تاریخ : 2 فوریه 2017 - 15:51 - شناسه خبر : 20202 اخبار شهرستان

فرماندارمیبد:

پرچم ۴۰ کشور دنیا در قالب زیلو به رشته هنر زیلو در آمد/ افتتاح ۳۶ طرح عمرانی و آموزشی در ایام الله دهه فجر

شهرستان میبد روز شنبه شانزدهم بهمن خود را برای میزبانی ۳۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری از سراسر جهان آماده کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندار میبد در جمع اصحاب رسانه شهرستان از حضور اعضای هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در شهرستان میبد خبرداد و گفت: شهرستان میبد روز شنبه شانزدهم بهمن خود را برای میزبانی ۳۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری از سراسر جهان آماده کرده است.

فلاح بابیان اینکه شهرستان میبد به‌عنوان شهر خلاق و نمونه گردشگری موردتوجه گردشگران است گفت: زیلوبافان میبد در این مدت کوتاه برای استقبال و پذیرایی مناسب از راهنمایان گردشگر، پرچم ۴۰ کشور دنیا را در قالب زیلو به رشته هنر زیلو درآورده‌اند.

فرماندارمیبد با گرامی داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر از افتتاح ۳۶ طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی و آموزشی در این شهرستان خبرداد و گفت: برای افتتاح و راه‌اندازی این پروژه‌ها درمجموع یک‌صد و شش میلیارد ۱۶۰ میلیون ریال از بخش دولتی و خصوصی هزینه شده است.

وی روشنایی بلوار مرحوم یحیی زاده، فاز ۳ میدان دفاع مقدس، المان و نورپردازی میدان امام خامنه‌ای، اجرای شبکه توزیع گاز ناحیه شمس‌آباد، بهره‌برداری از کارخانه تولید آجر قرمز تونلی، بهره‌برداری از کارخانه ایده آل شمس، واحد بسته‌بندی مرغ و ماهی، پرورش گاو شیری،۶ طرح خوداشتغالی، افتتاح خانه کودک، افتتاح مرکز آموزشی توان‌بخشی معلولین ذهنی زیر ۱۵ سال را بخشی از این طرح‌ها برشمرد.

فلاح در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص توسعه بناهای اقامتی و تک بناها گفت: امروز برای انجام کارها نباید در انتظار بودجه‌های محدود دولتی شد.

فرماندارمیبد بابیان اینکه بحث میراث فرهنگی را نباید سیاسی و جناحی کرد گفت: حرکتی که در حوزه میراث فرهنگی شهرستان میبد آغازشده است و توجه ویژه‌ای‌ که با مشارکت مردم در حوزه احیاء بناهای تاریخی در جهت جذب گردشگر، احیاء زیلو و صنایع‌دستی و حفظ و نگهداری بناها و راه‌اندازی موزه‌ها شروع‌شده است در پروسه زمانی ۵ ساله، باعث رونق صنعت پاک گردشگری و اقتصاد پایدار خواهد شد.

فلاح با اشاره به توجه دولت تدبیر وامید به واحدهای صنعتی و عبور از رکود گفت: باوجوداینکه در شرایط تحریم و رکود قرار داشتیم دولت توانست در قالب تسهیلات به صنعت، آن‌ها را روی پای خود نگه دارد.

وی ایجاد برخی زیرساخت‌ها در شهرستان میبد ازجمله آغاز پروژه فاضلاب و در بخش ندوشن در حوزه بهسازی راه‌های روستایی، ندوشن – ورزنه و، گازرسانی به روستاها گفت: با همه کمبودهای مالی، پی گیری‌هایی وسیعی در جذب اعتبار برای منطقه انجام و نتایج ارزشمندی حاصل شد.

حسین فلاح گفت: بخش ندوشن با ظرفیت‌های تاریخی که دارد در آینده می‌تواند در مسیر ندوشن –ورزنه به‌عنوان محور صنعت گردشگری استان قرار بگیرد.

تعیین تکلیف زمین‌های شهرک امام علی، پاسخگویی شورا و شهرداری و آموزش‌وپرورش، تحلیل فعالیت‌های میراث فرهنگی، توجه به امر ورزش و افزایش شاخص‌های چمن ورزشی از سؤالات خبرنگاران بود که فرماندارمیبد ضمن پاسخ به این سؤالات گفت: اصحاب رسانه بازوی اصلی ادارات و سازمان‌ها در شکل‌دهی افکار عمومی هستند بنابراین باید قاعده بازی را رعایت کنند و بااطلاع رسانی صحیح و به‌موقع مردم را نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده آگاه کنند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر