تاریخ : 29 ژانویه 2017 - 17:10 - شناسه خبر : 20132 اخبار استان، اسلایدشو

۳۰۰ راهنمای گردشگری به یزد و میبد سفر می‌کنند

۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور جهان پس از شرکت در کنوانسیون سالانه راهنمایان گردشگری در تهران، به استان‌های مختلف از جمله یزد و شهرستان میبد سفر می‌کنند.

نایب رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری یزد در این زمینه اظهار داشت: مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایایان گردشگری که امسال به میزبانی کشور ایران برگزار می‌شود، از هفته گذشته وارد کشور شده‌اند و قبل از برگزاری همایش سالانه در تهران، از مناطقی از استان البرز بازدید کرده‌اند.

حسین دهقان منشادی بیان کرد: قبل از برگزاری همایش در تهران، سفر به استان‌های قزوین، زنجان و همدان در برنامه این گروه است و پس از آن استان‌های فارس، یزد و اصفهان در برنامه سفر قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: نخستین گروه از این مهمانان شامل ۱۳۰ نفر در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ ماه وارد کشور شده‌اند و بقیه مهمانان نیز به تدریج به کنوانسیون خواهند پیوست.

دهقان منشادی افزود: از آنجا که قرار است شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون از مناطق مختلف کشور از جمله قزوین، البرز، زنجان، شیراز، یزد و اصفهان بازدید کنند، برخی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون راهنمایان تور گردشگری از استان البرز و تپه ازبکی و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج بازدید کرده‌اند.

دبیر اجرایی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در استان یزد بیان کرد: در استان یزد نیز شرایط برای میزبانی از راهنمایان گردشگری فراهم است و این استان آماده میزبانی از ۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور جهان است.

دهقان منشادی یادآور شد: در جلسات مختلفی با مسئولان استان به ویژه مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی و … تلاش شده مقدمات سفر به این استان به خوبی فراهم شود تا یزد بتواند از هر لحاظ میزبانی شایسته‌ای از راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف جهان داشته باشد.

ارسال نظر