهترین اقدام شستشوی مرتب دست‌ها، جلوگیری از تماس با فرد مبتلا به بیماری، مصرف مواد غذایی مفید حاوی انواع ویتامین ها از جمله آب پرتقال و نیز خوراکی های حاوی مواد آلی است.

این بیماری به خاطر میکروب، قارچ و باکتری های موجود در فضا ایجاد می شود و یک بیماری ویروسی محسوب می‌شود و در صورت ابتلا به آن، می‌توانید با مصرف مواد زیر به سرعت بهبود پیدا کنید و به کارهای روزانه خود برسید:

مصرف چای زنجبیل: برای کاهش اثرات سرفه و سوزش و خارش گلو ناشی از سرفه های شدید بسیار مناسب است. هچنین زنجبیل دارای آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

روغن پونه کوهی: درمانی اعجاب انگیز برای تسکین سرفه است، زیرا پونه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و نیز ضدعفونی کننده است، شما می توانید مقداری روغن را در دستمال تمیز ریخته بوی آن را استشمام کنید تا علائم سرفه تسکین پیدا کند.

برگ ریحان معجزه درمان سرفه مزمن: جویدن برگ ریحان و خوردن آن می تواند به سرعت سرفه را در افراد برطرف کند.

زردچونه ادویه همه کاره: زردچوبه یک ادویه معمولی نیست و حتی در درمان سرطان هم موثر است، این ادویه مطبوع را به غذاهای خود خود هنگام بیماری اضافه کنید تا اثرات منحصربفرد آن بر بهبود بیماری را ببینید.

چای شنبلیه، مطبوع و با خواص درمانی: برای درست کردن آن کافی است مقداری برگ شنبلیه را به همراه آب جوش در لیوانی ریخته دم کنید و سپس با اضافه کردن مقداری آب لیمو و عسل آن را به طور منظم در روز مصرف کنید تا به زودی علائم بیماری و سرفه در شما برطرف شود.

ارسال نظر