تاریخ : 11 فوریه 2017 - 8:18 - شناسه خبر : 20550 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی:

امروز هیئت حاکمه امریکا در تناقض گفتمانی گیر کرده است / ترامپ از سرنوشت پیشنیان خود عبرت بگیرد

آیت الله اعرافی با قدردانی از حضور باصلابت ، یکپارچه و باشکوه اقشار مختلف مردم در راهپمیایی ۲۲ بهمن امسال ، به پیام های این حضور حماسی پرداختند و اظهار داشتند : پیام اول این راهپیمایی به ترامپ و همبستگان جریان امریکا است تا سرنوشت پیشینیان خودتان را ببینند و عبرت بگیرند.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته که با راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و جشن ملی و انقلاب متقارن شده بود ، با اشاره به مذاکرات آستانه قزاقستان در حل مناقشات سوریه به نقش قدرتمند ایران پرداختند و گفتند : امروز امریکایی ها در  منطقه مرعوب قدرت ایران هستند و این عربده کشی های ظاهری و حرف های پوچ سردمداران امریکا نمی تواند ملت ما را از پا دربیاورد.
حضرت آیت الله اعرافی خطاب به یاوه گویان امریکا هشدار دادند : اگر با ایران جنگ هم راه بیاندازید ، بدانید هم اسرائیل و هم خیلی جاهایی دیگر که شما تصور نمی کنید زیر برد حمله موشک های دوربرد ما و تیرراس جبهه مقاومت قرار خواهد گرفت.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امریکایی ها در متن قدرت خود آسیب پذیریند تصریح کردند : امروز هیئت حاکمه امریکا در تناقض گفتمانی گیر کرده است و خودشان هم نمی دانند چگونه از این بحران بیرون بیایند.
ایشان با تاکید بر اینکه امریکایی ها چشم شان را بر واقعیت ها در منطقه بسته اند و تنها منافع و نفت کشورهای منطقه را به یغما می برند خاطرنشان کردند : آنها صدور ویزا برای اتباع ۷ کشور اسلامی را ممنوع کرده اند ، در حالی که در این فهرست نام عربستان سعودی که مولد و تولید کننده تروریست در دنیاست نیامده است .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اوضاع دولت آل سعود و مزدوران منطقه را متزلزل خواندند و گفتند : جبهه مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی امروز در سراسر ایران ، جبهه خدایی است و شما در برابر این قدرت بزرگ به یاری خدا در همه سنگرها شکست خواهید خورد.
ترامپ از سرنوشت پیشنیان خود عبرت بگیرد
حضرت آیت الله اعرافی  با قدردانی از  حضور باصلابت ، یکپارچه و باشکوه اقشار مختلف مردم در راهپمیایی ۲۲ بهمن امسال ، به پیام های این حضور حماسی پرداختند و اظهار داشتند : پیام اول این راهپیمایی به ترامپ و همبستگان جریان امریکا است تا سرنوشت پیشینیان خودتان را ببینند و عبرت بگیرند.
امام جمعه میبد با بیان اینکه رهبران سیاسی امریکا از کارتر گرفته تا بوش و اوباما همه درصدد ضربه زدن به نظام و ملت ایران بودند ، ملتی که حرف تازه ای برای دنیا آورده است و نمی خواهد در معیارهای غربی و امریکایی هظم شود گفتند: امروز تزلزل قدرت را در امریکا حس می کنید و باید جبهه مقاومت و شکوه ملت ایران را باور کنید.
دشمنان فکر تعرض به ایران را از سر خود بیرون کنند
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : موشک های مقاومت همین روزها در یمن نقاط حساس در ریاض و عربستان را هدفگیری کرد ، بنابراین فکر تعرض و تجاوز به ملت ایران را از سر خود بیرون کنید چرا که اگر شما به سمت ملت ایران بیایید پیشمان خواهید شد .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند : پیام این راهپیمایی باشکوه به مسئولان نظام و دولتمردان هم این است که قدر ملت را بدانند و در برابر دشمن نترسند و برای سعادت ، رفاه و رفع گرفتاری های ملت تلاش کنند.
ایشان یادآور شدند : اقتصاد مقاومتی ، به کار گرفتن همه ابزارهای سیاسی دیپلماتیک برای تحکیم مبانی انقلاب وظایفی است که مسئولان ما در سطوح مختلف باید راه را به روی مردم باز کنند.
تجلی حضور ملت در راهپیمایی نشانه تسلیم نشدن در برابر دشمنان قسم خورده اسلام
آیت الله اعرافی ، حضور باشکوه و یکپارچه ملت ایران در روستاها و شهرها ، در سی و هشتمین جشن ملی و انقلابی و راهپیمایی ۲۲ بهمن را تسلیم نشدن در برابر امریکا ، ترامپ ، انگلیس و دشمنان قسم خورده اسلام دانستند و گفتند : مژده باد به ملت بزرگ ایران که تنها ملت مستقل در منطقه هستند و در کوران حوادث در منطقه ، از امنیت برخوردار است .
امام جمعته میبد اظهار داشتند : علیرغم کاستی و مشکلات که باید جبران شود و مطالبه مردم از مسئولان است ،  ما در اکثر شاخص های توسعه در حوزه های فنی ، علمی و بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی در جایگاه خوبی قرار داریم و در مقایسه با ملت ها و دولت هایی که دینشان را فروخته اند و تسلیم قدرت های بیگانه شدند ؛ حرکت روبه جلویی داریم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند : باید کمر همت را برای خدمت کردن ، وحدت و یگانگی ببنیدم و راه را درست تشخیص بدهیم و پشتوانه جریان انقلاب اسلامی و انتشار معارف الهی و اهل بیت در عالم باشیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور  با بیان اینکه حقیقتا حضور باشکوه بعد از ۳۸سال از قشرهای گوناگون ملت و جریان هایی از افکار و سلائق مختلف ، از پیر و جوان ، زن و مرد و طبقات گوناگون در این جشن بزرگ ملی انقلابی و اسلامی و راهپیمایی شکوهمند قابل وصف و تقدیر و سپاس نیست اظهار داشتند : این داستان مکرر ۴۰ ساله ماست که شکوه ملت امروز هم خود را نشان داد.
ایشان با اشاره به اینکه اکثر انقلاب ها در یکی دو دهه به شکست  بن بست کشیده می شوند خاطرنشان کردند : اما ملت ایران ۵۰ سال همراه امام حرکت کرده است و این عظمت و دریای خروشان قابل ترسیم نیست و در سخن و بیان نمی گنجد.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه نهضت های فراوانی در دنیا بوده که دچار تغییرات و گاهی به ضد خود تبدیل شده اند ، انقلاب اسلامی را دارای روحی باطنی و معنوی عنوان کردند و گفتند : استقامت ، پایداری ملت ایران باعث شده است که انقلاب اسلامی به حیات و درخشش خود ادامه دهد.
خطیب جمعه میبد با اشاره به انواع توطئه های امریکا و انگلیس و قدرتهای جهانی و ستم شاهی در جدایی ملت ایران از انقلاب و اسلام گفتند : در سالهای ۵۶،۵۷ دشمنان نظام و انقلاب ، آشکار و نهان توطئه های زیادی کشیدند تا ملت را از انقلاب و اسلام جدا کنند اما فلز وجودی ملت ایران که مدال افتخار اوست نتوانستند آن را ذوب کنند.
توطئه های دشمنان با آغاز فصل پیروزی انقلاب اسلامی
مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگر از بیانات رسای خود به تشریح آغاز فصل پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و اظهار داشتند : در این فصل هم دشمنان انواع توطئه را برای ملت ایران و انقلاب و کشور به کار گرفتند که هر کدام از این توطئه ها می توانست یک کشور را نابود کند اما ایران اسلامی در برابر همه این هجمه ها ایستادگی کردند.
