تاریخ : 29 ژانویه 2017 - 19:37 - شناسه خبر : 20135 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی در جمع مبلغان مدارس:

مبلغ باید مروج اخلاق، معنویت و علم و دانش باشد

مبلغ باید کتاب های درسی مدرسه را تورق کند و با فضای آموزشی و کتاب آشنایی داشته باشد. در مدارس نماز را زیبا و آبرومندانه برگزار کنید. ارتباط با مساجد را بیشتر کنید و در جذب طلبه از دانش آموزان مستعد و خانواده های خوب و با اصالت همت کنید.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جمع ائمه جماعات و مبلغان آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی پرداخت.
امام جمعه میبد در این جلسه خاطرنشان ساخت : هر چند فعالیت های مبلغان حوزه همه  تبلیغ در آموزش و پرورش نیست و بخش مهم تبلیغ و تربیت نیرو توسط خود معلمان و مدیران و مربیان آموزش و پروش انجام می شود اما حضور طلاب خواهر و بردار ارزشمند و تاثیر گذار است .
مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر احساس تعهد نسبت به مسال اخلاقی معنوی ، روحی ، اجتماعی و انقلابی در آموزش و پرورش گفت: باید تمهیدات لازم را در این خصوص  بیاندیشسم و راههای جدیدی پیدا کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : حوزه های علمیه باید با شرایط خوبی که وجود دارد و رشته های جدیدی که هست با تشکیل کارگروه های تخصصی به دنبال حل مسائل فرهنگی و تبلیغی و تربیت نیروهای آگاه و خبیر باشند .
وی افزود : از آموزش و پرورش انتظار داریم که مسائل تبلیغ و ارائه درست و جذاب و مناسب دین را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد و به مسائل فرهنگ دینی ، انقلابی ، اخلاقی و معنوی توجه ویژه ای داشته باشد .
امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه باید به شبکه مدیریت ها و معلم ها و دستگاه آموزش و پرورش روح جدید دمیده شود افزود : آموزش و پرورش باید با اهتمام لازم در برنامه ریزی ، از روحانی و مبلغ در مدرسه با آغوش باز استقبال کند و اگر اشکالی هم دیدند برای رفع آن انعکاس دهند .
آیت الله اعرافی امر تبلیغ را در مدارس مهم دانست و با تاکید بر اینکه روش ارتباط با دانش آموز باید دقیق و مطالب فنی ارائه شود گفت : مطالب  دینی باید جذاب و تخصصی ارائه شود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رضد و پایش فضاهای مجازی را یکی دیگر از بحث های مهم در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : امروز بخش زیادی از ذهن دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان در فضای مجازی شکل می گیرد و هرچند این موج درگذر زمان فروکش خواهد کرد اما تاثیر زیادی بر روی نسل امروز دارد .
امام جمعه میبد گفت : شناخت این فضا و تدابیر لازم برای مهندسی نسل نوجوان و جوان مهم است چرا که کمترین اثر آن اتلاف وقت دانش آموزان است که باید هدایت شده باشد .
وی خاطرنشان کرد : امروز برای مقابله با توطئه های دشمنان در داخل باید دانش آموزان را از تخریب اعتقادی و ضربه خوردن حفظ کنیم .
آیت الله اعرافی افزود : گفتان ما وحدت و تعامل شیعه و سنی است اما نباید غافل شویم و باید از کیان تشیع و اعتقادات شیعه با همه وجود دفاع کنیم .
ارتباط دانش آموز با معلمان و مربیان ، برگزاری نماز جماعت آبرومند در مساجد بدون الزام و با شیوه تشویق و ترغیب ، ارتباط با مساجد و برگزاری جشن های ایام الله دهه مبارک فجر درخور انقلاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با میراث گذشته و مبانی انقلاب از دیگر تاکیدات امام جمعه میبد در این جلسه بود.

امام جمعه میبد افزود: مطالعه و دست پر داشتن از مطالب باعث تاثیرگذاری مبلغ می شود.

وی ادامه داد: مبلغ باید کتاب های درسی مدرسه را تورق کند و با فضای آموزشی و کتاب آشنایی داشته باشد. در مدارس نماز را زیبا و آبرومندانه برگزار کنید. ارتباط با مساجد را بیشتر کنید و در جذب طلبه از دانش آموزان مستعد و خانواده های خوب و با اصالت همت کنید. آسیب های موجود را شناسایی و برای حل آنها سرمایه گذاری کنید. مبلغ باید مروج اخلاق، معنویت، علم و دانش باشد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مدیریت آموزش و پرورش میبد و حجت الاسلام مشیری توضیحاتی را پیرامون فعالیت های مبلغان ارائه دادند.

DSC_6498 DSC_6497 DSC_6495 DSC_6494 DSC_6490 DSC_6488 DSC_6487 DSC_6486 DSC_6485 DSC_6484 DSC_6483 DSC_6482 DSC_6480

اخبار مرتبط

ارسال نظر