تاریخ : 1 آوریل 2017 - 17:27 - شناسه خبر : 21341 اخبار شهرستان، اسلایدشو

امام جمعه موقت میبد:

دو قطبی با حضور رئیس دولت گذشته با سفرهای انتخاباتی شکل می گرفت که جلوی آن گرفته شد

صراط مستقیم انقلاب اسلامی روشن است و راهش تامین منافع ملت ، رسیدگی به قشر محروم ، دست کشیدن از اشرافی گری و تجمل گرایی ، قطع امید از دشمنان و دل بستن به توان حقیقی ملت و جوانان مومن است.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت : ثبت نام شوراها انجام شده است و ریاست جمهوری هم تا چند روز آینده آغاز میشود.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری افزود: از آنجا که تا ۲۹ اریبهشت که روز برگزاری انتخابات است زمان زیادی باقی نمانده است ، طبیعی است که فضای کشور ما انتخاباتی باشد.

خطیب جمعه موقت میبد ، با تشریح به برخی اتفاقات در کشور ، ایجاد چنین مسائل را تامل برانگیز خواند و با هشدار به همه ملت به ویژه جوانان، این اتفاقات را نسخه دشمن برای دو قطبی شدن جامعه دانست .

وی با بیان اینکه علم کردن یک قطب طرفدار نظام و یک قطب مخالف نظام ولو به دروغ در دستور کار دشمن است ، تصریح کرد : این دو قطبی با حضور رئیس دولت گذشته با سفرهای انتخاباتی شکل می گرفت که جلوی آن گرفته شد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به رقص دختر و پسر جوان در ضمن مراسمی و بی تفاوتی فرماندار و مسئولین ، اظهار نظر استانداری در مصاحبه ای و نسبت به عادی دانستن رقص زن و مرد در آن شهر و اعتراض روحانیت و متدینین و انتشار عکس روحانی بدون لباس روحانیت با دختران بی حجاب و بدحجاب در فضای مجازی را سلسله مسائل غیرعادی در کشور برشمرد و گفت : قطعا بدانید کسانی که این کار را می کنند عواقبش را می فهمند اما بنا بر این است که دو قطبی ایجاد کنند و بگویند که حزب اللهی ها و متدینین همه مخالف هنر و شادی ، ورزش و تفریح و نشاط جوان ها هستند.

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : آنها می خواهند بگویند ، در این کشور سینه چاک خوشی جوانان و نشاط هستند و اینکه خانواده ای که چند جوان بی کار در خانه دارد غم بی کاری اش تبدیل به جبهه گیری راجع به رقص و این مسائل شود.

حجت الاسلام غفوری با تاکید بر اینکه از این به بعد هم از این شوک های خطرناک از بعضی افراد شاخص خواهید دید اظهار داشت : مشاورانی که دور و بر بعضی از افراد هستند و تفکرشان را در کتاب منتشر کردند و قاطع و روشن اعلام کردند ، باید لیبرال دموکراسی غرب را بپذیریم تا سعادتمند شویم ، آنها این نسخه ها را می پیچند.

وی با بیان اینکه ما باید در فضاهای مجازی و حقیقی هواسمان باشد و به این دو قطبی ها دامن نزنیم ، افزود: نسخه این دو قطبی از بیرون پیچیده شده است و کلکی چند روزه بیشتر نیست .

* فضای حقیقی کشور همان بیانات مقام معظم رهبری است

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه فضای حقیقی کشور همان بیانات مقام معظم رهبری در مشهد در حوزه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و تبین نقاط قوت و ضعف آنهاست ، گفت : کسانی نمی خواهند در فضای حقیقی حرکت کنیم و میخواهند دریک فضای خودساخته و غیرواقع که برای دو قطبی و جبهه بندی کاذب و به فراموشی سپردن امور حقیقی است بیافتیم .

* راه انقلاب قطع امید از دشمنان و دلبستن به توان حقیقی ملت است

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : صراط مستقیم انقلاب اسلامی روشن است و راهش تامین منافع  ملت ، رسیدگی به قشر محروم ، دست کشیدن از اشرافی گری و تجمل گرایی ، قطع امید از دشمنان و دل بستن به توان حقیقی ملت و جوانان مومن است.

وی خاطرنشان کرد : این ملت می داند کسانی که فرهنگ دلبستن به دشمن را در این چند سال ترویج کردند و سراغ توان مالی ، مدیریتی و اقتصادی ملت نیامدند و به ایمان ، تعهد و ایثارگری ملت ، پشت پا زدند ، تفکرشان یقینا در مسیر انحراف است.

مناسبت ها:

امام جمعه موقت میبد ، سوم ماه رجب شهادت حضرت امام علی النقی را تسلیت گفت.

حجت الاسلام غفوری ، دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت : دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ اولین روزی که رسما با رای بیش از ۹۸ درصدی ملت مومن و خداجو و سربلند ایران اسلامی ، نظام الهی جمهوری اسلامی در این کشور حکم فرما شد و حاکمیت دینش را علیرغم مخالفت مستکبران تثبیت کرد.

وی افزود : جمهوری اسلامی را خدای متعال با دست ، ایمان ، معرفت و شناخت ملت ایران برپا کرد.

خطیب جمعه موقت میبد ، سیزدهم فروردین روز طبیعت را هم گرامی داشت و با تشریح برخی خرافات که این روز را روز نحس می دانند افزود : این اعتقادات خرافی طی ۲۰۰ سال گذشته از سوی سرویس های امنیتی انگلستان ترویج یافته است وگرنه سیزده با دیگر اعداد فرقی ندارد .

امام جمعه موقت میبد است با بیان اینکه بر اساس آیات شریف قران نحس مال کفر است اظهار داشت : برای کسی که روز سیزده از خانه بیرون برود در طبیعت مرتکب گناه و معصیت شود آن روز نحس ترین روز و برای کسی که در خانه بماند مشغول کار روزمره و عبادت خدا باشد ، سیزده مبارکترین روز است.

وی رحلت جانگداز عالم فرزانه حجت الاسلام برهان امام جمعه شهرستان مهریز را تسلیت گفت و با اشاره به فضائل این عالم فرزانه گفت : این عالم سالها کرسی معتبر تدریس در حوزه علمیه قم را داشت و خدمات فراوانی را در سمت امام جماعت مهریز برای مردم آن شهرستان داشته است .

حجت الاسلام غفوری در ابتدای خطبه عبادی هم آغاز فصل معنویت ورود به ماه رجب المرجب را به تمام نمازگزاران و مومنین تبریک گفت و افزود : از پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه نقل شده که ماه رجب ماه خداست و در فضیلت نظیر ندارد و ماه شعبان ما من است و ماه رمضان ماه امت من است.

خطیب جمعه موقت میبد ، توبه و استغفار و ذکر و دعا را از سفارشات این ماه عنوان کرد و گفت : ماه رجب ماه آماده شدن برای ورود به شعبان که ماه مناجات و ارتباطات معنوی ویژه و طی کردن پله ها برای رسیدن به ماه مبارک رمضان و شب های قدر است .

وی روزه داری در این ماه را یکی از اعمال خوب انسان مومن خواند و گفت : اگر کسی حتی یک روز از این ماه روزه بدارد به اندازه یک سال از عذاب الهی دور می شود و اگر۳ روز، روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود .

اخبار مرتبط

ارسال نظر