۱– حرکت هایی تجزیه طلبانه در کردستان و خوزستان نقاط مختلف از فردای پیروزی انقلاب.
۲- طرح چندین کودتا در این دوره که اگر هوشیاری ، آگاهی و مقاومت مردم و نیروهای مسلح ما نبود کافی بود  نظام ما ملت را از پا دربیاورد.
۳- گروهک های تروریستی و موج ترورها که مسئولان عالی رتبه تا مردم کوچه و خیابان را هدف قرار داند ؛ تاجایی که ۱۷ هزار شهید ترور داریم که در راس آنها شخصیت های بزرگ و ارکان نظام و انقلاب هم هستند.
۴- جنگ تحمیلی ۸ ساله ؛ با پشتیبانی که از صدام به عمل می آمد می توانست ملت ما شکست بخورد و کشور تجزیه و نظام ساقط شود.
۵- بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران از ابتدای پیروزی انقلاب و هنوز هم میلیاردها دلار ما توسط مدعیان حقوق بشر و یاوه گویان امروز امریکا و قدرت های دیگر غاصبانه بلوکه شده است.
۶- تحریم های متنوع و گوناگون زمان دفاع مقدس که سیم خاردار  و حتی عادی ترین سلاح ها را به ما نمی دادند ؛ اما حالا باید امروز از موشک های دوربرد و استراتژیک ما بترسند .
۷-  تحریک همسایگان و انواع مسائل مرزی
۸- پناه دادن به دشمنان و منافقان در کشورهای مختلف از جمله اروپا و امریکا ؛ اینها جانیان بالفطره و تروریست های دست آغشته به خون ملت ایران را در کشورهای خودشان امنیت دادند تا روزی علیه این ملت به صحنه بیاورند.
۹- انواع فتنه هایی که در طول این سالها با آن مواجه بودیم ؛ از جمله فتنه ۸۸ که مقابله با انتخابات آزاد بود.
۱۰- تبلیغات پیوسته علیه ایران ، جریان های اختاپوسی تبلیغات جهانی که تمام دستگاههای تبلیغاتی پر از فکر ضد اسلام و انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت شده است .
۱۱- ماهواره ها و رادیوها ، روزنامه ها و شبکه های مجازی به شکل های مختلف و با زبان های گوناگون با سوژه های فراوان همه در طول این ۳۸سال در مقابل ایران که گوهر ایمانی است ایستاده اند و برعلیه ایران با میلیاردها دلار از سوی عربستان سعودی ، امرکیا و وابستگان جریان سازی می کنند.
۱۲- فشارهای سنگینی که بر جریان همسویی ایران در جهان است ؛ امروز در همه عالم یک جریان همسو انقلابی داریم که همه جا اسرائیل و سعودی ها و امریکایی ها دست به دست هم اند تا در برابر جریان همسوی انقلاب موج ایجاد کنند و نمونه اش کشتار هزار نفر در نیجریه در فاصله یک سال و نیم گذشته است و حجم سنگینی که امروز از فشارها متوجه مقاومت به یمن ، سوریه ، عراق ، لبنان و نقاط دیگر جهان است.
۱۳- تخریب اعتقادی نسل جوان به شکل هوشمند و حساب شده .
۱۴- تخریب بنیانهای اخلاقی جامعه ما .
۱۵- تخریب مبانی نظام سیاسی کشور .
۱۶- انواع نفوذها و توطئه هایی که در برابر ملت انجام شده است.
حضرت آیت الله اعرافی یادآور شدند : بنابراین نوجوانان و جوانان باید انقلاب های دیگر را مطالعه کنند که ملت بزرگ ایران هرگز تسلیم دشمنان نشده است .
ایشان خاطرنشان کردند : البته در کنار این فهرست بلند بالا ، ضعف هایی هم داریم که گاهی نتوانستیم درست تدبیر و مشکلات را حل کنیم و دچار سوء مدیریت ، فساد ، تبعیض شدیم اما باید بدانیم ملت ما نه در برابر دشمنان و نه این ضعف ها تسلیم نمی شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر