تاریخ : 7 مارس 2017 - 8:59 - شناسه خبر : 20996 اخبار شهرستان

اولین جشنواره ماهیان زینتی و گیاهان آبزی در شهرستان میبد برگزار مي شود

اين جشنواره با شعار«هر خانه یک آکواریم» از تاریخ ۲۱ اسفندماه لغایت ۳۰ اسفند ماه در سالن ورزشی شهید شیرودی یخدان برگزار مي شود.

به گزارش صداي ميبد: پور کوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد گفت: اولین جشنواره ماهیان زینتی وگیاهان آبزی درشهرستان میبد برگزار می گردد.
وي افزود: این جشنواره برای اولین بار در استان، در شهرستان میبد برگزار می شود.
گفتني است این جشنواره شامل نمایشگاهی از ماهیان زینتی، انواع ماهیان آب شیرین و آب شو، برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی ماهیان زینتی وگیاهان آبزی، آشنایی خانواده ها وعموم مردم با انواع ماهیان زینتی، روش های تولید وتکثیرآن وتجهیرات مورد نیاز وفرهنگ سازی در زمینه نگهداری ماهیان زینتی با شعار«هر خانه یک آکواریم» از تاریخ ۲۱ اسفندماه لغایت ۳۰ اسفند ماه در سالن ورزشی شهید شیرودی یخدان برگزار مي شود.
لازم به ذكر است با توجه به کم آب خواه بودن صنعت پرورش ماهیان زینتی واشتغال زایی و ارز آوری آن برای کشوردر سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» نامگذاری نموده اند با توجه به پتانسیل و ارزیابی ها به عمل آمده این شهرستان می تواند به عنوان قطب ماهیان زینتی کشور در مرکز و جنوب شرق کشور تبدیل گردد. هم اکنون شهرستان میبد با تولید بیش از ۳۰۰هزار قطعه بچه ماهی در سال مقام دوم استان را دارا می باشد.

ارسال نظر