تاریخ : 3 آوریل 2017 - 21:12 - شناسه خبر : 21349 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

دهقانی فیروز آبادی:

ریاض به دنبال مصادره هویت تاریخی مصر است / دیکتاتوری سعودی در جهان عرب تثبیت می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که ریاض به دنبال مصادره هویت تاریخی مصر است ، گفت: توسعه ارضی عربستان در خاک مصر اتفاقی است که اجازه نقش آفرینی را از قاهره می گیرد تا ریاض یکه تاز دیکتاتوری در جهان عرب باشد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که ایران همواره احترام ویژه ای برای تمامیت ارضی مصر و آرامش در این کشور قائل بوده است ، گفت: تأیید واگذاری جزایر تیران و صنافیر مصر به عربستان اگرچه یک تصمیم داخلی قاهره محسوب می شود اما این اتفاق تبعات ناخوشایندی برای جایگاه این کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم سعودی که از فقدان مشروعیت در داخل رنج می برد با ترویج تروریسم و سیطره بر کشورهای عرب خاورمیانه تلاش می کند برای خود حاشیه امن ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: جنگ های خانمان سوز خاورمیانه با حضور گروه های ترویستی نظیر داعش ، القاعده ، طالبان و ده ها عنوان دیگر همگی نتیجه رفتار خصمانه سعودی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیش کشیدن جایگاه تاریخی مصر در خاورمیانه و جهان عرب، گفت: عربستان هرگز چشم دیدن شکوفایی مصر را نداشته  است و امروز تلاش می کند هویت تاریخی این کشور را با سواستفاده از بحران مالی قاهره به نفع خود مصادره کند.

وی تاکید کرد: توسعه ارضی عربستان در خاک مصر اتفاقی است که اجازه نقش آفرینی را از قاهره می گیرد تا ریاض یکه تاز دیکتاتوری در جهان عرب باشد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: مصر قلب تپنده جهان عرب است و ما نمود تاریخی این موضوع را  فعالیت های جامعه مدنی این کشور مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: سعودی ها علاوه بر مصادره هویت مصر به دنبال دسترسی به منابع این کشور هستند تا از جیب این کشور برای مقاصد خصمانه ریاض هزینه کنند./

ارسال نظر