تاریخ : 7 آوریل 2017 - 22:09 - شناسه خبر : 21398 اخبار شهرستان

امام جمعه موقت میبد:

اجلاس سران مرتجع عرب در اردن تکرار ادعاهای نخ نمای آنها بر ضد ایران است

مواضع ضد ایرانی کشورهای مرتجع عربی و ادعاهای خیالی و واهی آنها در برابر ایران مایه تاسف است.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، تجاوز امریکا به خاک سوریه را محکوم کرد .
حجت الاسلام محمد اعرافی ، شلیک بیش از ۵۷ موشک تام هاک از سوی ارتش امریکا به پایگاه های ارتش سوریه را تجاوز آشکار به یک کشور اسلامی خواند و گفت : این اقدام رئیس جمهور بی تجربه ، ددمنش و سفاک امریکا به خاک سوریه ، به بهانه های واهی ، نشانه به ذلت افتادن آنهاست.
خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : مگر همین ترامپ نبود که در تبلیغات انتخاباتی خود مدعی بود که باید به امریکا برگردیم و در امور کشورهای دیگر دخالت نکنیم؟
وی با اشاره به خوی ددمنش و سفاکانه استکبار امریکا و حمایت های اسرائیل ، عربستان ، ترکیه و برخی کشورها از این اقدام تجاوزکارانه امریکا گفت : امریکا ، انگلیس ، اسرائیل و عربستان بدانند که همچنان مردم درصحنه خواهند ماند و تو دهنی محکم به استکبار جهانی و شماها خواهند زد.
اجلاس سران مرتجع عرب در اردن تکرار ادعاهای نخ نمای آنها بر ضد ایران است
امام جمعه موقت میبد اجلاس سران مرتجع عرب در اردن را هم مفتضحانه خواند و گفت : مواضع ضد ایرانی کشورهای مرتجع عربی و ادعاهای خیالی و واهی آنها در برابر ایران مایه تاسف است.
وی افزود : آنها به جای پرداختن جدی به مسائل مهم منطقه و خطر مشترک رژیم صهیونیسی برای تمام خاورمیانه ، همچنان بر ادعاهای واهی و نخ نمای خود مبنی بر جزایر سه گانه و اختلاف انگیزی بین ایران و امارات هستند .
اهداف سفر نخست وزیر انگلیس به خاورمیانه
خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به سفر نخست وزیر دولت استعمارگر انگلیس به خاورمیانه و کشورهای عربی گفت : این برای بار دوم است که نخست وزیر استعمارگر انگلیس به کشورهای خاورمیانه و عربی سفر می کند و در ذهن خودشان توطئه هایی دارند تا اسلام را به زعم خودشان در نطفه خفه کنند و در مقابل مقاومت و اسلام بایستند و اسلام هراسی را گسترش دهند.
* جستجوی بازارهای دائمی در منطقه هدف اول
وی با بیان اینکه یکی از اهداف این سفر جستجوی بازارهای دائمی در منطقه است ، گفت : انگلیس بعد از اینکه از اتحادیه اروپا خارج شد به دنبال حمایت از اقتصاد در معرض تهدید و فروپاشی خود و دست اندازی بر دلارهای نفتی کشورهای منطقه و چاههای نفت کشورهای اسلامی و ثروت های خاورمیانه است تا بتواند خود را از تهدیدات پس از خروج از اتحادیه اروپا رها کند.
امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : انگلیس همچنان امریکا ، اسرائیل و عربستان را بزرگترین شریک خود در منطقه می داند تا با باز کردن شیرهای نفت عربستان به غرب ، از منجلاب اقتصادی نجات یابد .
*فروش تسلیحات هدف دوم
خطیب جمعه موقت میبد ، فروش تسلیحات انبار شده را دومین هدف این سفر نخست وزیر انگلیس به خاورمیانه بیان کرد و افزود : آنها گسیل کردند سلاح به منطقه به دنبال کشتن کودکان یمنی و ملت های مظلوم و پرکردن جیب های خود با پول های نفت هستند .
* افزایش حضور نظامی در منطقه هدف سوم
وی افزایش حضور نظامی استعماری را سومین هدف این سفر دانست و با بیان اینکه دولت های استکبار خیر ملت های منطقه را نمی خواهند اظهار داشت : شکست توطئه های استعماری در مقابل مقاومت حزب الله ، شکست مفتضحانه تروریست ها در موصل عراق و حلب سوریه نقشه های آنها را نقش بر آب کرده است .
* امروز انگلیس بازی جدیدی را با پرونده هایی بحرانی منطقه شروع کرده است
حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه امروز انگلیس بازی جدیدی را با پرونده های بحرانی منطقه شروع کرده است گفت : انگلیس همان است که کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداخت  و از دشمنان ایران و منافقان که تا آرنج در خون مردم مسلمان ایران آلوده بود حمایت و پشتیبانی کرد و امروز آمده است تا آن تاریخ استعماری خودش را احیا و شکست های خود در منطقه را جبران کند.
مناسبت ها:
امام جمعه موقت میبد ، به بیست و یکم فروردین ۵۹ سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با امریکا پرداخت و گفت : امام رحمه الله علیه ، قطع رابطه بین ایران و امریکا را به فال نیک گرفت و فرمود : اگر کارتر رئیس جهمور وقت امریکا ، در عمر خود یک کار کرده باشد که به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است.
حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه امام معتقد بودند ، رابطه بین ملت به پاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگرانه بین المللی با چپاولگر ، همیشه به ضرر مظلوم است ، خاطرنشان کردند : در پهلوی اول و دوم و رابطه ایران و امریکا ، مبالغ هنگفتی صرف خرید تسلیحات از امریکا میشد و پول های فراوان نفت را به جیب امریکایی ها می ریختند.
وی سیزدهم رجب و آغاز ایام البیض و اعتکاف را امر عبادی بسیار مهمی دانست و گفت : انسان می تواند در ماه رجب که ماه دعا و تقرب به خدا است ، درون و نفس خویش را بشکند.
امام جمعه موقت میبد با اشاره به شرکت بیش از ۳ هزار نفر از مردم میبد در اعتکاف سال گذشته گفت : امسال هم ۲۷ مسجد برای ثبت نام و برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان میبد پیش بینی شده است که امری مبارک و رویشی دیگر از رویش های انقلاب اسلامی است .
حجت الاسلام اعرافی ، روز ولادت موفورالسرور جوادالائمه  امام محمدتقی را به پیشگاه ولی عصر و نمازگزاران تبریک گفت.
خطیب جمعه موقت میبد شهادت نابغه عصر آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهرش توسط رژیم سفاک بعثی و صدام را هم گرامی داشت.
وی همچنین میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) را به همه شیعیان آن حضرت تبریک گفت .
امام جمعه موقت میبد ، پانزده رجب وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیه را هم تسلیت گفت و افزود : حضرت زینب سلام الله علیها ، مبلغه قیام عاشورا و کسی بود که نقش مهمی در ابلاغ درسها و پیام های عاشورا داشت .

ارسال نظر