تاریخ : 18 مارس 2017 - 8:17 - شناسه خبر : 21112 اخبار شهرستان

همایش فرهیختگان میبدی برگزار می‌شود

بیست و چهارمین همایش فرهیختگان و پزشکان شهرستان ميبد برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سید محسن فلاح افزود: این همایش سوم فروردین سال جدید در دانشگاه آزاد اسلامی میبد برگزار می‌شود.

فلاح سخنرانی علمی، پرداختن به بحث‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پزشکی و ارائه گزارش مسئولین را از برنامه‌های این همایش عنوان کرد و گفت: گردهمایی نخبگان، فرهیختگان و پزشکان سالی یک‌بار در کنار هم، راه‌های توسعه زیربناهای عمرانی، علمی و گردشگری را به روی این شهرستان بازمی کند.

معاون فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درستی را برای چشم‌انداز شهرستان در نظر بگیریم نیازمند همفکری و بهره‌گیری از نکته نظرات فرهیختگان است.

فلاح افزود: ما باید محورهای توسعه شهرستان را بر مبنای علمی و فنی و تخصصی پایه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان میبد با سه بخش مرکزی، ندوشن و بفروئیه،۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای‌داده است که نیازمند مدیریت و اقتصاد پایدار با ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

معاون فرماندارمیبد گفت: شهرستان میبد به‌عنوان شهر نمونه و خلاق گردشگری در کشور محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های بکر تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری چون، کهن دژ نارین قلعه بزرگ‌ترین قلعه خشتی جهان، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، یخچال خشتی، چاپارخانه، برج کبوتر خانه، آب‌انبار، ساباط و آسیاب‌های آبی و حمام سنتی است که هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

 

ارسال نظر