تاریخ : 6 مارس 2017 - 13:15 - شناسه خبر : 20947 اسلایدشو، ایران و جهان

بالاخره مجلس به سخنان عجیب نماینده تندرو واکنش نشان داد

تذکر هیات نظارت به “کریمی قدوسی”

سخنان کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد “خلاف امنیت ملی” بوده است.

عصرروز یکشنبه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه ای اضطراری به بررسی شکایت نمایندگان اهل سنت کریمی قدوسی پرداخت و اعلام کرد سخنان کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد  “خلاف امنیت ملی” بوده است.

به گزارش فرارو،  علی لاریجانی امروز به اظهارات روز جمعه محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در نماز جمعه این شهر واکنش داد و درخواست کرد که این سخنان در “هیات نظارت بر رفتار نمایندگان” بررسی شود. درخواست لاریجانی پس از نامه اعتراضی فراکسیون اهل سنت مجلس به رییس مجلس مطرح شد.

در نامه فراکسیون اهل سنت آمده است: «آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در خطبه نماز جمعه مشهد ضمن صحبت و سخنرانی، بدترین تهمت ها و توهین ها را به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت اظهار نموده اند.»

در ادامه این نامه نمایندگان اهل سنت یادآور شده اند: «این در حالیست که رهبر معظم انقلاب بارها به جد همگان را به حفظ وحدت دعوت نموده و بیان فرمودند هر حنجره ای که از آن کلام تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی خارج شود، حنجره شیطان است.»

در این نامه آمده است: «آیا جای سؤال نیست نماینده ای که خود را ولایت مدار و پیروی رهبری می نامد چنین تفرقه افکنانه اسباب اختلاف و چند دستگی در جامعه اسلامی را که حاصل خون هزاران شهید است به وجود آورد.»

نمایندگان اهل سنت این اظهارات نماینده مشهد را خارج از حیطه نمایندگی، و موجب نارضایتی، اختلاف، تفرقه افکنی و حتي ناامنی اجتماعی دانسته و از رئیس مجلس خواهان بررسی عملکرد ایشان در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و برخورد لازم با وی شده اند.

روز جمعه محمد جواد کریمی قدوسی در اظهار نظری عجیب با زیر سوال بردن آیت الله هاشمی و انتقاد از دفن او در حرم امام(ره) اظهار کرد: «جالب است همان کسانی که منشأ انحراف بودند، موقعی که از دنیا رفتند کنار ملجأ صاحب رسالت و انقلاب الهی اسلام ناب دفنشان کردند که مسلمانان هرکجا نام پیامبر را می‌شنوند نام آنها را از خاطر نبرند، می‌بینید در کشور ما هم همین اتفاق افتاد و کسانی که منشأ اصلی انحراف بودند بعد از فوتشان جایی دفن می‌شوند که امام آنجا دفن شده است.»

کریمی‌قدوسی با اشاره به اینکه این اولین چالشی بود که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد، گفت: «تا امروز اگر چالش، بحث و حدیثی در کشور می‌بینید ریشه آن همان جریان غرب‌گراست که مقابل جریان انقلابی ایستاده است. جریان غرب‌گرا در این ٣٨ سال بی‌کار نبود، همان‌گونه که لحظه انحراف در صدر اسلام آن‌گونه رقم خورد که مردم را از صحنه بیرون کردند و سقیفه‌ای با حضور پنج نفر تشکیل دادند و جو رعب و وحشت پیش آوردند و عِده و عُده‌ای به وجود آوردند تا این زمان آخرین عِده و عُده آنها داعش است، داعش بود، القاعده بود، جریان وهابیت بود.»

او ادامه داد: «در انقلاب ما هم بی‌کار ننشستند، این جریان یک پرچم به دستش گرفت و شعاری داد که هرکه بشنود، اعتراض نکند، مانند شعاری که در صدر اسلام دادند «تداوم رسالت پیامبر خلیفه پیامبر شده است»، ولی چه خلافتی، اینجا هم یک پرچم گرفتند و رمز عبور و کلمه‌شان اعتدال است، اعتدال همان مخ و ریشه انحراف است.»

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام یک‌بار نگفت جریان اعتدال باید در کشور گسترش پیدا کند، گفت: «ایشان همیشه بر اسلام انقلابی تأکید می‌کرد و در مقابل اسلام انقلابی، اسلام آمریکایی را معرفی می‌کرد. هرجا کلمه اعتدال را از زبان این جریان شنیدید آن را مساوی با اسلام آمریکایی بدانید.»

عصر امروز با تشکیل جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سخنان کریمی قدوسی بررسی شد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه فوق‌العاده این هیأت گفت که این هیأت سخنان نماینده مشهد را در تضاد با امنیت ملی کشور دانست و تذکرات لازم را به ایشان داده است.

محمد جواد جمالی گفت: :«با توجه به استماع فایل صوتی سخنرانی آقای کریمی قدوسی و اظهارات ایشان در این جلسه و همچنین صحبت‌های نمایندگان اهل سنت، تمامی اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سخنان آقای کریمی قدوسی را خلاف شئون نمایندگی و در تضاد با امنیت ملی دانسته و تذکرات لازم به ایشان داده شد، همچنین مقرر گردید تصمیمات مقتضی در اینباره در اسرع وقت اتخاذ شود.»

جواد کریمی قدوسی از مخالفان تندرو دولت حسن روحانی و جریان اعتدال  به حساب می آید. او بارها با اظهار نظرهای عجیبش واکنش نهاد ها دولتی و  چهره های شاخص را در پی داشته است.

در ماه هایی اخیر وزارت خارجه بارها با صدور تکذیبیه های سخنان کریمی قدوسی را رد کرده است.

آخرین آن ۱۰ اسفند ۹۵ بود که ادعای نامه‌نگاری جواد ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا که از سوی کریمی قدوسی طرح شده بود. این ادعا  از سوی روابط عمومی وزرات خارجه تکذیب شد. کریمی قدوسی مدعی شده بود ظریف برای رکس تیلرسون نامه نوشته و در صدد ارتباط برقرار کردن با تیم جدید وزارت خارجه آمریکاست.

منبع : فرارو

ارسال نظر