تاریخ : 29 ژانویه 2017 - 8:08 - شناسه خبر : 20126 اخبار شهرستان

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

۸۰۰ میلیون تومان اعتبار زیرساخت گردشگری به میبد اختصاص داده‌شده است

در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان میبد، تفاهم‌نامه دوجانبه بین شهرداری میبد و میراث فرهنگی استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، طبق این تفاهم‌نامه معابر و محورهای فرهنگی تاریخی شهرستان میبد با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری مرمت و بهسازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان در این نشست گفت: شهرستان میبد به‌عنوان شهر خلاق و نمونه گردشگری با بافت ارزشمند تاریخی که دارد از همه لحاظ موردتوجه استان قرار دارد.

خانم دانش گفت: امسال،۸۰۰ میلیون تومان اعتبار زیرساخت گردشگری به شهرستان میبد اختصاص داده‌شده است.

فرماندارمیبد هم در این نشست علاوه بر توجه استان به توسعه منابع انسانی، تجهیزات و نیروهای فنی و یگان حفاظتی به اداره میراث فرهنگی این شهرستان بر اولویت‌گذاری استان به ثبت جهانی زیلوی میبد تأکید کرد.

حسین فلاح بابیان اینکه هر شهرستان نسبت به شهرستان‌های دیگر داری ظرفیت‌های متفاوتی است گفت: ظرفیت‌های شهرستان میبد در حوزه میراث است و میراث فرهنگی استان باید بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان، اعتبارات را تخصیص دهد.

فلاح افزود: در دهه‌های اخیر حرکت‌های خودجوش مردم میبد در حوزه میراث فرهنگی قابل‌تحسین است و توانسته است با حمایت‌های مسئولین امروز هنر صنعت زیلو احیاء و کارگاه‌های کار بافی و صنایع‌دستی به‌ویژه زیلو را از فراموشی نجات دهد.

فرماندارمیبد بابیان اینکه دنیای امروز دنیای گردشگری است خاطرنشان کرد: جهان به سمت صنعت پاک گردشگری که اقتصاد سالم و سودآوراست حرکت کرده است و ما هم باید این ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری منحصربه‌فردی که در اختیارداریم حفظ و از آن در اشتغال پایدار و اقتصاد بهره ببریم.

نظرات ارسال شده

  1. فرماندار اگر راست میگه کاری کنه که واحدهای زیلوبافی از پرداخت مالیات معاف بشن
    اینم بگم که من نه کارگاه زیلو دارم و نه نفعی دارم
    ولی دلم برای میبد مظلوم میسوزه

  2. سلام ربطی به نماینده نداشته!!!

ارسال نظر