تاریخ : 6 فوریه 2017 - 9:18 - شناسه خبر : 20306 خانواده

زنان ۶ برابر بیشتر از مردان به سرطان مبتلا می‌شوند

محققان انجمن سرطان انگلیس با توجه به روند افزایش ابتلای زنان به سرطان، تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۵، زنان ۶ برابر بیشتر از مردان به سرطان مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس،‌ آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است زنان چند برابر بیش از مردان به سرطان دچار می‌شوند که از شیوه زندگی غلط نشأت می‌گیرد.

اشتغال زنان و در پی آن بی‌خوابی‌های پی در پی در حالی که متأهل هستند و فرزندی نیز دارند موجب شده است دغدغه فکری زنان افزایش یابد و آنها بیش از توانایی خود انرژی بگذارند.

تحمل استرس و فشارهای زیاد در محل کار و از دست دادن فرصت برای آشپزی و تهیه غذای سالم منجر شده است زنان بیش از مردان در خطر ابتلا به سرطان قرار بگیرند.

چاقی ناشی از بی‌تحرکی، عدم مصرف غذاهای سالم و فشارهای عصبی نیز این احتمال را بیش از قبل افزایش می‌دهد. این در حالیست که بعضی از زنان بیش از مردان سیگار می‌کشند؛ تمام این‌ها باعث می‌شود زنان در معرض سرطان سینه،‌ تخمدان، کبد و ریه باشند و چندین برابر بیش از مردان مبتلا شوند.

محققان انجمن سرطان انگلیس با توجه به روند افزایش ابتلای زنان به سرطان تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۵، زنان ۶ برابر بیشتر از مردان به سرطان مبتلا شوند.

کارشناسان باور دارند، تغییرات ساده در شیوه زندگی مانند حفظ وزن متعادل، ورزش منظم، عدم مصرف الکل و دخانیات تا حد زیادی ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

محققان از روند سریع ابتلای زنان به سرطان ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند، ادامه روند غلط زنان در شیوه زندگی، تبعات جبران‌ناپذیری برای جامعه خواهد داشت.

 

ارسال نظر