تاریخ : 21 ژوئن 2015 - 12:01 - شناسه خبر : 2061 اخبار استان

۶۱ درصد کالاهای صادراتی استان یزد به کشور عراق انجام می شود

مدیرکل گمرک استان یزد اعلام کرد : عراق مقصد اصلی کالاهای صادراتی استان یزد است و در دو ماهه نخست سال جاری ۶۱ درصد ارزش کالاهای صادراتی این استان به این کشور صادر شد.

سید اصغر چاوشی زاده در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در دو ماه امسال کل ارزش صادرات گمرک یزد به عراق ۵۲ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۸۹ دلار بوده است.

وی با بیان اینکه افغانستان پس از عراق مقصد بعدی کالاهای صادراتی یزد است ، اظهار کرد: پاکستان، هند، قطر، روسیه و گرجستان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرک یزد افزود: در دو ماهه نخست سال جاری ۲۷۹ هزار و ۴۳۵ تن کالا به ارزش ۸۵ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۶۴ دلار به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

این مسوول ، از کسب رتبه ۱۲ این اداره کل در ۲ ماهه نخست سال جاری در بین ۱۱۱ گمرک صادراتی کشور رتبه ۱۲ خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعدادی از این ۱۲ گمرک مرزی هستند که به دلیل شرایط خاص آنها طبیعتا جایگاه ممتازی دارند.

چاووشی زاده همچنین از کاشی و سرامیک به عنوان عمده ترین کالای صادراتی این استان در ۲ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۵۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۳۸ دلار کاشی و سرامیک به خارج از کشور صادر شده که ۶۱ درصد ارزش کالاهای صادراتی استان یزد را به خود اختصاص می دهد.

به گفته مدیرکل گمرک استان یزد، وزن کاشی های صادراتی گمرک یزد در این مدت معادل ۲۳۹ هزار و ۸۷۶ تن بوده که ۸۶ درصد کل وزن کالاهای صادراتی این استان را به خود اختصاص داده است.

وی شیشه ساختمانی، هیدروکربن، نایلون، سنگ مصنوعی، پسته و مغز پسته، سیم و کابل، میلگرد، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای را به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک یزد در دو ماهه نخست سال جاری بعد از کاشی و سرامیک ذکر کرد.

ارسال نظر