تاریخ : 19 ژوئن 2015 - 23:18 - شناسه خبر : 2007 اخبار استان

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی

برخلاف برخی اظهارات مطرح شده؛ استان یزد جزء کم جرم ترین استان های کشور است

امیدوارم همچنان نام یزد و یزدی ها، اعتمادآفرین و آرامش بخش بر تارک تاریخ این مرز و بوم بدرخشد باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه استان یزد در زمره سه استان جرم خیز کشور محسوب می گردد گفت: برمبنای آمار و شواهد امر […]

امیدوارم همچنان نام یزد و یزدی ها، اعتمادآفرین و آرامش بخش بر تارک تاریخ این مرز و بوم بدرخشد

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه استان یزد در زمره سه استان جرم خیز کشور محسوب می گردد گفت: برمبنای آمار و شواهد امر و به گواه عموم مردم در سطح کشور، مردم استان یزد در خوشنامی و تعهد و درستکاری ، سابقه دیرینه دارند و تاکید می کنم یزد جزء کم جرم ترین استانهای کشور است و تغییر در نحوه ثبت شکایات که مبنای اظهار نظر قرار گرفته است صحیح نمی باشد.

“محمدرضا تابش” گفت: دلیل اعلام یزد  بعنوان یکی از سه استان جرم خیز کشور توسط برخی از مقامات قضایی ، صرفا آمار شکایات ثبت شده در دادسراهای استان است که نمی تواند ملاک صحیحی برای طرح این ادعا باشد و باعث نگرانی عمومی و جریحه دار شدن احساسات مردم دارلعباده و دارالعلم یزد گردیده است.

نماینده مردم اردکان در توضیح چگونگی ثبت آمار شکایت سال ۱۳۹۳ در استان یزد عنوان داشت: از سالهای گذشته همانند تعدادی از استانهای کشور، شکایات وارده به دادسراها معمولا ثبت نمی شد و پس از زدن مهر ارجاع، به کلانتری ها ارائه تا تحقیقات مقدماتی صورت گیرد.سپس گزارش کلانتریها به بازپرس و دادیار  تقدیم می شد و نهایتا پس از رفع نقص احتمالی پرونده ، آنگاه ثبت شکایت صورت می گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی چندسال قبل از دادسرای مرکز استان، این موضوع متذکر می گردد که باید کلیه شکایات وارده به محض وصول، ثبت شود و شکایات چند سال قبل نیز که ثبت نگردیده بود نیز به ثبت برسد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت تصریح کرد: این دستورالعمل ملاک عمل قرار می گیرد و ثبت کلیه شکایات سال ۹۳ به همراه شکایات سالهای قبل از آن، دفعتا حجم شکایات وارده را سه برابر می کند که اگر آمار حدود ۷ هزار پرونده را که مجموع آماری سال ۹۳ و سه سال قبل از آن را شامل می شود را به نسبت ۴ سال ثبت شکایات  تقسیم شود، به عددی کمتر از ۲ هزار پرونده می رسیم که این رقم یزد را در زمره کم جرم ترین استانهای کشور قرار می دهد.

“تابش” همچنین با تاکید بر اینکه  باید در اعلام این مطلب به نوع جرایم نیز توجه داشت گفت: در استان یزد جرائمی از قبیل قتل و سرقت و تجاوز به عنف و . . . در مقایسه با سایر استانها بسیار پایین تر است و تقریبا در کمتر استانی شکایات مفقودی همچون گم شدن موبایل و دسته چک ثبت می شود در حالیکه در استان یزد ماهیانه حدود ۳۰۰  مفقودی، ثبت شکایت می شود.

وی گفت: همچنین نوع جرائم و تعداد مراجعه به محاکم قضایی نشات گرفته از احترام یزدی ها به قانون و قانون گرایی است و روحیه مسالمت جویی آنها که باعث می شود که به جای مشاجره و دعوا، کار را به قانون و محاکم قضایی ارجاع دهند.

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس اظهار داشت: برمبنای آمار و شواهد امر و به گواه عموم مردم در سطح کشور، مردم استان یزد در خوشنامی و تعهد و درستکاری ، سابقه دیرینه دارند و تاکید می کنم یزد جزء کم جرم ترین استانهای کشور است و تغییر در نحوه شکایات که مبنای اظهار نظر قرار گرفته است صحیح نیست و بهتر بود توضیحی در این زمینه ارائه می شد.

“تابش” تصریح کرد: البته این نکته را باید اذعان داشت که با توجه به پیشینه فرهنگی و مذهبی ممتاز یزدی ها که آنها را در صداقت و امانت داری شهره ساخته است ، همین حجم از جرائم زیبنده و قابل قبول نیست و امیدوارم علیرغم حضور اتباع بیگانه و مهاجرین در استان یزد، با برنامه ریزی و جدیت لازم توسط دست اندرکاران امر، نسبت به کاهش زمینه های جرم اقدام مناسب صورت گیرد و مردم و مسوولان نیز بیش از پیش به آموزه های دینی و فرهنگ غنی استان توجه نمایند تا  همچنان نام یزد و یزدی ها، اعتمادآفرین و آرامش بخش بر تارک تاریخ این مرز و بوم بدرخشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر