تاریخ : 5 فوریه 2017 - 17:59 - شناسه خبر : 20293 ایران و جهان

تعلیق فرمان ترامپ؛ موج ورود مسافران ایرانی به فرودگاه های آمریکا (+عکس)

فرودگاه بین المللی لوگان در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا دیروز شاهد ورود ۴۰ مسافر ایرانی بود که همگی بدون مانع وارد خاک آمریکا شدند.

عصر ایران – جنجال های ناشی از فرمان اجرایی ضد مهاجرتی دونالد ترامپ در یک هفته گذشته شاهد کش و قوس های فراوانی بوده است و حالا با لغو موقت ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور به آمریکا ، شهروندان ایرانی که عازم آمریکا بودند به سرعت در حال تهیه بلیت و سفر به این کشور هستند تا از فرصت و روزنه قانونی موجود استفاده کنند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با انتشار گزارشی از تعجیل مسافران ۷ کشور ممنوعه برای استفاده از فرصت تعلیق موقت فرمان اجرایی ترامپ نوشت : ۴۰ مسافر ایرانی دیروز (شنبه) شادمان از لغو موقت فرمان ممنوعیت سفر به آمریکا، وارد فرودگاه بین المللی لوگان در شهر بوستون آمریکا شدند.

بر اساس این گزارش این تعداد مسافر ایرانی بزرگ ترین موج از مسافران ایرانی هستند که پس از ممنوعیت یک هفته ای اخیر وارد خاک آمریکا شده اند. مقامات مرزی آمریکا گفته اند اگر مسافرانی از هفت کشور موجود در لیست ممنوعیت، با ویزای معتبر آمریکا و بدون داشتن مهر ابطال ویزا در پاسپورت هایشان باشند، با توجه به حکم اخیر قاضی فدرال ایالت واشنگتن در تعلیق موقت فرمان اجرایی ترامپ، به آنها اجازه ورود به خاک آمریکا داده می شود.

“اکرم ” مادر بزرگ ایرانی در فرودگاه بوستون از سوی نوه و داماد دانشجویش مورد استقبال قرار گرفته است

 

تعلیق فرمان ترامپ؛ موج ورود مسافران ایرانی به فرودگاه های آمریکا (+عکس)

تعلیق فرمان ترامپ؛ موج ورود مسافران ایرانی به فرودگاه های آمریکا (+عکس)

دادستانی کل ایالات متحده دیروز به نمایندگی از دولت آمریکا از حکم اخیر قاضی فدرال ایالت واشنگتن فرجام خواهی کرده است ولی تا زمان رسیدگی به این شکایت، فرمان ترامپ تعلیق شده و این فرصت اندک از سوی مسافران عازم آمریکا که از اتباع ۷ کشور ممنوع شده هستند، مغتنم شمرده شده است.

دیروز بیشتر فرودگاه های آمریکا شاهد ورود مسافرانی بودند که در یک هفته گذشته به دلیل فرمان اجرایی ترامپ ناامیدانه پشت درهای آمریکا مانده بودند و پیش بینی می شود موج بزرگی از این مسافران از روز یکشنبه (امروز) وارد فرودگاه های آمریکا شوند چون حکم اخیر قاضی فدرال و تعلیق موقت اجرایی شدن فرمان ترامپ به آنها فرصتی دوباره داده تا هر چه سریع تر پیش از این که شرایط دوباره به نفع دولت آمریکا برگردد، چمدان های خود را بسته و عازم آمریکا شوند.

به نوشته واشنگتن پست پرواز مسافرانی که در هفته گذشته به دلیل ممنوعیت سفر لغو شده و این اتباع ۷ کشور پشت درهای آمریکا مانده بودند از روز شنبه از سر گرفته شده و معلوم نیست کشاکش حقوقی بین دولت و دستگاه قضایی آمریکا در نهایت به نفع کدام یک از طرفین دعوا خاتمه یابد.

خانواده پناهجوی سوری که از عربستان عازم فرودگاه دالس ویرجینیا شدند

 

تعلیق فرمان ترامپ؛ موج ورود مسافران ایرانی به فرودگاه های آمریکا (+عکس)

ارسال نظر