تاریخ : 7 فوریه 2017 - 9:01 - شناسه خبر : 20348 اخبار شهرستان، اسلایدشو

دکتر عباسی کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حائری:

تدفین شهدای گمنام درایام فاطمیه دوم/تغییر نام دانشگاه به دلیل درخواست های مردمی است/تاسیس دانشکده علوم میان رشته ای در دانشگاه حائری

برای تغییر نام دانشگاه با درخواست های مردمی روبرو بودیم. و هیچ حزب و گروهی در این امر دخیل نیست.

به گزارش صدای میبد: دکترکلانتری بعد از ظهر دیروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان و خبرگزاری های استان  ایام‌الله دهه فجر را گرامی داشت.

DSC_7305

تدفین شهدای گمنام درایام فاطمیه دوم

وی با اشاره به تدفین شهدای گمنام در این مرکز علمی خاطرنشان ساخت: گلزار شهدای گمنام در مرکز آماده است و با توجه به اینکه قرار بود مراسم تشییع شهید گمنام در ایام فاطمیه اول روی دهد این مراسم به ایام فاطمیه دوم و همزمان با سراسر کشور همراه خواهد بود.

رئیس دانشگاه حائری با اشاره به اینکه این مرکز میزبان حداقل یک شهید گمنام است عنوان کرد: احتمال افزایش تعداد شهدای گمنام در این دانشگاه وجود دارد و پیگیر این موضوع هستیم.

کلانتری ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری بین هفتم تا دوازدهم اسفندماه در دانشگاه برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر کلانتری در مورد تاریخچه و تشکیل دانشگاه حائری و وضعیت های موجود دانشگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

DSC_7313

تاسیس دانشکده علوم میان رشته ای در دانشگاه حائری

وی درمورد رشته‌های این دانشگاه گفت: عمده رشته‌های این دانشگاه تا سال گذشته در حوزه علوم انسانی بوده، اما از سال گذشته رشته‌های فنی و مهندسی و مهندسی پزشکی نیز در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میبد قطب تولید کاشی و سرامیک همچنین قطب تولید زیلو در کشور به شمار می‌رود، رشته‌های مرتبط با این فنون نیز در دانشگاه ‌آیت‌الله حائری راه‌اندازی شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه برخی رشته‌ها توسط همین دانشگاه تدوین و پیشنهاد آن به وزارت علوم داده شده است، خاطرنشان کرد: رشته فقه و حقوق قراردادها، ایران‌شناسی و گرایش فرش رشته زیلو از جمله این موارد است که رشته ایران‌شناسی تصویب شده و رشته زیلو برای تصویب به وزارت علوم ارسال شده است.

وی از راه‌اندازی دو دانشکده در دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: دانشکده علوم میان‌ رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

DSC_7320

برگزاری همایش ملی زیلو در اسفندماه سال جاری

رئیس دانشگاه حائری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران افزود: سال گذشته تفاهم نامه ای را با دانشگاه تهران انجام دادیم. به وسیله این تفاهم‌نامه، نخستین همایش ملی ایران باستان با همکاری دانشگاه تهران و میبد در آبان ماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به رابطه صنعت و دانشگاه ادامه داد: بسیاری از پروژه های تحقیقاتی صنعتی در داخل استان به بیرون سپرده می شود. قصد داریم تا با برقراری ارتباط مؤثر با صنعت بتوانیم در پیشبرد اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

دکتر کلانتری با اشاره به برگزاری همایش ملی زیلو در پنجم اسفندماه سال جاری ادامه داد: تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش در دانشگاه ارسال شده است و علاقه مندان می توانند تا ۲۵ بهمن‌ماه مقالات خود را به دبیرخانه همایشه ارسال دارند.

DSC_7322

شروع به ساخت پروژه مسکن دانشجویی پسران تا پایان سال

وی در مورد پروژه‌های عمرانی این دانشگاه نیز اظهار داشت: در این دانشگاه در مجموع ۲۰ هزار مترمربع عملیات عمرانی و کار ساختمانی انجام شده که این پروژه‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته اما تنها ۳ میلیارد تومان از این میزان از بودجه‌های دولتی تأمین شده و ۲۷ میلیارد دیگر توسط خیران میبدی تأمین شده است.

کلانتری اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال از محل ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت علوم، مبلغی نیز به دانشگاه آیت‌الله حائری میبد اختصاص یابد تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌کاره را تکمیل کنیم.

وی افزود: در سال آینده دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه های تکمیل شده در همین مرکز اسکان داده خواهند شد. در حال حاضر بخشی از خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد را اجاره کرده ایم. با ساخت خوابگاه های دانشجویی از مهر سال آینده فضای خالی نیز خواهیم داشت.

وی همچنین از عملیات احداث مسکن دانشجویی برادران تا قبل از پایان امسال آغاز خبر داد.

DSC_7324

تغییر نام دانشگاه به دلیل درخواست های مردمی است

رئیس دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در مورد تغییرنام این دانشگاه نیز بیان کرد: برای تغییر نام دانشگاه با درخواست های مردمی روبرو بودیم. و هیچ حزب و گروهی در این امر دخیل نیست. از آنجا که دانشگاه‌ها اغلب با نام شهر شناخته می‌شوند، ابتدا مقرر شد تا نام دانشگاه به دانشگاه میبد تغییر یابد اما این تغییرنام در هیئت امنا دانشگاه مورد موافقت قرار نگرفت. بنابراین تغییرنام فعلا منتفی است و این دانشگاه همچنان با نام دانشگاه آیت‌الله حائری میبد شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است در دانشگاه حائری در حال حاضر هزار و ۸۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. ۵۲ درصد دانشجویان بومی و ۴۸ درصد آنها غیربومی و ۶۴ درصد دانشجویان دختر و ۳۶ درصد آنها پسر هستند . طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پنج سال آینده این تعداد دانشجو به ۵ هزار نفر خواهد رسید.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر